Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4715
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Батюк, Л. А. | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-11T18:14:35Z | - |
dc.date.available | 2022-08-11T18:14:35Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Батюк Л. А. Виникнення та еволюція ідеї соціально-економічного прогресу. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2016. № 4. С. 12-16. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2524-0455 | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4715 | - |
dc.description.abstract | В умовах глобальної трансформації політичних та соціальних інститутів, усієї системи соціальних відносин зростає науковий і практичний інтерес до теорії та практики прогресивних соціально-економічних перетворень. Теорія прогресу будується виключно засобами позитивного знання, заперечуючи будь-які права і будь-яке значення релігійного пізнання. Позитивна наука не в змозі розкрити майбутнього людства. Впевненість в тому, що все добре і розумне в кінці кінців переможе, не має жодного підґрунтя в механічному світогляді: адже тут панує абсолютна випадковість. Основні постулати теорії прогресу такі: моральна свобода людської особистості як умова автономності морального життя; абсолютна цінність особистості і ідеальна природа людської душі, здатна до нескінченного розвитку і вдосконалення; абсолютний розум, що править світом та історією; панування моральних цілей і добра. Всі ці положення в своїй сукупності входять як невід'ємна складова у філософію християнського теїзму, хоча, звичайно, далеко не вичерпують усього її змісту. Отже, основні проблеми теорії прогресу суть разом з тим і проблеми філософії християнського теїзму і можуть бути вирішені лише на його основі. | uk_UA |
dc.description.abstract | В условиях глобальной трансформации политических и социальных институтов, всей системы социальных отношений возрастает научный и практический интерес к теории и практике прогрессивных социально-экономических преобразований. Теория прогресса строится исключительно средствами положительного знания, отрицая любые права и любое значение религиозного познания. Положительная наука не в состоянии раскрыть будущего человечества. Уверенность в том, что все хорошее и разумное в конце концов победит, не имеет никаких оснований в механическом мировоззрении: ведь здесь царит абсолютная случайность. Основные постулаты теории прогресса таковы: нравственная свобода человеческой личности как условие автономности нравственной жизни; абсолютная ценность личности и идеальная природа человеческой души, способная к бесконечному развитию и совершенствованию; абсолютный разум, правящий миром и историей; господство нравственных целей и добра. Все эти положения в своей совокупности входят в качестве неотъемлемой составляющей в философию христианского теизма, хотя, конечно, далеко не исчерпывают всего ее содержания. Итак, основные проблемы теории прогресса суть вместе с тем и проблемы философии христианского теизма и могут быть решены только на его основе. | uk_UA |
dc.description.abstract | Under the conditions of global transformation of political and social institutions, the entire system of social relations, scientific and practical interest is increasing in the theory and practice of progressive socio-economic transformations. The progress theory is based solely by means of positive knowledge, denying any rights and any number of religious knowledge. Positive science is not able to reveal the future of humanity. Confidence that that all good and reasonable win in the end, has no basis in the mechanical worldview: because there reigns an absolute accident. The basic tenets of the progress theory are: the moral freedom of the human person as the condition for the autonomy of the moral life; the absolute value of the person and the ideal nature of the human soul, capable of infinite development and improvement; absolute mind, ruling world and history; the dominance of moral goals and good. All such provisions in the aggregate are included as an integral part of the philosophy of Christian theism, although, of course, do not exhaust all of its content. Thus, the main problem of the progress theory and at the same time the problems of philosophy and Christian theism can be solved only on its basis. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харків | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 4 | - |
dc.subject | соціально-економічний прогрес | uk_UA |
dc.subject | мораль | uk_UA |
dc.subject | християнство | uk_UA |
dc.subject | лібералізм | uk_UA |
dc.subject | соціалізм | uk_UA |
dc.subject | социально-экономический прогресс | uk_UA |
dc.subject | христианство | uk_UA |
dc.subject | либерализм | uk_UA |
dc.subject | социализм | uk_UA |
dc.subject | socio-economic progress | uk_UA |
dc.subject | morality | uk_UA |
dc.subject | Christianity | uk_UA |
dc.subject | liberalism | uk_UA |
dc.subject | socialism | uk_UA |
dc.title | Виникнення та еволюція ідеї соціально-економічного прогресу | uk_UA |
dc.title.alternative | Возникновение и эволюция идеи социально-экономического прогресса | uk_UA |
dc.title.alternative | The emergence and evolution the idea of socioeconomic progress | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Випуск 4 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.