Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57230
Title: Формування конкурентних переваг туристичних дестинацій
Other Titles: Formation of competitive advantages of tourist destinations
Authors: Пересечанський, Микита Сергійович
metadata.dc.contributor.advisor: Мерчанський, В. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра туризму
Keywords: конкуренція;конкурентоспроможність;конкурентні переваги;туристична дестинація;туризм;competition;competitiveness;competitive advantages;tourist destination;tourism
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Пересечанський М. С. Формування конкурентних переваг туристичних дестинацій: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 242 – Туризм і рекреація; наук. кер. В. В. Мерчанський. Харків: ДБТУ, 2024. 71 с.
Abstract: Основною метою кваліфікаційної (бакалаврської) роботи є розробка теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо формування конкурентних переваг туристичних дестинацій. Об'єктом дипломної роботи є процес формування конкурентних переваг туристичних дестинацій. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів щодо формування конкурентних переваг туристичних дестинацій. У кваліфікаційній (бакалаврській) роботі: - у першому розділі досліджено теоретичні та методичні основи формування конкурентних переваг дестинацій; - у другому розділі досліджено формування конкурентних переваг туристичної дестинації. На підставі опрацювання матеріалів з формування конкурентних преваг туристичних дестинацій запропоновано напрямки формування конкурентних переваг міста Торунь
The main goal of the qualification (bachelor's) work is the development of theoretical provisions and practical recommendations regarding the formation of competitive advantages of tourist destinations. The object of the thesis is the process of formation of competitive advantages of tourist destinations. The subject of the research is a set of theoretical, methodical and practical aspects regarding the formation of competitive advantages of tourist destinations. In the qualification (bachelor's) work: - in the first chapter, the theoretical and methodical foundations of the formation of competitive advantages of destinations are explored; - in the second chapter, the formation of competitive advantages of a tourist destination is investigated. Based on the processing of materials on the formation of competitive advantages of tourist destinations, directions for the formation of competitive advantages of the city of Toruń are proposed.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57230
metadata.dcterms.references: 1. Келічавий А. В. Еволюція конкуренції: від зародження поняття до сучасних особливостей. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2015. Вип. 5. С. 58-63. URL: Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/sepspu_2015_5_16 2. Адам Сміт. Дослідження про природу і причини багатства народів / Адам Сміт ; О. Васильєв, М. Межевікіна, А. Малівський. — Київ : Наш формат, 2018. — 736 с. 3. Ricardo, David 1817. On the Principles of Political Economy and Taxation, London: John Murray. 589 p. 4. Маркс К. Капитал. / К. Маркс, Ф. Энгельс. М.: Политиздат, 1954–1981 – Т.3. – 629 с. 5. Маршалл А. Принципи экономической науки. / А. Маршалл ; [пер. з англ.]. – М.: Прогресс, 1993. – Т.1. – 416 с. 6. Туган-Барановский М. Русская фабрика в прошлом и настоящем. Соч в 3 т. / М. Туган-Бароновский. – М. Наша жизнь, 1907–Т.3: Конкуренция и ее границы. 7. Робинсон Дж. Економічна теорія недосконалої конкуренції. К.,1986.-с.654. 8. Чемберлин Э. Теория монополистической конкуренции (Реориентация теории стоимости). / Э. Чемберлин ;[пер. с англ. / под ред. Ю. Я. Ольсевича]. – М.: Экономика, 1996. – 351 с. 9. Шумпетер Й. А. Теорія економічного розвитку. Дослідження прибутків, капіталу, кредиту, відсотка та економічного циклу/ Йозеф А. Шумпетер ; пер. з англ. В. Старка. 2-е вид., доп. Київ : Видавничий дім “КиєвоМогилянська академія”, 2014. 246 с. 10. Кларк Дж. Б. Распределение богатства / Дж. Б. Кларк. — М. : Гелиос АРВ, 2000. 11. Хайек Ф. Пагубная самонадеянность: пер. с англ. — М.: Изд-во "Новости", 1992. — 304 с. 12. Портер М. Конкуренция / М. Портер. М.: Издательский дом «Вильяме», 2003. – 94 с.13. Хэмел Г. Во главе революции: как добиться успеха в турбулентные времена, превратив инновации в образ жизни / Г. Хэмел; [пер. с англ.]. – СПб : Бест Бизнес букс. 2007. – 365 с. 14. Moore J.F. The Death of Competition. / J.F. Moore // N.Y.: Harper Business. – 2006. – P.300. 15. Kim W.Chan, Mauborgne R. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. / Kim W.Chan // HBS Press–2005. – P.256. 16. Мерчанський В.В. Інновації як чинник підвищення конкурентоспроможності в туризмі. Україна та світ: виміри сьогодення: кол. моногр. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2024. С. 197-209. 17. Мальська М.П., Рутинський М.Й., Білоус С.В., Мандюк Н.Л. Економіка туризму: теорія та практика: підручник. К: «Центр учбової літератури», 2014. 544с. 18. Ткаченко Т. І. Конкурентоспроможність в туризмі як провідний напрям сталого розвитку. Науково-інформаційний вісник Академії наук вищої освіти України. 2012. № 2(79). С. 96–104. URL: https://infotour.in.ua/tkachenko2.htm (дата звернення 10.03.2024). 19. Нємцов В. Д. Методичні підходи до оцінки рівня конкурентних переваг і конкурентоздатності підприємства. Економіка: проблеми теорії та практики. 2010. Вип. 261. Т. IV. С. 208–218. 20. Іванов Ю. Б. Конкурентні переваги підприємства: оцінка, формування та розвиток : монографія. Харків : ІНЖЕК, 2018. 352 с. 21. Яців І. Сутність категорії «конкурентоспроможність» та особливості її оцінки стосовно системи аграрного виробництва. Вісник Львівського державного аграрного університету: економіка АПК. 2008. №15. С. 58-67. 22. Лужанська Т. Ю., Костенко С. А., Катц Е. Б., Будкевич Г. Б. Оцінка та напрямки удосконалення конкурентоспроможності туристичних підприємств. Економічний форум. 2015. № 4. С. 258-267. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2015_4_42 (дата звернення 11.03.2024). 23. Shapoval Valentyna. Оцінювання конкурентоспроможності туристичного підприємства в сучасних умовах / Valentyna Shapoval, Tetiana Herasymenko, Lyudmyla Yurchyshyna. Науковий журнал «Економіка і регіон». Полтава: ПНТУ, 2020. Т. (4(79). С. 35-42. doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2020.4(79).2162. 24. Гаврилюк С.П. Конкурентоспроможність підприємств на ринку туристичних послуг : автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02. Київ. нац. торг.-екон. ун-т. К., 2001. 19 с. 25. Трегубов О. С. Конкурентоспроможність туристичних дестинацій. Економіка i організація управління. 2016. № 3(23). С. 333–339. 26. Левицька А.О. Конкурентні переваги підприємства: сутність та джерела формування. Вісник Хмельницького національного університету. 2012. № 4, T. 1. С. 51–54. 27. Шершньова З.Є. Стратегічне управління : [підручник] / Шершньова З.Є. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с 28. Шаповалова І.В. Конкурентні переваги підприємства: ретроспективний аналіз трактування термінів. Економіка і суспільство. 2017. №10. С.427-432. 29. Юр’єв В. І., Іващенко А.В. Проблеми формування конкурентного середовища в туристичній сфері. Економіка. Фінанси. Право. 2017. № 12(4). С. 36-40. 30. Кожухівська Р. Б. Управління конкурентоздатністю туристичної дестинації. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. № 24. С. 175-179. 31. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: Ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. – К.: Знання України, 2012. – 358 с. 32. Юрчишина Л. І. Дестинація як основа регіонального розвитку туризму. Економічний вісник Національного гірничого університету. 2017. № 4. С. 77-84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evngu_2017_4_11 33. Савіцька О. П., Новоставська О. І., Савіцька Н. В. Формування конкурентного потенціалу туристичних підприємств в умовах сталого розвитку. Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.9. URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2015/25_9/27.pdf 34. Підгірна В. Н., Паламарюк М. Ю., Бойчук Н. А. Менеджмент конкурентних переваг ринку туристичних послуг України. Економічний простір. 2021. № 174. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/bitstream/123456789/7970/1/Pidgirna.pdf 35. Трегубов О. С. Особливості конкуренції в туризмі. Економiка i органiзацiя управлiння. 2016. № 2 (22). URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream 36. Газуда С., Андріанова В., Салдан Т. Конкурентні переваги регіонального розвитку сфери туризму. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 14. 2016. URL: http://global-national.in.ua/archive/14-2016/22.pdf 37. Доценко М. С. Інновації в туризмі України. Сучасні тенденції розвитку туризму. Миколаїв : ВП «МФ КНУКІМ», 2015. URL: http://libs.mfknukim.mk.ua/bitstream/123456789/556/1/%D0%94%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-31-34.pdf 38. Білоус С. В., Красько А. Б., Безручко Л. С. Підвищення конкурентних переваг готельноресторанних та туристичних підприємства за допомогою методів менеджменту. Економіка та суспільство. 2021. Випуск № 23. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/162/156 39. Єрко І. В. Конкурентні переваги як один з критеріїв трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії. Підприємництво і торгівля. № 38, 2023. С. 29-36 40. Мілашовська О.І. Шитікова Т.В. Використання методів оцінки привабливості туристичних дестинацій. Реалії та перспективи розвитку індустрії гостинності в умовах інтеграційних процесів: тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Мукачево: РВВ МДУ, 2019.- С. 32-33 41. Чернега О. М. Моделі оцінювання конкурентоспроможності туристичної дестинації та фактори впливу. 2021. БІЗНЕС-НАВІГАТОР.Випуск 5 (66). С. 5-13. 42. Головчан А.І. Теоретико-методологічні підходи до визначення сутності туристичних дестинацій та управління ними. Торгівля і ринок України. 2009. Вип. 27. С. 157–161. 43. Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / М. Портер // Пер. з англ. - К.: Основи, 2000 - 390 с. 44. Ritchie, J. R. B., and Crouch, G. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. – Wallingford, UK: CABI Publishing, 2003. 45. Vavra T.G. Improving Your Measurement of Customer Satisfaction: A Guide to Creating, Conducting, Analyzing and Reporting customer Satisfaction Measurement Program. Milwaukee. — WI: ASQC Quality Press, 1997. 46. Dwyer L., Kim C. Destination competitiveness: Determinants and indicators // Current issues in Tourism. 2003. Vol. 6 No. 5. Р. 369-414. 47. Cernat L., Gourdon J. Paths to success: Benchmarking cross-country sustainable tourism // Tourism management. 2012. Oct. Vol. 33. No. 5. Р. 1044-1056. 48. Porter, M.E. Ranking National Innovative Capacity: Findings from the National Innovative Capacity Index. / M.E. Porter, S. Stern // The Global Competitiveness Report 2003−2004. − X. Sala-i-Martin (ed.). − New York: Oxford University Press, 2004. − 384 р. 49. Щербакова Н.О. Оцінювання рівня конкурентоспроможності туристичної галузі країн світу. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Історія, економіка, філософія. 2021. № 26. С. 57-71. 50. Мамотенко Д.Ю., Гресь-Євреінова С.В., Шелеметьева Т.В. Система моніторингу світового ринку туристичних послуг. Інфраструктура ринку.2022. №66. С. 23-28. 51. Hu Y., Mesuring destination attractiveness. A contextual approach [Text] / Y.Hu, B.J.R. Ritchie // Journal of Travel Research. – 1983. – Vol. 32, No. 2. – P. 25-34. 52. Мілашовська, О.І. Погляди вчених на дослідження привабливості туристичної дестинації / О.І. Мілашовська, Т.В. Шитікова // Міжнародний науковий журнал "Освіта і наука" / ред. кол.: Т.Д. Щербан (гол. ред.);заст. гол. ред.: Jerzy Piwowarski; В.В. Гоблик. - Мукачево-Ченстохова : РВВ МДУ; Академія ім. Я. Длугоша, 2019. - №Випуск 1(26). - С. 52-58 53. Травка М.Р. Експертно-статистичне оцінювання привабливості території Львівської області. Геодезія, картографія та аерофотознімання. 2013. №.77. С.94-100. 54. Давидова О.Г. Методи оцінювання туристичної привабливості регіонів країни. Український соціум. 2015. №4. – С.97-106. 55. Hassan S.S. Determinants of market competitiveness in an environmentally sustainable tourism industry. Journal of Travel Research, no. 38. 56. Тереза Мареш. Приватні та громадські зони в міському просторі на прикладі середньовічного м. Торунь. Space in Historical Research, 2022, vol. 3. pp. 36-45. URL: https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/8055/Private%20and%20public%20zones%20in%20the%20urban%20space%20on%20the%20example%20of%20the%20medieval%20city%20of%20Torun.pdf?sequence=1&isAllowed=y 57. Тереза Мареш. Матеріальна культура торуньського міщанства на рубежі XIV–XV ст.: обладнання житлових кімнат і ремісничих майстерень. Простір в історичних дослідженнях, 2023, вип. 4. С. 47-58. 58. Торунь. Сайт: Луцька міська рада. URL: https://www.lutskrada.gov.ua/pages/torun 59. Торунь. ВікіпедіЯ. Вільна енциклопедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Торунь 60. Торунь – батьківщина Коперника, місто пряника і вишуканої готики. Польська туристична організація. URL: https://www.polscha.travel/uk/mіsta/torun 61. Program Rozwoju Turystyki dla miasta Torunia do 2030 roku. URL: https://bip.torun.pl/attachments/download/33516 62. Monitoring ruchu turystycznego «Turystyczny Toruń 2018». Raport końcowy. Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. 2018. 40 s. 63. Monitoring ruchu turystycznego «Turystyczny Toruń 2019». Raport końcowy, Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. 2019. 32 s. 64. Monitoring ruchu turystycznego «Turystyczny Toruń 2019». Raport końcowy, Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. 2020. 18 s. 65. Monitoring ruchu turystycznego «Turystyczny Toruń 2019». Raport końcowy, Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. 2021. 31 s. 66. Monitoring ruchu turystycznego «Turystyczny Toruń 2019». Raport końcowy, Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. 2022. 30 s
Appears in Collections:242 – " Туризм і рекреація" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_T_242z-20b-01_Peresechans_kyy_O.pdf
  Restricted Access
1.23 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.