Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54923
Title: | Підвищення ефективності відновлення нерухомих з’єднань підшипників кочення технічних об’єктів полімерними композиціями |
Other Titles: | Increasing the efficiency of restoring fixed joints of rolling bearings of technical objects with polymer compositions |
Authors: | Гросіцька, Нелі Володимирівна |
metadata.dc.contributor.advisor: | Бантковський, В. А. |
metadata.dc.contributor.affiliation: | Державний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка |
Keywords: | полімерні матеріали;відновлення;підшипники кочення;міцність на зчеплення;міцність на стирання |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Харків: ДБТУ |
Citation: | Гросіцька Н. В. Підвищення ефективності відновлення нерухомих з’єднань підшипників кочення технічних об’єктів полімерними композиціями: кваліфікаційна робота магістра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. В. А. Бантковський. Харків: ДБТУ, 2024. 86 с. |
Abstract: | Основним напрямком зниження матеріальних витрат при ремонті технічних об’єктів, в тому числі і сільськогосподарської техніки, є ремонт зношених деталей. Це особливо важливо в сучасній економічній ситуації, пов’язаній із здороженням технологічного обладнання та запчастин до нього, зниження платоспроможності і прибутковості підприємства. За опублікованими статистичними даними, при технічному обслуговуванні сільськогосподарської техніки витрати на придбання нових деталей, вузлів та агрегатів в якості запчастин можуть сягати 70% від вартості нових технічних об’єктів, протягом усього терміну служби. 85% деталей мають граничний знос не більше 0,3 мм, а багато деталей мають залишковий ресурс майже 60% і більше, але лише 20% деталей тракторів, які надійшли на ремонт, остаточно бракуються; інші підлягають відновленню, а плата за відновлення становить 15...70% від вартості виготовлення нової деталі. На ринку запасних частин в економічно розвинутих країнах домінують відремонтовані (відновлені) деталі, оскільки вони в 1,5-2,5 рази дешевші за нові, а за ресурсами не поступаються і навіть перевищують нові. Це досягається насамперед завдяки залученню до ремонту зношених деталей машинобудівних підприємств і спеціалізованих компаній. Наприклад, моторемонтна майстерня британської компанії «Benz Industrial Co., Ltd.» щороку ремонтує близько 60 тис. двигунів Ford, ремонтуючи блоки циліндрів, головки циліндрів, колінчасті та розподільні вали, шатуни, втулки та інші дорогі деталі. Так само ремонтні майстерні від Perkins та інших компаній також надають запчастини. Підшипники кочення є одним з основних вузлів конструкції машинного обладнання. Враховуючи кількість несучих компонентів, їх довговічність може значно вплинути на загальну надійність машини. Тому підвищення довговічності підшипникових вузлів та зниження витрат на технічне обслуговування за рахунок відновлення нероз’ємних з’єднань підшипників кочення є актуальним завданням, що дозволить підвищити надійність технічних об’єктів, в тому числі і сільськогосподарської техніки, та знизити витрати на їх технічне обслуговування та ремонт. Однією з основних причин виходу з ладу підшипникових вузлів є знос гнізд підшипників кочення внаслідок фреттинг-корозії. Метою роботи є застосування полімер-полімерних композиційних матеріалів для підвищення ефективності ремонту нероз’ємних з’єднань підшипників кочення технічних об’єктів, в тому числі і сільськогосподарської техніки, забезпечуючи підвищення довговічності підшипникових вузлів і зниження витрат на ремонт нероз’ємних з’єднань. На підставі проведеного аналізу літературних джерел та існуючої технологічної документації в кваліфікаційній роботі сформульовані такі завдання досліджень: - створити теоретичні передумови підвищення ефективності «жорстких» полімерних матеріалів при введенні розчинів еластомерів; - дослідження деформаційно - міцностних властивостей плівок і клейових компаундів, визначення оптимального складу ПКМ на основі клею АН-105, вивчення режиму механічних втрат акрилового клею АН-105 і кількості ПКМ на основі клею АН-105; - вивчення процесу полімеризації ПКМ на основі клею АН-105 за різних умов твердіння; - вивчення теплового балансу та вібраційної активності підшипникових вузлів, відремонтованих акриловим клеєм АН-105 та ПКМ на основі клею АН-105; - дослідження довговічності підшипника 209 при циклічному навантаженні кільця підшипника, відновлення нерухомого з'єднання; - розробка технології ремонту нероз’ємних з’єднань під підшипники кочення ПКМ на основі акрилового клею АН-105 та обґрунтування її техніко-економічної ефективності. Практична значимість досліджень представлених у кваліфікаційній роботі полягає в обґрунтуванні ефективності використання процесу еластифікації акрилового адгезиву АН-105, що імовірно дозволить збільшити його ударну міцність, деформаційно-міцнісні властивості та відповідно довговічність підшипникових вузлів. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54923 |
Appears in Collections: | 133 – “Галузеве машинобудування” (Магістри) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_М_458_133тс-21мн-01_Hrositska_N_V.pdf Restricted Access | 2.35 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.