Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57219
Title: Формування і розвиток ринку рекреаційних і туристичних послуг України
Other Titles: Formation and development of the market of recreational and tourist services of Ukraine
Authors: Маренков, Даніїл Володимирович
metadata.dc.contributor.advisor: Мерчанський, В. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра туризму
Keywords: туризм;ринок;послуги;рекреація;регіон;tourism;market;services;recreation;region
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Маренков Д. В. Формування і розвиток ринку рекреаційних і туристичних послуг України: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 242 – Туризм і рекреація; наук. кер. В. В. Мерчанський. Харків: ДБТУ, 2024. 72 с.
Abstract: Основною метою кваліфікаційної (бакалаврської) роботи є дослідженні та аналізі процесів формування та розвитку ринку рекреаційних і туристичних послуг в Україні з метою виявлення ключових факторів, що впливають на його функціонування, та розроблення пропозицій щодо покращення цього процесу. Об'єктом дипломної роботи є процеси формування та розвитку ринку рекреаційних і туристичних послуг в Україні. Предметом дослідження є ринок рекреаційних і туристичних послуг України. У кваліфікаційній (бакалаврській) роботі: - у першому розділі досліджено теоретичні основи формування і розвитку рекреаційних і туристичних послуг; - у другому особливості розвитку ринку туристичних послуг в Україні. На підставі проведеного дослідження було обґрунтовано напрямки розвитку ринку туристичних послуг України у повоєнний період
The main goal of the qualification (bachelor's) work is to research and analyze the processes of formation and development of the market of recreational and tourist services in Ukraine in order to identify key factors affecting its functioning and to develop proposals for improving this process. The object of the thesis is the processes of formation and development of the market of recreational and tourist services in Ukraine. The subject of the research is the market of recreational and tourist services of Ukraine. In the qualification (bachelor's) work: - in the first chapter, the theoretical foundations of the formation and development of recreational and tourist services are explored; - in the second, the peculiarities of the development of the tourist services market in Ukraine. On the basis of the conducted research, the directions of the development of the tourist services market of Ukraine in the post-war period were substantiated
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57219
metadata.dcterms.references: 1. Economic Impact Reports. WTTC. URL: https://wttc.org/Research/Economic-Impac 2. Волянская-Савчук Л.В., Красовский В.О. Теоретичні засади ринку праці в економічній системі. Економіка і організація управління. 2019. №1 (33). С. 21-33. 3. Makkonel K.R. Ekonomiks: printsipy, problemy i politika /K.R. Makkonel, S.L. Bryu – Per. s 14-go angl. izd. – M.: INFRA-M, 2003. – 972 s. 4. Лука Ф.О. Міжнародна конкурентоспроможність сільськогосподарського виробництва в Україні. Економіка АПК. 2004. № 5. –С. 131-138. 5. Дем’яненко М.Я. Фінансовий словник-довідник / [М.Я. Дем’яненко, Ю.Я. Лузан, П.Т. Саблук, В.М. Скупий] – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 555 с. 6. Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку : монографія / за заг. ред. професора В.Г. Герасименко. – Одеса : Астропринт, 2013. – 334 с. 7. Про захист прав споживачів : Закон України від 12.05.1991 р. Відомості Верховної Ради УРСР. 1991. № 30. Ст. 379. 8. Аксютіна А.В. Поняття «послуга» як цивільно-правова категорія. Порівняльно-аналітичне право. 2019. ДВНЗ «Ужгородський національний університет». С. 91-93 9. Шандова Н. В., Тарасюк А. В. Послуга як системоутворюючий фактор розвитку і управління оздоровчим туризмом. Сфера обслуговування. Вісник ХНТУ № 2 (77). 2021. С. 213-220. 10. Шаркова Г. Ю. Науково-теоретичні підходи до встановлення ознак послуги як об’єкта цивільних прав. Держава та регіони. 2013. № 1. С. 123–128. 11. Горіна Г.О. Ринок туристичних послуг: управління розвитком в умовах просторової поляризації: монографія / Г.О. Горіна. – Кривий Ріг : Видавець ФОП Чернявський Д.О., 2016. – 305 с. 12. ГОСТ 28681.1-95 «Туристско-экскурсионное обслуживание. Проектирование туристских услуг». URL: http://gostexpert.ru/data/files/28681.1-95/e64bf317c83d3f78b911c96cd3dc8c70.pdf 13. Брич В.Я., Мазур В.С. Управління якістю туристичних послуг в сучасних умовах господарювання. Стратегія економічного розвитку України. 2014. - № 35. С. 161-172. 14. Зайцева В.М., Корнієнко О.М. Міжнародний туризм та глобалізація в сучасному світі. Вісник Запорізького національного університету. 2012. № 2(8). С. 55-65. 15. Кожухівська Р.Б., Саковська О.М. Організація туристичних послуг як складник планування діяльності підприємств та розвитку інфраструктури туризму. Інфраструктура ринку. 2021. Випуск 57. С. 70-75. 16. Глушко В. Просування туристичних послуг. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2018. № 1. С. 86–96. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2018_1_9 17. Борблік К.Е. Сталий розвиток ринку туристичних послуг: сутність, цілі та особливості. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. 1(1). С. 65-73. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2019_1%281%29__12 18. Скляр Г.П. Економічна сутність та закономірності розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Вісник Чернівецького торговельно економічного інституту. Економічні науки. 2014. Вип. 1. С. 106-112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2014_1_15 19. Моісєєва Н.І., Діденко Д.Ф. Ринок туристичних послуг регіону: сутність, теоретичні основи сегментації, диференціації. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. № 1. С.131-145. 20. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). Вид. 3, переробл. Та допов. Київ: Альтерпрес, 2005. 436 с. 21. Підгірна В.Н., Костащук В.I. Характеристика географічних особливостей розвитку ринку туристичних послуг України. Інфраструктура ринку. 2020. № 42. С. 108-113. 22. Middleton V. T. C. Marketing w turystce / tl. Nalazek M. – Warszawa : Wyd. Polska Agencja Promocji Turystyki, 1996. – 414 s. 24. Василиха Н. В., Мельник І. М. Особливості та сучасні аспекти функціонування ринку туристичних послуг. Торгівля, комерція, підприємництво. 2011. Вип. 13. - С. 122-125. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2011_13_31 25. Горіна Г.О., Федоренко Т.М. Суб’єкти ринку туристичних послуг: сутність і класифікація. Національна та міжнародна економіка. Вісник ДонНУЕТ. 2019. №2(71). С. 67-74. 26. Закон України «Про туризм». URL : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/324/95-вр. 27. Ковальчук С. В., Миколишина В. В. Поняття туристичного ринку та особливості його функціонування. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6. Т. 4. С. 60–65. 28. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні : навчальний посібник. Чернівці : Зелена Буковина, 2003. 312 с 29. Мальська М. П., Худо В. В. Туристичний бізнес: теорія та практика : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2007. 424 с. 30. Богданова Ж. А. Особливості діяльності туроператорів і турагентів: обліковий аспект. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. 2015. № 1 (19). С. 59–64 31. Господарський кодекс України. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18, № 19–20, № 21–22, ст.144). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15 32. Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14(дата звернення: 02.02.2024) 33. Заблоцька Р. О. Світовий ринок послуг / Заблоцька Р. О. – К. : Знання України, 2004. – 280 с. 34. Любіцева О. О. Туризмознавство / О. О. Любіцева, В. К. Бабарицька. – К. : Київський ун-т, 2008. – 335 с. 35. Гонтаржевська Л. І. Ринок туристичних послуг в Україні : навч. посіб. Донецьк : Східний видавничий дім, 2008. – 180 с. 36. Василиха Н. В. Мельник І. М. Особливості та сучасні аспекти функціонування ринку туристичних послуг. Торгівля, комерція, підприємництво. 2011. Вип. 13. С. 122-125. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2011_13_31 37. Менеджмент туристичної індустрії / [Школа І. М., Ореховська Т. М., Козьменко І. Д. та ін.] ; [за ред. І.М. Школи]. – Черкаси : Книги – XXI, 2005. –596 с. 38. Мазур Ю. П. Діяльність підприємств на ринку туристичних послуг / Мазур Ю. П. – Умань : Економіка, 2011. 228 с. 39. Фаринюк Н. В., Наумова М. А. Статистичний аналіз ринку туристичних послуг України. Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса. 2017.Т. 1. № 9. С. 127–131. 40. Гурська І. С., Федуняк І. О., Стемковська І. В. Формування та перспективи розвитку ринку туристичних послуг в Україні під час та після пандемії. Агросвіт. 2021. № 5-6. С. 63–67. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.5-6.63 41. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua 42. Eurostat. URL: http://ec.europa.eu/eurostat/ 43. The Travel & Tourism Competitiveness Report. Retrieved from https://www.weforum.org/reports 44. Національний інститут стратегічних досліджень. Щодо розвитку туризму в Україні в умовах підвищених епідемічних ризиків. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020-06/turyzm-v-ukraini.pdf 45. День туризму разом з Visit Ukraine. Visit Ukraine. 2022. URL: https://visitukraine.today/uk/blog/927/denturizmu-2022-razom-z-visit-ukraine 46. Сайт туристичної агенції. URL: https://joinuplviv.com/rejtyngturoperatoriv-sezon-lito-2020/ 47. Лотиш О. Я. Стратегічні підходи до розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Економіка і менеджмент. -2017. Вип. 25(1). С. 134-138. 48. Зарубіна А., Онойко Ю., Щербатюк Н. Сучасні тенденції розвитку внутрішнього туризму. Економіка та суспільство. 2023. (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-32 51. Час кризи та виходу на нові ринки. Join up. 2023. URL: https://joinup.ua/uk/news/chas-krizi-ta-vihodu-na-novi-rinki-zvit-2022-roku/ (дата звернення: 01.04.2024). 53. Аналіз ринку туроператорів України. Блог YC.Market. URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-rinku-turopieratoriv-ukrayini/ 52. Euromonitor International. Travel: Quarterly Statement Q2 2022. URL: http://surl.li/gnyeh (дата звернення: 01.04.2024) 54. Внутрішній туризм зростає в Україні попри бойові дії. Укрінформ. 2022. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3619754-vnutrisnij-turizm v-ukraini-zrostae-popri-bojovi-dii.html (дата звернення: 01.04.2024) 55. Звіт за результатами опитування «Проведення дослідження внутрішнього та виїзного туризму українців». Проведено компанією «Хьюман Ресеарч» на замовлення Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ) на базі додатку «Lemur». URL: https://drive.google.com/file/d/1VbzkC8sG9muJGJjEUCFkzBfAsIVbke9A/view 56. Результати онлайн-опитування щодо подорожей Україною під час війни. Державне агентство з розвитку туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/zvidki-ukrayinci-berut-nathnennya-na podorozhi-pid-chas-viynihttps://www.tourism.gov.ua/blog/zvidki-ukrayinci-berut nathnennya-na-podorozhi-pid-chas-viyni 49. Національна туристична організація України. Дашборди туристичної статистики України 2009–2022 (оновлення від 11.2023). URL: https://nto.ua/nsts_analytics_ua.html 50. Державне агентство розвитку туризму. Динаміка податкових надходжень від регіонів за три квартали 2023 р. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/dinamika-podatkovih-nadhodzhen-vid-regioniv za-trikvartali-2023-roku 57. Миронов Ю.Б. Шляхи післявоєнного відновлення індустрії туризму в Україні. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2023. Вип.71. С.64-68. 58. Сіра Е.О., Голубець І.М., Безрученков Ю.В. Післявоєнне відновлення туризму в Україні. Інфраструктура ринку. 2022. Випуск 68. С.155-158 URL: http://www.marketinfr.od.ua/journals/2022/68_2022/29.pdf 59. Журба І., Несторишен І., Матюх С. Реалізація державної туристичної політики в контексті регіонального розвитку. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. No 4. С. 51-61. URL: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-9. 60. Моца А.А., Шевчук С. М., Середа Н. М. Перспективи післявоєнного відновлення сфери туризму в Україні. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 41. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-31. 61. Бондаренко В., Медведєва Н. Стратегії розвитку туризму для україни в умоваx військовиx дій та повоєнний період. Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит. 2023. №11(189). С. 34-46. 62. Толстова А.В., Кича Б.М. Ключові напрямки розвитку підприємств туристичної індустрії в післявоєнний період. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2023. №8. С. 270-278. 63. Захарова Т. Напрямки розвитку туристичного бізнесу України. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 49. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-6 64. Журба І., Несторишен І.. Аналіз показників індустрії туризму в Україні та світі: проблеми та перспективи розвитку. Development Service Industry Management. 2023 (1), 50–55. URL: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-1(5)
Appears in Collections:242 – " Туризм і рекреація" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_T_242-20b-01_Marenkov_D.pdf
  Restricted Access
956.06 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.