Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5184
Title: | «Ділова репутація»: теоретико-методологічний підхід |
Other Titles: | «Деловая репутация»: теоретикометодологический подход "Business reputation": theoretical and methodological approach |
Authors: | Шумінська, О.Б. |
Keywords: | ділова репутація;управління репутацією;імідж;конкурентоспроможність підприємства;деловая репутация;управление репутацией;имидж;конкурентоспособность компании;business reputation;reputation management;image;competitiveness |
Issue Date: | 17-May-2021 |
Publisher: | Харків : ХНАУ |
Citation: | Шумінська О.Б. «Ділова репутація»: теоретико-методологічний підхід. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.349-357. |
Abstract: | Шумінська О.Б. «Ділова репутація»: теоретико-методологічний підхід. В статті досліджено поняття ділової репутації його сутність та
дискусійність в науковій літературі. Досліджено та узагальнено
особливості репутації, які здатні формувати конкурентні переваги
компанії. В роботі проведені соціологічні дослідження, за результатами
яких проведені ґрунтовні висновки, які допоможуть компаніям покращити
свою репутацію. Шуминская О. Б. «Деловая репутация»: теоретикометодологический подход. В статье исследованы понятия деловой репутации его сущности и дискуссионности в научной литературе. Исследованы и обобщены особенности репутации, способные формировать конкурентные преимущества компании. В работе проведены социологические исследования, по результатам которых проведены обстоятельные выводы, которые помогут компаниям улучшить свою репутацию. Важно помнить, что клиенты читают не только отзывы гостей, но ответы компании на эти отзывы. И именно от последнего они могут сделать свои решения о покупке. Очевидно, что проблемы и конфликты возникают. Поэтому суть не в том, чтобы их полностью избежать, а в том, чтобы показать, что компания может их решать профессионально и классно. Shuminska O. B. "Business reputation": theoretical and methodological approach. In the article it was studied the concept of reputation, its essence and discussion in the scientific literature. It was studied and summarized the reputation features that are able to generate competitive advantages of the company. The work carried out sociological research, the results of which made detailed conclusions that will help companies improve their reputation. Various studies conducted by us confirm that when making a purchase decision, one should be guided by opinions posted on the Internet. It should be noted that negative reviews about the company can lead to bankruptcy, while positive ones can increase the customer base. It has been established that one should not be critical of any unflattering comments. According to the survey, 70% of respondents believe that the institution's aggressive or unpleasant response to a negative comment discourages them from visiting. Customers do not expect a hotel, restaurant or store to have 100% customer satisfaction. It is not about satisfying all customers, but about trying to please them. A potential customer, when reading reviews about a business, should get the impression that every effort has been made to ensure that previous buyers provide a quality review. It is important to remember that customers read not only guest reviews, but the company's responses to these reviews. And it is from the latter that they can make their buying decisions. It is obvious that problems and conflicts arise. Therefore, the point is not to completely avoid them, but to show that the company can solve them professionally and cool. It is the reaction to feedback that is crucial for reputation. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5184 |
Appears in Collections: | Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
statya_shumìnska_dìlova_reputacìya_teoretiko-metodologìchnij_pìdhìd.pdf | 455.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.