Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57214
Title: Аналіз динаміки і тенденції розвитку міжнародного туристичного ринку
Other Titles: Analysis of the dynamics and development trends of the international tourist market
Authors: Яковлєв, Кирило Дмитрович
metadata.dc.contributor.advisor: Даниленко, В. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра туризму
Keywords: міжнародний туризм;туристична індустрія;державне регулювання міжнародної туристської діяльності;туристичний ринок;кризові умови;international tourism;tourist industry;state regulation of international tourist activity;tourist market;crisis conditions
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Яковлєв К. Д. Аналіз динаміки і тенденції розвитку міжнародного туристичного ринку: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 242 – Туризм і рекреація; наук. кер. В. В. Даниленко. Харків: ДБТУ, 2024. 87 с.
Abstract: Основною метою кваліфікаційної (бакалаврської) роботи є аналіз і дослідження динаміки і тенденцій розвитку міжнародного туристичного ринку. Об`єктом дослідження є динаміка і тенденції розвитку міжнародного туристичного ринку. Предметом дослідження є теоретико-методичні основи розвитку міжнародного туристичного ринку та обґрунтування напрямів подальшого розвитку міжнародного туризму в сучасних кризових умовах. Проведене дослідження засноване на офіційній інформації, що публікується міжнародними організаціями: Всесвітньої туристської організації (UNWTO), Всесвітньої ради з туризму та подорожей (WTTC). Висновки. Наукову цінність даної роботи складає сукупність результатів теоретико-методологічного та практичного характеру: вивчено існуючі міжнародні туристські організації: їх роль та інструменти впливу на формування глобального туристичного ринку; досліджено і проведено історичний огляд формування та кількісний аналіз сучасної системи міжнародних туристських організацій: їх класифікація; визначено сутність інституційного середовища організаційного механізму соціально орієнтованого туризму: один із провідних трендів розвитку міжнародного туризму; обґрунтовано ефективність і сучасні аспекти цифрової економіки в індустрії міжнародного туризму та гостинності: тенденції та перспективи; досліджено сутність туристського геопростору: визначення, фактори формування та зміни; обґрунтовано сутність і головні аспекти просторової організації міжнародного туризму на глобальному рівні; вивчено стан розвитку виїзного міжнародного туризму: функції та просторова організація
The main goal of the qualification (bachelor's) work is the analysis and research of the dynamics and trends of the development of the international tourist market. The object of the study is the dynamics and trends of the development of the international tourist market. The subject of the study is the theoretical and methodological basis of the development of the international tourist market and the justification of the directions for the further development of international tourism in modern crisis conditions. The conducted research is based on official information published by international organizations: the World Tourism Organization (UNWTO), the World Travel and Tourism Council (WTTC). Conclusions. The scientific value of this work is a set of results of a theoretical, methodological and practical nature: the existing international tourist organizations were studied: their role and tools of influence on the formation of the global tourist market; a historical overview of the formation and quantitative analysis of the modern system of international tourist organizations was researched and conducted: their classification; the essence of the institutional environment of the organizational mechanism of socially oriented tourism is determined: one of the leading trends in the development of international tourism; the effectiveness and modern aspects of the digital economy in the international tourism and hospitality industry are substantiated: trends and prospects; the essence of the tourist geospace was investigated: definition, factors of formation and changes; the essence and main aspects of the spatial organization of international tourism at the global level are substantiated; the state of development of outbound international tourism: functions and spatial organization is studied.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57214
metadata.dcterms.references: 1. Холловей Дж. К. Туристичний маркетинг. К. : Знання, 2008. 575 с. 2. Доповідь ЮНВТО 2021. URL: https://news.un.org/ua/story/2021 /07/1406832. 3. Cautiously optimistic: Chinese consumer behavior post-COVID-19. McKinsey and Company. 2020. April. URL: https://www.mckinsey.com/industries/ consumer–packaged–goods/our–insights/cautiously–optimistic–chinese–consumer–behavior–post–covid–19 4. Chang, C. L., McAleer, M., Ramos, V. The future of tourism in the COVID-19 era . Advances in Decision Sciences. 2020. V. 24, No. 3. Pp. 218-230. 5. Coronavirus Disease (COVID-19). WHO URL: https://bit.ly/3tZXFsa 6. COVID-19 and the Tourism Sector. ILO URL: https://www.ilo.org/sector /Resources/ publications/WCMS_741468/lang en/index.htm 7. COVID-19 and Tourism: Assessing the Economic Consequences.UN. 2020. July. Pp. 1-27. URL: https://www.southsouth–galaxy.org/wp–content/uploads/2020/09/ ditcinf2020d3_en.pdf 8. Global and Regional Tourism Performance. UNWTO. URL: ttps://www.unwto. org /global–and– regional–tourism–performance 9. Gssling, S., Scott, D., Hall, C. M. Pandemics, tourism and global change: a rapid assessment of COVID–19. Journal of Sustainable Tourism. 2021. V. 29, No. 1. – Pp. 1-20. 10. Pshenichnykh, Yu., Yakimenko, M., Zhertovskaya, E., Checking convergence hypothesis of the tourist market. European Journal of Tourism Research. 2020. V. 26. URL: https://ejtr.vumk.eu/index.php/about/ article/view/1939 11. Seraphin, H. , Sheeran, P., Pilato, M. Over-tourism and the fall of Venice as a destination. Journal of Destination Marketing & Management. 2018. V. 9. Pp. 374-376. 12. Spalding, M., Burke, L., Fyall, A. COVID-19: implications for nature and tourism. Anatolia. 2020. Pp. 1-2. 13. Travel & Tourism. Global Economic Impact & Trends. WTTC. –2020. – June URL: https://wttc.org/Research/Economic–Impact/moduleId/1445/itemId/91/ controller /DownloadRequest/action/QuickDownload 14. World Economic Situation And Prospects. UN. 2020. № 137 URL: https://www.un.org/development/desa/dpad/publication/world–economic–situation–and–prospects–may–2020–briefng–no–137/ 15. World Tourism Barometer. UNWTO. 2020. V. 18, No. 1. Pp. 1-48. URL: https://www.unwto.org/world–tourism– barometer–n18–january–2020 16. World Tourism Barometer.UNWTO. 2020. V. 18, No. 7. – Pp. 1-36. URL: https://www.e–unwto.org/doi/ epdf/10.18111/wtobarometereng.2020.18.1.7 17. World Tourism Barometer and Statistical Annex UNWTO. 2020. V. 18, No. 2. Pp. 1-48. URL: https://www.e–unwto.org/doi/epdf/10.18111/ wtobarometerrus. 2020.18.1.2 18. World tourism baromoter: special focus on the impact of COVID-19. UNWTO. 2020. May URL:https://www.e–unwto.org/doi/pdf/10.18111/ 9789284421817 19. Wyman, O. COVID-19 impact on Chinese traveler survey. URL: https://www.oliverwyman.com/content/dam/oliver–wyman/v2/publications/2020/apr/ chinese –travelers–favor –domestic–destinations.pdf 20. Державне агентство розвитку туризму України/ Facerook/ : URL: https://cutt.ly/pGgqHNN 21. ДАРТ оприлюднює масштабні туристичні дослідження.Державне Агентство Розвитку Туризму. URL:https://www.tourism.gov.ua/ news-and-announcements 22. Гук Н.А. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми моделювання та управління соціально-економічними системами в умовах глобалізації». Дрогобич: ДДПУ ім. І. Франка, 2018. 308 с. 23. Александрова А.Ю. Сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму. Просторові структури світового господарства. К.2019. 346 с. 24. Гаврильчак І.І., Сипіцин М.П. Менеджмент у соціально культурному сервісі та туризмі. Основи менеджменту у туристичному бізнесі. 2020. 546 с. 25. Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про туризм» від 18 листопада 2003 р. № 1282-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/1282-15#Text 26. The Travel & Tourism Competitiveness Report. Retrieved from URL: https://www.weforum.org/reports 27. Афонченкова Т.М. Менеджмент і маркетинг туризму: навчальний посібник. К. : Видавництво Ліра-К, 2012. 364 с. 28. Богатирьова Г.А., Головань М.Г., Горіна Г.О., Литвинова-Головань О.П., Снігур К.В., Крижимінська Є.Г. Спеціалізований туризм: навчальний посібник. [2-е вид., переробл. та доповн.]. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2020. 270 с. 29. Брич В.Я. Організація туризму: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. В.Я. Брича. Тернопіль : ТНЕУ, 2017 448 с. 30. Галасюк С.С., Нездоймінов С.Г. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності: навчальний посібник. К.: 2013. 178 с. 31. Герасименко В.Г., Замкова А.В. Організація транспортних подорожей і перевезень туристів: навчальний посібник. Харків : Бурун Книга, 2019. 112 с. 32. Жукова М.А. Менеджмент у туристичному бізнесі. 2020. С. 109-110. 33. Зайцева Н. А. Менеджмент у соціально-культурному сервісі та туризмі: Видавничий центр «Академія», 2017. 365 c. 34. Карягін Ю.О. Маркетинг турпродукту: підручник. К.: Кондор. 2009.394 с. 35. Лебедєв І. В. Сталий розвиток туризму : досвід Європейського Союзу і завдання для України. Вісник соціально-економічних досліджень. Одеський національний економічний університет. 2018. №3(67). С. 162–173. 36. Летуновська Н.Є., Люльов О.В. Маркетинг у туризмі: підручник. Суми : Сумський державний університет, 2020. 270 с. 37. Мальська М.П., Бордун О.Ю. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика: навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2012. 248 с. 38. Мальська М.П., Мандюк Н.Л. Основи маркетингу у туризмі: підручник. К. : «Центр учбової літератури», 2016. 336 с. 39. Мельниченко О.А., Шведун В.О. Особливості розвитку індустрії туризму в Україні: монографія. Харків : Вид-во НУЦЗУ, 2017. 153 с. 40. Правик Ю.М. Маркетинг туризму: підручник. К. : Знання, 2012.303 с. 41. Скрипченко І.Т. Інноваційні технології в туризмі: навчальний посібник. Дніпро : Журфонд, 2021. 137 с. 42. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. К. : КНТЕУ, 2012. 536 с. 43. Туристична діяльність в Україні. Сайт Державної служби статистики України. URL:https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/tur.htm 44. Війна в Україні може зашкодити відтворенню галузі туризму. Зменшення масштабів міжнародного туризму призведе до значних економічних криз. 28 березня 2022. Search the United Nations. Новини ООН. URL: https://news.un.org/news/topic/economic-development 45. Концептуальна записка «COVID-19 і перебудова сектору туризму». ООН, 2020. URL:https://www.un.org/sites/un2.un.org/fles/ policy_brief_covid-19 and transforming_ tourism_ 46. Міжнародна Асоціація повітряного транспорту (IATA). URL: https://www.iata.org/ 47. International airlines group (IAG). URL: https://www.iairgroup.com/ 48. Centre for Aviation (CAPA). URL: https://centreforaviation.com/ 49. Авіаційна стратегія України 2030. URL: https://www.iairgroup.com/ 50. European regional planning concept. European regional planning: study series // Round table: report of the first round table. – Strasburg, 1979. December 17–18. - Р. 84. URL: https:// www.europa.eu.int. 51. Європейська Хартія облаштування (планування) територій від 20 травня 1985 року : Офіційний сайт Європейського Союзу. 1999 . URL: https://www.europa.eu.int. 52. Резолюція Європейського Парламенту з узгодженої політики облаштування територій від 26 жовтня 1999 року : Офіційний сайт Європейського Союзу. 1999. URL: https:// www.europa.eu.int. 53. Керівні принципи сталого просторового розвитку Європейського континенту : 12-а Сесія Європейської конференції міністрів, відповідальних за регіональне планування. – Ганновер, 2020. Вересень 7–8. 40 с. 54. Гугул О. Я., Оливко О. А. Роль в’їзного туризму в Україні та методи його стимулювання. Науковий вісник Ужгородського національного університету Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство Випуск 22, частина 1. 2018. С. 72-77. 55. Travel & Tourism - 2019. London: World Travel & Tourism Council, 2014. 44 p. 56. Міжнародний імідж України: міфи і реалії. URL: http://razumkov.org.ua/additional/analitical_report_NSP3_ukr.pdf. 57. 58. Міністерство культури та інформаційної політики України. Державне агенство розвитку туризму України. URL: http:// mkip.gov. ua. 59. Абрамов В.В., Андронко І. Б., Александрова С.А. Туризм і місто: аналіз проблем, тенденцій та моделювання розвитку: монографія. Ред.: І. М. Писаревський; МОНМС України, Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х.: ХНАМГ, 2012. 208 с. 60. Александров В. В., Вишневська О.О., Волкова І. І. Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку: монографія. Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2010. 268 с. 61. Безносюк В. Туризм і його місце в соціально-економічному розвитку України. Регіон. економіка. 2001. № 1. С. 232-235. 62. Мальська М. П., Антонюк Н. В.,. Ганич Н. М Міжнародний туризм і сфера послуг: підруч. Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - К. : Знання, 2018. 661 с. 63. Про затвердження Державної програми розвитку туризму на 2002-2010 роки. Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2002 р. № 583. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/583-2002-%D0%BF 64. Концепція «Державної цільової програми розвитку туризму та курортів на період до 2022 року». Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 638-р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/638-2013-%D1%80#n9 65. Програма розвитку туризму та курортів у Львівській області на 2014 − 2017 роки URL: https:// www. Programa turYzm. 66. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.08.13 № 638-р «Про схвалення концепції Державної цільової програми розвитку туризму та курортів на період до 2022 року». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 67. Національна система туристичної статистики. USAID. Національна Туристична організація України. Туристичний барометр України. URL: https://www. ntoukraine.org/nsts_analitics_ua.html 68. The Travel & Tourism Competitiveness Report. Retrieved from. URL: https://www.weforum.org/reports 69. Дудченко Н. О., Любіцева О. О. Аналіз динаміки глобального індексу конкурентоспроможності сфери туризму в Україні. Specialized and multidisciplinary scientific researches. Volume 1. С. 36-38
Appears in Collections:242 – " Туризм і рекреація" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_T_242_B_Yakovlyev.pdf
  Restricted Access
917.15 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.