Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/45405
Title: Удосконалення технологічного процесу відновлення гідропідтискних муфт транспортних засобів
Authors: Ольшевський, Владислав Віталійович
metadata.dc.contributor.advisor: Рибалко, І. М.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка
Keywords: коробка передач;фрикційна муфта;знесення;напрацювання;ремонт
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Ольшевський В. В. Удосконалення технологічного процесу відновлення гідропідтискних муфт транспортних засобів: кваліфікаційна робота магістра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. І. М. Рибалко. Харків: ДБТУ, 2023. 80 с.
Abstract: У сучасних тракторах сільськогосподарського та промислового призначення набули широкого поширення коробки передач з перемиканням під навантаженням. Застосування таких коробок дозволяє значно полегшити керування трактором, рушання з місця та розгін, сприяє підвищенню продуктивності тракторного агрегату, а також відкриває можливість автоматизації перемикання передач. Механізм без розривного перемикання передач, що застосовується на тракторах типу Т-150К, має кращі якості, ніж багато закордонних пристроїв даного типу. Іншою важливою його перевагою є те, що при виході механізму з ладу не відбувається вихід з ладу коробки в цілому. Однак досвід останніх років показує, що без подальших широких теоретичних та експериментальних досліджень щодо визначення граничних режимів роботи фрикційних муфт, пошуку більш міцних та зносостійких матеріалів, подальшого вдосконалення та автоматизації процесу перемикання передач стане неможливим виживання підприємств в умовах жорсткої конкурентної боротьби на Українському та зарубіжному ринках. сільськогосподарської техніки. Найбільше надходять у ремонт фрикційних муфт вибраковуються через знос поверхонь тертя дисків, поверхонь сполучення барабан фрикціону – поршень, пазів барабана фрикціону під шліци ведених дисків, поверхонь кільця ущільнювача і канавки під нього поршні. Причинами підвищеного зносу зазначених деталей є насамперед особливості процесу безрозривного перемикання передач, який супроводжується їх короткочасним перекриттям і циркуляцією потужності, а також динамічні вібраційні навантаження, що при цьому виникають. Надходять у фрикційні муфти вибраковуються найчастіше через знос шліцьових пазів поршня і дисків, що сполучаються з ним, а також знос канавки в поршні під ущільнювальне кільце. Тому для збільшення довговічності та надійності коробки передач тракторів типу Т-150К необхідно збільшити ресурс цих сполучень. Тому напрям робіт, пов'язаний із забезпеченням високої якості рекмонту деталей машин сільського призначення та обладнання при використанні відносно недорогого та недефіцитного обладнання, є важливим і актуальним. Мета кваліфікаційної роботи розробка методів оптимізації ремонту гідрофрикційних муфт коробки на підставі вивчення процесів зносу її елементів. Завдання: опис процесу перемикання передач без розриву потоку потужності; дослідження процесу перемикання передач під навантаженням; аналіз стану деталей фрикційних муфт вступників у ремонт коробок передач; дослідження причин зносу поверхонь деталей фрикційних муфт; рекомендації щодо вдосконалення конструкції фрикційної муфти; розробка технологічного процесу ремонту сполучення поршень ущільнювальне кільце. Об'єкт дослідження процес зношування, процес ремонту сполучення поршень-ущільнювальне кільце. фрикційних муфт; Предмет дослідження спосіб, при якому працездатність сполучення поршень - кільце ущільнювача відновлюється шляхом розточування зношеного паза до ремонтного розміру і застосування ремонтного кільця більшої ширини. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Виявлено вузли та деталі коробки передач трактора ХТЗ-150К, що має недостатній рівень довговічності та розробка пропозицій щодо вдосконалення їхньої конструкції та методів ремонту. При дослідженні даних звітів про надходження в ремонт коробок передач було встановлено, що найчастіше їхній ресурс лімітується довговічністю деталей та сполучення фрикційних елементів управління (гідропідтискних фрикціонів), які є найбільш складним і відповідальним вузлом коробки передач. У роботі розглянуто конструкцію, призначення та принцип роботи фрикційної муфти, проаналізовано процеси, що відбуваються при перемиканні передач без розриву потоку потужності та навантаження, що виникають при цьому. Описані причини, що призводять до підвищеного зношування деталей фрикційних муфт. Проаналізовано статистичні дані про напрацювання деталей муфт до надходження в ремонт, наведено математичну модель оцінки динаміки зношування поверхонь деталей у процесі експлуатації ректора. Запропоновано методику ремонту цього сполучення шляхом введення кільця ущільнювача ремонтного розміру. Цей спосіб ремонту не вимагає застосування спеціальних методів відновлення робочих поверхонь деталей і дозволяє скоротити витрати часу та матеріальних засобів на ремонт коробки трактора.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/45405
Appears in Collections:133 – “Галузеве машинобудування” (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_458_133ts-22m-02_Olshevskyi_V_V.pdf
  Restricted Access
2.52 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.