Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/53231
Title: | Tendency of the world market tourist services development in the conditions of strengthening globalization processes |
Other Titles: | Тенденції розвитку світового ринку туристичних послуг в умовах посилення глобалізаційних процесів Тенденции развития мирового рынка туристических услуг в условиях усиления глобализационных процессов |
Authors: | Nyande, Joseph |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hrynko, P. |
Keywords: | international tourism;tourist services;world markets of tourist services;globalization;regionalization;tourism sector of economy;міжнародний туризм;туристичні послуги;світові ринки туристичних послуг;глобалізація;регіоналізація;туристичний сектор економіки;международный туризм;туристические услуги;мировые рынки туристических услуг;глобализация;регионализация;туристический сектор экономики |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Харків: ХДУХТ |
Citation: | Nyande J. Tendency of the world market tourist services development in the conditions of strengthening globalization processes. Інноваційний розвиток харчових виробництв, ресторанно-готельного бізнесу та торгівлі: зб. наук. пр. здобувачів вищої освіти; наук. кер. Hrynko P. Харків: ХДУХТ, 2017. Вип. 1. С. 179-187. |
Abstract: | The article analyzes globalization processes of the world economy, which
accelerate the development of international tourism; the specifics of the tourist
product are determined; the regulatory role of national institutional structures in
the development of international tourism and global unions are generalized; the role
of transnational corporations in the formation and development of the world tourism
market is shown. Проаналізовано глобалізаційні процеси світової економіки, які прискорюють темпи розвитку міжнародного туризму; визначено специфіку туристичного продукту; узагальнено регулятивну роль національних інституціональних структур у розвитку міжнародного туризму та глобальних союзів; показано роль транснаціональних корпорацій у формуванні та розвитку світового туристичного ринку. Проанализированы процессы глобализации мировой экономики, которые ускоряют темпы развития международного туризма, определена специфика туристического продукта, обобщена регуляторная роль национальных институционных структур в развитии международного туризма и глобальных союзов; показана роль транснациональных корпораций в формировании и развитии мирового туристического рынка. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/53231 |
Appears in Collections: | Інноваційний розвиток харчових виробництв, ресторанно-готельного бізнесу та торгівлі |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Innovatsiynyy_rozvytok_kharchovykh_vyrobnytstv_2017_1_179-187.pdf | 287.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.