Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4822
Title: Інструменти маркетингу в умовах зростання конкурентних переваг агробізнесу
Other Titles: Инструменты маркетинга в условиях роста конкурентных преимуществ агробизнеса
Marketing tools in conditions of growth of competitive advantages of agribusiness
Authors: Пономарьова, М.С.
Єфремова, Н.О.
Нагорнюк, О.П.
Keywords: маркетинг;конкуренція;ринок;маркетинговий план;маркетингова діяльність;агробізнес;маркетинг;конкуренция;рынок;маркетинговый план;маркетинговая деятельность;агробизнес;marketing;competition;market;marketing plan;marketing activities;agribusiness
Issue Date: 24-Jan-2018
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Пономарьова М.С., Єфремова Н.О., Нагорнюк О.П. Інструменти маркетингу в умовах зростання конкурентних переваг агробізнесу. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. № 1. С.247-256.
Abstract: Пономарьова М.С., Єфремова Н.О., Нагорнюк О.П. Інструменти маркетингу в умовах зростання конкурентних переваг агробізнесу. Товарне виробництво, а в наш час ринкова економіка є матеріалізацією товарно-грошових відносин, що виступають суспільною формою розвитку продуктивних сил. Визначено предмет та об’єкт маркетингових досліджень. Розкриті основні принципи та завдання маркетингових досліджень. Залежно від мети використовуваної інформації, способів її отримання, техніки проведення та кінцевих результатів розрізняють декілька видів маркетингових досліджень. Результатом взаємодії підприємства зі споживачами є обсяг реалізованої продукції. Збільшення обсягу реалізації продукції розглядається як позитивне зрушення в діяльності аграрних підприємств. Економічний зміст використання маркетингу полягає в прискоренні віддачі виробничих фондів підприємства, підвищенні мобільності виробництва і рівня конкурентоздатності товарів, продукції, послуг, своєчасному створенні нових товарів і прискоренні їх просування на ті зовнішні ринки, де може бути досягнутий максимальний комерційний ефект.
Пономарева М.С., Ефремова Н.А., Нагорнюк А.П. Инструменты маркетинга в условиях роста конкурентных преимуществ агробизнеса. Товарное производство, а в наше время рыночная экономика является материализацией товарно-денежных отношений, выступают общественной формой развития производительных сил. Определены предмет и объект маркетинговых исследований. Раскрыты основные принципы и задачи маркетинговых исследований. В зависимости от цели используемой информации, способов ее получения, техники проведения и конечных результатов различают несколько видов маркетинговых исследований. Результатом взаимодействия предприятия с потребителями является объем реализованной продукции. Увеличение объема реализации продукции рассматривается как положительный сдвиг в деятельности аграрных предприятий. Экономический смысл использования маркетинга состоит в ускорении отдачи производственных фондов предприятия, повышении мобильности производства и уровня конкурентоспособности товаров, продукции, услуг, своевременном создании новых товаров и ускорении их продвижения на те внешние рынки, где может быть достигнут максимальный коммерческий эффект.
Ponomarova M.S, Yefremova N.O., Nagornyuk O.P. Marketing tools in conditions of growth of competitive advantages of agribusiness. The modern market is an objectively necessary and irreplaceable form of rational and practical development of agriculture. Along with the production, activity is a significant area of exchange, which is recognized first through the sale of products. Marketing planning is a continuous cyclical process whose purpose is to bring the company into line with market conditions. In the face of increased competition and consumer struggle, manufacturers are forced to study specific potential customers, market demands and purposefully set targets for technical and economic developments. It is determined that the more accurate methods of studying the needs and market demand, used by the manufacturer of the product, the more stable the position of the manufacturer on the market. Achievement of these measures by the set goals, that is, obtaining maximum and stable profits, penetration into new markets or consolidation in the current market, and are the primary criterion for evaluating marketing activity. Commodity production, and in our time the market economy is the materialization of commodity-money relations, are a social form of development of the productive forces. The subject and object of marketing research are determined. The main principles and tasks of marketing research are revealed. Depending on the purpose of the information used, the methods of obtaining it, the technique of conducting and the results, there are several types of marketing research. The result of the company's interaction with consumers is the volume of products sold. The increase in the volume of sales is seen as a definite shift in the activities of agricultural enterprises. The economic meaning of using marketing is to accelerate the return of the enterprise's production assets, increase the mobility of production and the level of competitiveness of goods, products, services, the timely creation of new products and accelerate their promotion to those foreign markets where the maximum commercial effect can always be achieved.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4822
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.