Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57212
Title: Сутність організаційно-економічної діяльності підприємств туристичної індустрії і шляхи її удосконалення
Other Titles: Essence of organizational and economic activity of enterprises of the tourism industry and ways of its improvement
Authors: Шаров, Максим Миколайович
metadata.dc.contributor.advisor: Харчевнікова, Л. С.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра туризму
Keywords: індустрія туризму;функціонально-організаційна специфіка туризму;організаційно-економічна діяльність турфірм;tourism industry;functional and organizational specifics of tourism;organizational and economic activity of travel agencies
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Шаров М. М. Сутність організаційно-економічної діяльності підприємств туристичної індустрії і шляхи її удосконалення: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 242 – Туризм і рекреація; наук. кер. Л. С. Харчевнікова. Харків: ДБТУ, 2024. 80 с.
Abstract: Метою дослідження є систематизація теоретичних положень, аналіз динаміки і тенденції розвитку організаційно-економічної діяльності підприємств туристичної індустрії і шляхи її удосконалення. Об`єктом дослідження є сутність організаційно-економічної діяльності підприємств туристичної індустрії і шляхи її удосконалення. Предметом дослідження є теоретико-методичні основи сутності організаційно-економічної діяльності підприємств туристичної індустрії і шляхи її удосконалення. Проведене дослідження засноване на офіційній інформації, що публікується міжнародними організаціями: Всесвітньої туристської організації (UNWTO), Всесвітньої ради з туризму та подорожей (WTTC). Висновки. Наукову цінність даної роботи складає сукупність результатів теоретико-методологічного та практичного характеру: вивчено організаційно-економічні засади функціонування сфери готельних послуг туристської дестинації: системний підхід; вивчено і досліджено ключові тренди, значущі для майбутнього туризму: зміни в аудиторії мандрівника, зміна структури попиту на туристичні продукти; досліджено сутність туристичних послуг: поняття, види та особливості; вивчено передумови трансформації шляху сучасного споживача туристичних послуг у фіджитал середовищі: організація системи взаємодії туристичного бізнесу з клієнтами; досліджено організаційно-економічні засади адаптації туризму до кризових умов; досліджено сутність трансформації туристичного бізнесу та територіальної сфери послуг; обґрунтовано необхідність і передумови розширення спектра туристичних послуг активно-пізнавальної спрямованості як напрямок розвитку регіонального туризму.
The purpose of the research is the systematization of theoretical provisions, the analysis of the dynamics and development trends of the organizational and economic activity of the enterprises of the tourism industry and the ways of its improvement. The object of the research is the essence of the organizational and economic activity of the enterprises of the tourism industry and the ways of its improvement. The subject of the study is the theoretical and methodological basis of the essence of the organizational and economic activity of the enterprises of the tourism industry and ways of its improvement. The conducted research is based on official information published by international organizations: the World Tourism Organization (UNWTO), the World Travel and Tourism Council (WTTC). Conclusions. The scientific value of this work is a set of results of a theoretical, methodological and practical nature: the organizational and economic principles of the functioning of the field of hotel services of a tourist destination have been studied: a systematic approach; key trends significant for the future of tourism were studied and researched: changes in the traveler audience, changes in the structure of demand for tourist products; the essence of tourist services: concepts, types and features; the prerequisites of the transformation of the path of the modern consumer of tourist services in the digital environment were studied: the organization of the system of interaction of the tourist business with customers; the organizational and economic principles of tourism adaptation to crisis conditions were investigated; the essence of the transformation of the tourist business and the territorial sphere of services was investigated; the need and prerequisites for expanding the range of active-cognitive tourist services as a direction of regional tourism development are justified.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57212
metadata.dcterms.references: 1. World Tourism Barometer. UNWTO. 2020. V. 18, No. 1. Pp. 1-48. URL: https://www.unwto.org/world–tourism– barometer–n18–january–2020 2. Державне агентство розвитку туризму України/ Facerook/ : URL: https://cutt.ly/pGgqHNN 3. World Tourism Barometer and Statistical Annex UNWTO. 2020. V. 18, No. 2. Pp. 1-48. URL: https://www.e–unwto.org/doi/epdf/10.18111/wtobarometer. 2020.18.1.2 4. Афонін І.В. Інноваційний менеджмент: навчальний посібник. К. : Видавництво Ліра-К, 2012. 364 с. 5. Дойль П. Маркетинг, менеджмент і стратегії [Текст] : пер. з англ. / П. Дойль, Ф. Штерн. – 4-е видавництво. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2020. 270 с. 6. Макашева З.М. Дослідження систем управління: навчальний посібник. К.: КНОВІС., 2008. 176 с. 7. Моїсеєва Н.К. Стратегічне управління туристською фірмою [Текст] : підручник. Тернопіль : ТНЕУ, 2017. 448 с. 8. Інформаційні технології в бізнесі: навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2013. 178 с. 9. Льовіцьки С. Як розробити стратегію: практичні. рекомендації по створенню реально працюючої стратегії: пер. з англ. С.Льовіцьки. Дніпропетровськ: Баланс-Клуб, 2007. 328 с. 10. Родигін Л.А. Інтернет-технології в туризмі: навчальний посібник. Харків : Бурун Книга, 2011. 112 с. 11. Акофф Р. Планування у великих економічних системах: навч. посібник. - 4-те вид. - К: Видавничий центр «Академія», 2017. 365 c. 12. Азоєв Г.Л. Конкуренція: аналіз стратегії і практика. К.: Центр економіки і маркетингу. 2015. 435 с. 13. Богатирьова Л.Р. Прогнозування показників ефективності готельного менеджменту в застосуванні методології ревеню-менеджменту. Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку обліку, аналізу та контролю в соціально орієнтованій системі управління підприємством». Полтавський державний аграрний університет. 30-31 березня 2022 р. С. 671-674. 14. Брич В.Я. Організація туризму: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. В.Я. Брича. Тернопіль : ТНЕУ, 2017 448 с. 15. Туристична діяльність в Україні. Сайт Державної служби статистики України. URL :https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/tur.htm 16. Холловей Дж. К. Туристичний маркетинг. К. : Знання, 2008. 575 с. 17. Мельниченко О.А., Шведун В.О. Особливості розвитку індустрії туризму в Україні: монографія. Харків : Вид-во НУЦЗУ, 2017. 153 с. 18. Галасюк С.С., Нездоймінов С.Г. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності: навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2013. 178 с. 19. Жукова М.А. Менеджмент у туристичному бізнесі. 2020. С. 109-110. 20. Зайцева Н. А. Менеджмент у соціально-культурному сервісі та туризмі: навч. посібник. - 4-те вид. - М: Видавничий центр «Академія», 2017. 365 c. 21. Карягін Ю.О. Маркетинг турпродукту: підручник. К. : Кондор, 2009. 394 с. 22. Лебедєв І. В. Сталий розвиток туризму : досвід Європейського Союзу і завдання для України. Вісник соціально-економічних досліджень. Одеський національний економічний університет. 2018. №3(67). С. 162–173. 23. Афонченкова Т.М. Менеджмент і маркетинг туризму: навчальний посібник. К. : Видавництво Ліра-К, 2012. 364 с. 24. Богатирьова Г.А., Головань М.Г., Горіна Г.О., Литвинова-Головань О.П., Снігур К.В., Крижимінська Є.Г. Спеціалізований туризм: навчальний посібник. [2-е вид., переробл. та доповн.]. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2020. 270 с. 25. Мальська М.П., Бордун О.Ю. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика: навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2012. 248 с. 26. Голці Р., МакКул С. Сталий туризм на природних територіях, що охороняються. Керівництво по плануванню і управлінню. К.: 2006. 125с. 27. Котлер Ф. Основи маркетингу. К.: Прогрес. 1991. 28. Бородін В.В. Характеристика економічних показників, використовуваних при оцінці фінансово-господарської діяльності туристських організацій. Фінансовий менеджмент. К.: Фінпресс. 2017. 345 с. 29. Бородін В. В. Туристичні холдинги: доцільність створення. International Science Group. International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2018. № 2. С. 34-45. 30. Принципи управління доходами готелю. «Бізнес-енциклопедія від Bonnier Business Press». URL: http://prohotelia.com 31. Evolution of Hotel Pricing. URL:https://www.xotels.com/ 32. Джанджугазова О.А. Маркетинг в індустрії гостинності. Навчальний посібник. К.: Видавництво центр «Академія». 2013. 224 с. 33. The Travel & Tourism Competitiveness Report. Retrieved from. URL: https://www.weforum.org/reports 34. Високовських О.Н. Особливості управління доходами готельного бізнесу» Міжнародна науково-практична конференція «Modern Trends in the Development of Science and Technology». 2022. рр. 57-67. м. Дебрецен, Угорщина. 35. Степанова В. О. Основні тенденції управління доходами в готельному бізнесі. International Science Group.The ХIХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems science». 2022, Vancouver, Canada. p. 564-575. 36. Віч-на-віч з трендами. Підсумки конференції «Нова нормальність».Event Live. URL: https://event-live./articles/tsifry-i-fakty/tsifry-i-fakty_964.html. 37. Котлер Ф. Маркетинг і менеджмент / Ф. Котлер, К.Л. Келлер. - 12-е видавництво. - Київ, 2012. 816 с. 38. Мінін А. Концепція холістичного маркетингу на практиці. Weekend. URL: https://vc./marketing/143577-koncepciya-holisticheskogo-marketinga-na praktike. 39. Глобальне дослідження про стан digital в 2021 році: люди стали дивитися в екран смартфона більше часу, ніж в екран телевізора. Mmarketing. by. URL: https://marketing.by/2021.01.28./analitika/globalnoe--digital-2021 40. Деревцова І.В., Внукова Я.А., Головащенко О.А. Проблема цифрової нерівності регіонів як загроза економічної безпеки. Advancing Sustainability Supporting Science.Inspiring Innovations. Journal of Innovations and Sustainability. 2021. Т. 12 № 2. С. 165-174. 41. Тагаров Б.Ж. Оцінка рівня концентрації виробництва в оброблювальній промисловості в умовах цифровізації економіки.International Science Group. International Science Journal of Education & Linguistics. 2021. Т. 12 № 1. С. 23-44. 42. Ячменева В.М. Цифровий простір як необхідна і достатня умова цифровізації економіки. International Science Group. International Science Journal of Engineering & Agriculture. 2020. Т. 11 № 3. С. 65-79. 43. Патрік Лендман. Рекомендації по управлінню доходами. URL: https://www.xotels.com/en/revenue-management/ota-revenue-management-advice/ 44. Ухіна Т.В., Троїцька Н.Г., Подсивалова О.Н., Закирова Ш.С., Лебедєва О.О. Вдосконалення управління персоналом в туристській індустрії. Економіка і підприємництво. 2017. № 12-4 (89). С. 1194-1197. 45. Горєлкина С. Як управляти продажами в готелі з використанням штучного інтелекту. URL:https://welcometimes./opinions/kak-upravlyat prodazhami-v-goteli 46. Готелі і OTA: разом тісно, нарізно нудно? URL:https://hotel.report/events/ 47. Котлер Ф. і ін. Маркетинг місць (залучення інвестицій, підприємств, жителів і туристів в міста, комуни, регіони і країни Європи). К., 2005. 48. Карягін Ю.О. Маркетинг турпродукту: підручник. К. : Кондор, 2009. 394 с. 49. Фролова Т.С., Орлова Т.С. Формування нового типу поведінки підприємства в сучасній економіці. Вісник соціально-економічних досліджень. Одеський національний економічний університет. 2018. №3(67). С. 162–173. 50. Фролова Т.С., Орлова Т.С., Федотов В. А. Сучасне підприємництво: підручник. Суми : Сумський державний університет, 2020. 270 с. 51. Єлісєєва О.С. Підвищення ефективності використання ринкових інструментів у сфері туризму і індустрії гостинності : автореф. дис. ... канд. екон. наук. 2006. 25 с. 52. Веретеннікова О.Б. Фінансовий менеджмент в санаторно-курортній сфері. К. : Центр учбової літератури, 2012. 248 с. 53. Козакова В.А. Загрніжний досвід маркетингу і логістики в туристському бізнесі : автореф. дис. ... канд. екон. наук. Київ, 2007. 54. Мальська М.П., Мандюк Н.Л. Основи маркетингу у туризмі: підручник. К. : «Центр учбової літератури», 2016. 336 с. 55. Правик Ю.М. Маркетинг туризму: підручник. К. : Знання, 2012.303 с. 56. Скрипченко І.Т. Інноваційні технології в туризмі: навчальний посібник. Дніпро : Журфонд, 2021. 137 с. 57. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. К. : КНТЕУ, 2012. 536 с. 58. Ликова А.І., Батіщев А.В. Розвиток концепції управління бізнес процесами організації: від класичного підходу до BPM-систем. Синергія. 2015. № 1. С. 48-54. 59. Як Covid-19 назавжди змінив світову економіку. Forex.blog. URL: khttps://www.forex.blog/ ak-covid-19-navsegda-izmenil-mirovuju-jekonomiku 60. UNWTO: відновлення світового туризму відбудеться не раніше 2023 роки. Welcometimes. URL: ttps://welcometimes./news/unwto-2023 61. UNWTO: кількість туристів в світі скоротилася на 74 %. URL: https://www.ato./2021.01.29/news/press-centre/new/54073.html. 62. Covid-19: погрози і виклики подієвої індустрії. Результати опиту учасників ринку. Частина 2. Підсумки 2020 роки. С. 24 // Виставковий науково-дослідний центр R&C. 2021. URL: http://rnc-consult. 63. Даніленко Н.Н. Можливості і обмеження сфери туризму і гостинності по задоволенню соціальних потреб туристів. Acta Academiae Beregsasiensis. Economic. 2021. Т. 12. № 1. С. 45-58. 64. Гуревич О.Ю. Туризм в епоху Covid-19: заходи підтримки і траєкторії відновлення. International Scientific Journal «Internauka». 2020. Т. 12 № 2. С. 61–72. 65. Формування і реалізація стратегії розвитку туристської дестинації на основі концепції територіального маркетингу. International Science Group. International Science Journal of Education & Linguistics. 2021. № 3. С. 56-67. 66. Важеніна І.С. Імідж і репутація території як основа просування в конкурентному середовищі. Видавнича група «Наукові перспективи». Науковий журнал «Актуальні питання у сучасній науці». Серія («Економіка»). 2020. № 6. С. 82–98. 67. Туроператори відкрили бронювання турів на літо 2022 роки. URL: https://www.tour-dom./news/turoperatory-vidkryli-bronuvaniya-turov-na-lito 2022-goda.html. 68. Мансуров Р.J. HR-брендинг. Як підвищити ефективність персоналу. – К. : Кондор. 2011. 224с. 69. Євсеєв В.О. Людські ресурси в системі соціоекономичних рівнянь: Навчальний посібник. Видання друге перероблене. Суми : Сумський державний університет. 2019. 379 с. 70. Ефендієв А.Г., Балабанова О.С., Ребров А.В. Людські ресурси організацій бізнесу: проблеми формування і управління К. : Центр учбової літератури. 2019. 192 с. 71. Армстронг М., Тейлор С., Практика управління людськими ресурсами, К. : Знання. 2018. 1014 с. 72. Афанасьєв О.О., Афанасьєва А.В. Інноваційні тренди в контексті глобальних погроз пандемії COVID-19: механізми для туристської галузі. Сучасні проблеми сервісу, гостинності і туризму. 2020. Т. 14. № 4. С. 7-26. 73. Дейнека А.В. Сучасні тенденції в управлінні персоналом : навчальний посібник. Дніпро : Журфонд, 2021. 137 с. 74. Лопатников Л.І. Економіко-математичний словник. Словник сучасної економічної науки. К.: Справа., 2003. 520 с. 75. П'ять ключів до успішної команди Google. URL:https://rework.withgoogle.com/blog/five- keys-to-a-successful-google-team/ 76. Черненок О.Г. Стратегія управління доходами для готелів в дестинаціях що розвиваються. Видавнича група «Наукові перспективи». Науковий журнал «Вісник науки та освіти». Серія («Економіка»). 2021. № 2-4. С. 526-537. 77. Лесник А.Л. Готельний менеджмент: політика ціноутворення і управління доходом: навчальний посібник. С.: Інтермедія. 2020. 272 с. 78. Hotel Advice, Revenue Management: основи методики. URL: https://hoteladvisors./blog-2/Revenue-Management-istoki-metodiki 79. Степанова В.О. Основні тенденції управління доходами в готельному бізнесі. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні – 2022». Вінницький Національний технічний університет. 2018. С. 161-165. 80. Романюк А.В. Застосування методів управління доходами готельних підприємств. Міжнародний журнал прикладних і фундаментальних досліджень. 2016. No 4, 132 с
Appears in Collections:242 – " Туризм і рекреація" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_T_242_B_Sharov.pdf
  Restricted Access
993.65 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.