Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/51368
Title: Маркетингова діяльність суб’єктів аграрного бізнесу: особливості управління та напрями вдосконалення
Other Titles: Marketing activity of agrarian business entities: features of management and directions for improvement
Authors: Білошапка, Юрій Миколайович
Keywords: комплекс маркетингу;аграрні підприємства;маркетинговий інструментарій;маркетингове управління;marketing complex;agricultural enterprises;marketing tools;marketing management
Issue Date: 2024
Publisher: Харків
Citation: Білошапка Ю. М. Маркетингова діяльність суб’єктів аграрного бізнесу: особливості управління та напрями вдосконалення. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2024. № 1. С. 111-117.
Series/Report no.: Актуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 1
Abstract: Стаття присвячена обґрунтуванню основних елементів ефективної маркетингової діяльності та визначенню напрямів його удосконалення для суб’єктів аграрного бізнесу з урахуванням сучасних умов ведення бізнесу. В умовах сучасного ринку аграрні підприємства повинні активно вивчати попит, конкуренцію та змінювати свої підходи до виробництва, сприяючи ефективному управлінню ресурсами та підвищенню якості продукції. Хоча війна та кризові ситуації можуть створювати складнощі, активне впровадження маркетингових стратегій може допомогти аграрним підприємствам зберегти конкурентоспроможність та забезпечити стале економічне зростання. Визначено фактори, які перешкоджають прогресу в маркетинговій діяльності на аграрних підприємствах (обмежене фінансування досліджень та відсутність кваліфікованих кадрів). Зазначено, що у цих підприємствах часто спостерігається непослідовне застосування окремих аспектів маркетингу. На основі аналізу ринкового середовища в Україні вказується, що ефективність сільського господарства досягається за рахунок акценту на товари і продукцію, що суперечить принципам маркетингу. Обґрунтовано, що аграрні підприємства мають активно розвивати маркетингову діяльність та впливати на ринок за допомогою маркетингових комунікаційних методів. Вказуються три можливі шляхи досягнення конкурентних переваг у сільському господарстві: зниження впливу конкурентів, самовдосконалення та зміна ринкового середовища. Виділено основні фактори, що ускладнюють маркетингові стратегії на аграрних підприємствах (контроль ринку агротрейдерами та недостатня конкурентоспроможність малих підприємств). Розкрито важливість розвитку маркетингового комплексу для аграрних підприємств як засобу отримання конкурентних переваг та розширення діяльності. Також акцентується увага на ролі маркетингового комплексу у формуванні конкурентних переваг та його впливі на ринкову рівновагу.
The article is devoted to justifying the main elements of effective marketing activity and determining directions for its improvement for agrarian business subjects, considering modern business conditions. In the modern market conditions, agricultural enterprises must actively study demand and competition and change their approaches to production, contributing to the effective management of resources and increasing the quality of products. Although war and crises can create difficulties, active implementation of marketing strategies can help agricultural enterprises to maintain competitiveness and ensure sustainable economic growth. Factors hindering progress in agricultural enterprise marketing activities are identified (limited research funding and lack of qualified personnel). It is noted that inconsistent application of certain aspects of marketing is often observed in these enterprises. Based on the analysis of the market environment in Ukraine, it is indicated that the efficiency of agriculture is achieved due to the emphasis on goods and products, which contradicts the marketing principles. It is substantiated that agricultural enterprises should actively develop marketing activities and influence the market with the help of marketing communication methods. Three possible ways of achieving competitive advantages in agriculture are indicated: reducing the influence of competitors, self-improvement and changing the market environment. The main factors complicating marketing strategies at agricultural enterprises are highlighted (market control by agro-traders and insufficient competitiveness of small enterprises). The importance of developing the marketing complex for agrarian enterprises to obtain competitive advantages and expand activities is revealed. Attention is also focused on the marketing complex's role in forming competitive advantages and its influence on the market balance.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/51368
ISSN: 2524-0455
Appears in Collections:Випуск 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2024_1_25.pdf277.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.