Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/45278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShуmanovska-Dianуch, Ludmyla-
dc.date.accessioned2024-01-11T12:48:02Z-
dc.date.available2024-01-11T12:48:02Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationShуmanovska-Dianуch L. Development of organizational culture as a key factor in ensuring the main company’s competitive advantage. Actual problems of innovative economy and law. 2023. No. 1-2, pp. 71-76.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0455-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/45278-
dc.description.abstractA significant number of scientific works by foreign and domestic scientists are devoted to studying the problems of the development of the company's organizational culture and the search for ways to transform the company's organizational culture in the conditions of globalization. An essential factor in increasing the competitiveness of a modern company, on the one hand, and one of the strategic resources of the company's development is precisely its organizational culture. In current economic science, the study of the essence of the concept of corporate culture, its components, mechanisms of formation, and development of the company's organizational culture occupies a leading place in both theoretical and practical aspects of the activities of modern companies. This study aims to identify and analyze the features and components of the development of the company's organizational culture. Organizational culture has a relatively significant influence on employees and the entire company's activities. Corporate culture allows you to develop and maintain a stable social and psychological climate in the team. It ensures the strength and development of the organization, including the development of personnel competencies. Developing organizational culture is an essential process of every company's activity. It is this factor that will depend on the efficiency of the enterprise in the future. A high degree of compatibility with the organization's strategy and culture is an essential factor in the organization's competitiveness, success, and development. The sequence of developing the company's organizational culture was proposed, which included four stages. The first stage is the organization of work on developing the company's corporate culture. The second stage is planning the development of organizational culture. The third stage is administrative and regulatory support for developing the company's organizational culture. In addition, the fourth stage is the implementation of measures to establish the company's corporate culture.uk_UA
dc.description.abstractДослідженню проблем розвитку організаційної культури компанії та пошуку шляхів трансформації її організаційної культури в умовах глобалізації присвячено значну кількість наукових праць зарубіжних і вітчизняних учених. Важливим фактором підвищення конкурентоспроможності сучасної компанії, з одного боку, і одним із стратегічних ресурсів її розвитку є саме її організаційна культура. У сучасній економічній науці дослідження сутності поняття організаційної культури, її складових, механізмів формування та розвитку організаційної культури компанії посідає провідне місце як у теоретичних, так і в практичних аспектах діяльності сучасних компаній. Метою цього дослідження є виявлення та аналіз особливостей і складових розвитку організаційної культури компанії. Організаційна культура має доволі великий вплив на працівників і діяльність усієї компанії. Вона дозволяє розвивати та підтримувати стабільний соціально-психологічний клімат у колективі та забезпечує міцність і розвиток організації, зокрема розвиток компетенцій персоналу. Розвиток організаційної культури є важливим процесом діяльності кожної компанії підприємства. Саме від цього фактора залежатиме ефективність роботи підприємства в майбутньому. Високий ступінь сумісності зі стратегією та організаційною культурою організації є важливим фактором конкурентоспроможності, успіху та розвитку організації загалом. Запропоновано послідовність розвитку організаційної культури компанії, яка включає чотири етапи. Перший етап – організація роботи з розвитку організаційної культури компанії. Другий етап – проєктування розвитку організаційної культури. Третій етап – організаційно-нормативне забезпечення розвитку організаційної культури компанії. Крім того, четвертий етап – реалізація заходів щодо розвитку організаційної культури компанії.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківuk_UA
dc.relation.ispartofseriesАктуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 1-2-
dc.subjectorganizational cultureuk_UA
dc.subjectdevelopment of organizational cultureuk_UA
dc.subjectstages of development of organizational cultureuk_UA
dc.subjectmain competitive advantages of the companyuk_UA
dc.subjectорганізаційна культураuk_UA
dc.subjectрозвиток організаційної культуриuk_UA
dc.subjectетапи розвитку організаційної культуриuk_UA
dc.subjectосновні конкурентні переваги компаніїuk_UA
dc.titleDevelopment of organizational culture as a key factor in ensuring the main company’s competitive advantageuk_UA
dc.title.alternativeРозвиток організаційної культури як важливий фактор забезпечення основної конкурентної переваги компаніїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2023_1-2_14.pdf225.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.