Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/49279
Title: Підвищення ефективності проведення суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування
Other Titles: Increasing the effectiveness of public communications in the public administration system
Authors: Лук’яненко, Анастасія Вікторівна
metadata.dc.contributor.advisor: Нагаєв, Віктор Михайлович
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра менеджменту, бізнесу і адміністрування
Keywords: суспільні комунікації;комунікативний процес;комунікативний менеджмент;комунікативна структура;засідання;збори;наради;переговорний процес;ділова бесіда;конференція;процедура суспільних комунікацій;public communications;communicative process;communicative management;communicative structure;meetings;negotiation process;business conversation;conference;procedure of public communications
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Лук’яненко А. В. Підвищення ефективності проведення суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування: кваліфікаційна (магістерська) робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр»: 281 Публічне управління та адміністрування; наук. керівник В. М. Нагаєв. Харків, 2023. 112 с.
Abstract: Основною метою кваліфікаційної (магістерської) роботи є обґрунтування організаційно управлінських та соціально-економічних заходів з підвищення ефективності проведення суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування на основі оптимізації інформаційного механізму, організаційних форм, методів управління, дієвості засобів регламентаційно правового характеру, децентралізації управління об’єктами, покращення ергономітричного середовища, впровадження механізмів активізації працівників у процесі колективного обговорення та прийняття колегіальних рішень. Об'єктом дослідження кваліфікаційної роботи є суспільні комунікації та процедура їх проведення в системі публічного адміністрування. Предметом дослідження є теоретико-методологічні та практичні аспекти підвищення ефективності проведення суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування на макро- та мікрорівнях Вільхівської об’єднаної територіальної громади Харківського району Харківської області. Наукова новизна результатів роботи полягає в обґрунтуванні процедури організації суспільних комунікацій з внутрішнім та зовнішнім середовищем організації в умовах цифровізації публічного управління та адміністрування. У кваліфікаційній (магістерській) роботі: У першому розділі «Суспільні комунікації в системі публічного адміністрування» розглянуто: сутність понять «система публічного адміністрування», «Суспільні комунікації», «комунікативний процес в організації». Розглянуто зміст основних суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування. Визначено відмінні риси в організації проведення зборів, засідань, нарад, переговорів та інших процедур. У другому розділі «Організація суспільних комунікацій у практиці публічного адміністрування» розглянуто: практичні засади організації проведення суспільних комунікацій в умовах публічного процесу. Проведено експертний аналіз системи управління суспільними комунікаціями на прикладі виробничого соціуму. Визначено ефективність проведення зборів, засідань, нарад в системі публічного адміністрування за методикою кількісної оцінки. У третьому розділі «Напрями підвищення ефективності проведення суспільних комунікацій в системі публічного адміністрування» розглянуто: систему заходів з удосконалення організації проведення суспільних комунікацій в умовах цифровізації системи публічного адміністрування. Запропоновані заходи з електронної організації роботи функціональних служб територіальної громади з розгляду звернень громадян, що є одним із важливих напрямів діяльності органів влади та місцевого самоврядування. Також запропоновано об’єднання локальної мережі INTERNET-зв’язку із всіма суб’єктами Вільхівської територіальної громади на основ єдиної електронної платформи для проведення інтернет-конференцій, веб-семінарів, та інших комунікативних заходів в системі публічних SMART-технологій. Обґрунтовані пропозиції з оптимізації процедури розгляду звернень громадян, організації їх особистого прийому; запропоновано напрями інформування публічного соціуму засобами оперативної інформації (брифінги, прес-релізи, веб-семінари). Приділено значну увагу удосконаленню процесів регламентування при проведенні суспільних процедур відповідно сучасним методом інформаційного забезпечення ділових контактів. Висновки: У кваліфікаційній роботі представлено результати науково практичних досліджень щодо підвищення ефективності проведення суспільних процедур в системі публічного адміністрування на прикладі виробничого соціуму. Зроблено теоретичне обґрунтування теми дослідження, проаналізовано зміст та класифікацію суспільних комунікацій (збори, засідання, наради, переговори та ін.), проведено наукові дослідження з оцінки ефективності суспільних процедур кількісним методом, визначено напрями удосконалення організації проведення зборів, засідань нарад. З урахуванням проведеного аналізу визначені напрями удосконалення організації проведення зборів, засідань нарад в системі публічного адміністрування на основі підвищення рівня регламентації, автоматизації, впровадження інформаційно-комунікативних технологій, документаційного забезпечення, протокольного діловодства тощо
The main goal of the qualification (master's) thesis is to justify organizational management and socio-economic measures to increase the effectiveness of public communications in the public administration system based on the optimization of the information mechanism, organizational forms, management methods, the effectiveness of regulatory and legal means, decentralization of object management , improvement of the ergonomic environment, implementation of mechanisms for employee activation in the process of collective discussion and collegial decision-making. The object of research of the qualification work is public communications and the procedure of their implementation in the system of public administration. The subject of the study is the theoretical, methodological and practical aspects of increasing the effectiveness of public communications in the system of public administration at the macro- and micro-levels of the Vilkhiv settlement territorial community of the Kharkiv district of the Kharkiv region. The scientific novelty of the work results lies in the justification of the procedure for organizing public communications with the internal and external environment of the organization in the conditions of digitalization of public management and administration. In the qualification (master's) work: In the first chapter "Public communications in the public administration system" the essence of the concepts "public administration system", "public communications", "communicative process in the organization" is considered. The content of basic public communications in the system of public administration is considered. Distinctive features in the organization of meetings, meetings, meetings, negotiations and other procedures are identified. The second chapter "Organization of public communications in the practice of public administration" examines: the practical principles of organizing public communications in the conditions of a public process. An expert analysis of the public communications management system was carried out on the example of a production society. The effectiveness of meetings, meetings, meetings in the system of public administration was determined using the method of quantitative assessment. In the third section, "Directions for improving the effectiveness of public communications in the public administration system", the following is considered: a system of measures to improve the organization of public communications in the conditions of digitalization of the public administration system. Proposed measures for the electronic organization of the work of the functional services of the territorial community for consideration of citizens' appeals, which is one of the important areas of activity of authorities and local self-government. It is also proposed to unify the local network of INTERNET communication with all subjects of the Vilkhiv theotorial community on the basis of a single electronic platform for conducting Internet conferences, web seminars, and other communicative events in the system of public SMART technologies. Reasoned proposals for optimizing the procedure for consideration of citizens' appeals, organization of their personal reception; proposed ways of informing the public society by means of operational information (briefings, press releases, web seminars). Considerable attention has been paid to the improvement of regulation processes when conducting public procedures in accordance with the modern method of information provision of business contacts. Conclusions: The qualification paper presents the results of scientific and practical research on increasing the efficiency of public procedures in the public administration system on the example of a production society. The theoretical justification of the research topic was made, the content and classification of public communications (meetings, meetings, meetings, negotiations, etc.) were analyzed, scientific studies were conducted on the evaluation of the effectiveness of public procedures using the quantitative method, directions for improving the organization of meetings and meetings were determined. Taking into account the conducted analysis, directions for improving the organization of meetings and meetings in the public administration system have been determined based on increasing the level of regulation, automation, implementation of information and communication technologies, documentation support, protocol record keeping, etc.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/49279
Appears in Collections:281 – "Публічне управління та адміністрування" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_44_2_281z_22m-01_Lukyanenko_A_V.pdf
  Restricted Access
2.04 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.