Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/48989
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧміль, Г. Л.-
dc.contributor.authorКонюхов, В. С.-
dc.date.accessioned2024-03-13T10:40:04Z-
dc.date.available2024-03-13T10:40:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЧміль Г. Л., Конюхов В. С. Резильєнтний аудит маркетингової діяльності підприємств торгівлі на засадах цифровізації. Причорноморські економічні студії. Вип. 85. 2024. С. 89-95.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0827-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48989-
dc.description.abstractУ статті розглянуто організаційно-методичні підходи до проведення резильєнтного аудиту маркетингової діяльності підприємств торгівлі, який ґрунтується на методологічному принципі холістичного персоналізму. Обґрунтовано, що в сучасних умовах господарювання підприємства торгівлі стикаються з необхідністю напрацювання теоретико-методичних засад аудиту маркетингової діяльності, який забезпечить виконання контрольних функцій щодо таких аспектів маркетингової діяльності як: маркетингові витрати; маркетингові активи; маркетингові комунікації; ефективність стратегії ціноутворення; рівень лояльності покупців, це ставить відповідні завдання та вимагає реалізації процедур щодо їх вирішення на засадах цифровізації. Проведено моніторинг ринку цифрових інструментів та платформ для аналізу маркетингових даних з метою оптимізації стратегій продажу, рекламних кампаній, взаємодії з клієнтами й запропоновано референтну модель аудиту маркетингової діяльності підприємств торгівлі з їх використанням.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers organizational and methodological approaches to conducting a resilient audit of marketing activities of trade enterprises, based on the methodological principle of holistic personalism, which is applicable to any human-sized economic systems. It is substantiated that in the current economic environment, trade enterprises face the need to develop theoretical and methodological foundations for auditing marketing activities to perform control functions over such aspects of marketing activities as: marketing costs; marketing assets; marketing communications; effectiveness of pricing strategy; level of customer loyalty, which poses relevant tasks and requires the implementation of procedures for their solution on the basis of digitalization. The market for digital tools and platforms for analyzing marketing data is monitored and a reference model for auditing the marketing activities of trade enterprises using them is proposed. An analysis of approaches to allocating the stages of marketing activity audit by scientists and the peculiarities of trade enterprises and research of their marketing environment allowed to allocate five stages of marketing activity audit (determining the objectives of marketing activity audit; planning of marketing activity audit; diagnostic stage of marketing activity audit; implementation of marketing activity audit; final stage of marketing activity audit). It is proposed to allocate the following areas for assessing the effectiveness of marketing activities: effectiveness of product policy; effectiveness of pricing policy; effectiveness of communication policy. This will allow the auditor to: adequately assess the effectiveness of sales channels, the effectiveness of advertising and PR companies, the effectiveness of stimulating consumer loyalty; analyze the dynamics of prices, the adequacy of the level of trade margin and assess pricing risks; assess the efficiency of production, marketing potential, customer satisfaction and market orientation.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectрезильєнтний аудитuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectцифрові рішенняuk_UA
dc.subjectпідприємства торгівліuk_UA
dc.subjectінформаційне забезпечення управлінняuk_UA
dc.subjectresilient audituk_UA
dc.subjectmarketing activitiesuk_UA
dc.subjectdigital solutionsuk_UA
dc.subjecttrade enterprisesuk_UA
dc.subjectmanagement information supportuk_UA
dc.titleРезильєнтний аудит маркетингової діяльності підприємств торгівлі на засадах цифровізаціїuk_UA
dc.title.alternativeResilient marketing activity audit for trading enterprises based on digitalizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.