Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5763
Title: Формування маркетингової стратегії підприємств галузі туризму
Other Titles: Формирование маркетинговой стратегии предприятий отрасли туризма
Formation of marketing strategy of the enterprises of branch of tourism
Authors: Романюк, І. А.
Keywords: туристичні підприємства;маркетингові стратегії;формування;реалізація;сегментація туристичного ринку;стратегічно-маркетингове планування;туристические предприятия;маркетинговые стратегии;формирование;реализация;сегментация туристического рынка;стратегическимаркетинговое планирование;tourism enterprises;marketing strategies;formation;implementation;segmentation of the tourist market;strategic marketing planning
Issue Date: 2019
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Романюк І. А. Формування маркетингової стратегії підприємств галузі туризму. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 202 «Економічні науки». 2019. С. 159-168.
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 202
Abstract: Мета. Визначення алгоритму формування маркетингової стратегії туристичних підприємств та розробка методичних підходів до вибору маркетингової стратегії розвитку туристичних підприємств на ринку послуг. Методи дослідження. Були використані як загальнонаукові, так і спеціальні методи наукового пізнання: діалектичний, монографічний, історичний, системноструктурного аналізу й синтезу, проблемно- та програмно-цільового підходів. Результати дослідження. Розглянуто проблеми формування і розроблення маркетингової стратегії підприємств галузі туризму. Визначено недоліки STP-маркетингу туристичних підприємств. Обґрунтовано найбільш поширені критерії сегментації туристичного ринку. Розглянуто основні елементи реалізації маркетингової стратегіїпідприємств галузі туризму. Розроблено методичні підходи до вибору маркетингової стратегії розвитку підприємств галузі туризму на основі їх конкурентної позиці на ринку послуг. Наукова новизна. Методично-практичний інструментарій побудови системи стратегічно-маркетингового планування для суб’єктів туристичної сфери, що представляє собою цілісний комплекс сучасних і спеціально сформованих методик і моделей стратегічного планування у процесі визначення цілей і завдань підприємств галузі туризму, стратегічного аналізу внутрішнього та зовнішнього середовищ, формування та реалізації маркетингових стратегій та інших етапів стратегічно-маркетингового планування. Практична значущість. Висновки й результати статті можуть бути використані у навчально-науковому процесі економічних факультетів вищих навчальних закладів. Їх доцільно передати для практичного використання в управлінні туристичною діяльністю на рівні підприємств, у діяльності громадських організацій, сільських громад. Перспективи подальших досліджень. Підсумовуючи проведену структуризацію формування та реалізації маркетингових стратегій, запропоновано найоптимальнішу схему, в якій відображається чіткий, послідовний алгоритм поетапності формування маркетингових стратегій, а також представлено механізм взаємозв’язку між її структурними складовими, що надає можливість підприємствам галузі туризму ефективно впроваджувати дану схему у практичну діяльність.
Цель. Определение алгоритма формирования маркетинговой стратегии туристических предприятий, и разработка методических подходов к выбору маркетинговой стратегии развития туристских предприятий на рынке услуг. Методы исследования. Были использованы как общенаучные, так и специальные методы научного познания: диалектический, монографический, исторический, системно-структурного анализа и синтеза, проблемно и программно-целевого подходов. Результаты исследования. Рассмотрены проблемы формирования и разработка маркетинговой стратегии предприятий отрасли туризма. Определены недостатки STP-маркетинга туристических предприятий. Обоснованы наиболее распространенные критерии сегментации туристического рынка. Рассмотрены основные элементы реализации маркетинговой стратегии предприятий отрасли туризма. Разработаны методические подходы к выбору маркетинговой стратегии развития предприятий отрасли туризма на основе их конкурентной позиции на рынке услуг. Научная новизна. Методико-практический инструментарий построения системы стратегически-маркетингового планирования для субъектов туристической сферы, которая представляет собой целостный комплекс современных и специально сформированных методик и моделей стратегического планирования в процессе определения целей и задач предприятий отрасли туризма, стратегического анализа внутренней и внешней среды, формирования и реализации маркетинговых стратегий и других этапов стратегически-маркетингового планирования. Практическая значимость. Выводы и результаты статьи могут быть использованы в учебно-научном процессе экономических факультетов высших учебных заведений. Их целесообразно передать для практического использования в управлении туристической деятельностью на уровне предприятий, в деятельности общественных организаций, сельских общин. Перспективы дальнейших исследований. Подытоживая проведенную структуризации формирования и реализации маркетинговых стратегий, предложена наиболее оптимальную схему, в которой отражается четкий, последовательный алгоритм поэтапности формирования маркетинговых стратегий, а также представлен механизм взаимосвязи между ее структурными составляющими, что предоставляет возможность предприятиям отрасли туризма эффективно внедрять данную схему в практическую деятельность.
Goal. Definition of algorithm of formation of marketing strategy of the tourist enterprises and development of methodical approaches to a choice of marketing strategy of development of the tourist enterprises in the market of services. Research methods. Both general scientific and special methods of scientific cognition were used: dialectical, monographic, historical, system-structural analysis and synthesis, problemand program-target approaches. Results of the research. Problems of formation and development of marketing strategy of the enterprises of branch of tourism are considered. Disadvantages of STP-marketing of tourist enterprises are defined. The most common criteria for segmentation of the tourist market are substantiated. The main elements of the marketing strategy of tourism enterprises are considered. Methodical approaches to the choice of marketing strategy of development of the enterprises of branch of tourism on the basis of their competitive position in the market of services are developed. Scientific novelty. Methodological and practical tools for building a system of strategic marketing planning for the subjects of the tourism sector, which is a complete set of modern and specially formed methods and models of strategic planning in the process of determining the goals and objectives of the enterprises of the tourism industry, strategic analysis of the internal and external environment, the formation and implementation of marketing strategies and other stages of strategic marketing planning. Practical importance. The conclusions and results of the article can be used in the educational process of economic faculties of higher educational establishments. They should be transferred for practical use in the management of tourism at the enterprise level, in the activities of public organizations and rural communities. Prospects for further research. Summing up the carried out structure the formation and implementation of marketing strategies, the proposed optimal scheme, which reflects a clear, sequential algorithm the gradual formation of marketing strategies, as well as the mechanism of the relationship between its structural components, which provides the ability to companies of the tourism industry to effectively implement this scheme in practice.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5763
Appears in Collections:Випуск 202: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf630.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.