Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБугріменко, Роман Михайлович-
dc.date.accessioned2022-08-03T18:28:11Z-
dc.date.available2022-08-03T18:28:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБугріменко Р.М. Маркетингові принципи й функції мережевого розвитку роздрібних торговельних підприємств. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 1(31). С. 63-75.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4203-
dc.description.abstractРозглянуто специфіку маркетингових принципів і функцій мережевого розвитку роздрібних торговельних підприємств із метою підвищення ефективності їх діяльності; значення маркетингового управління, яке є новим стилем управління підприємством; подано характеристику завдань маркетингового управління й інструменти їх вирішення; наведено класифікацію мережевих підприємницьких структур; розглянуто завдання концепції маркетингу роздрібного торговельного підприємства.uk_UA
dc.description.abstractThe specificity of marketing principles and functions of network development of retail trade enterprises for increasing the retail trade enterprises efficiency is presented in the research paper. According to the author’s interpretation, marketing management is new proactive style of enterprise management, which provides the process of constant reproduction of sustainable competitive advantages with taking into account external and internal changes by forming marketing management corporate model, marketing monitoring and planning at the level of strategic business unit. The study of the marketing management evolution allows distinguishing its stages with the separation of pre-analytical stage, marketing tools formation stages, marketing management concepts development, marketing management formation as a specific management style; on its base it is important to formulate the conclusion about displacement of marketing management content priorities to marketing management at the enterprise from increasing role of external factors, in particular of structural nature external factors. Integrated use of marketing management tools in the enterprise’s activity is able to achieve its goal, which is providing the process of constant reproduction of sustainable competitive advantages and obtaining special income which is generated exclusively in the relations exchange process. The priority concept of marketing management in the trade sector should be the concept of relationship marketing, which allows studying the problems of development and competition of organizational forms such as network organizations, consortia and strategic alliances. The concept of retail trade enterprise marketing presupposes that the enterprise must be committed to the longterm success of its activities.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectмаркетингові принципиuk_UA
dc.subjectмаркетингові функціїuk_UA
dc.subjectпідприємницька мережаuk_UA
dc.subjectроздрібні торговельні підприємстваuk_UA
dc.subjectзавдання маркетингового управлінняuk_UA
dc.subjectкласифікація мережевих підприємницьких структурuk_UA
dc.subjectконцепція маркетингуuk_UA
dc.subjectмаркетинговые принципыuk_UA
dc.subjectмаркетинговые функцииuk_UA
dc.subjectпредпринимательская сетьuk_UA
dc.subjectрозничные торговые предприятияuk_UA
dc.subjectзадачи маркетингового управленияuk_UA
dc.subjectклассификация сетевых предпринимательских структурuk_UA
dc.subjectконцепция маркетингаuk_UA
dc.subjectmarketing principlesuk_UA
dc.subjectmarketing functionsuk_UA
dc.subjectbusiness networkuk_UA
dc.subjectretail trade enterprisesuk_UA
dc.subjectmarketing management tasksuk_UA
dc.subjectclassification of network business structuresuk_UA
dc.subjectmarketing conceptuk_UA
dc.titleМаркетингові принципи й функції мережевого розвитку роздрібних торговельних підприємствuk_UA
dc.title.alternativeMarketing principles and functions of network development of retail trade enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (31)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6 (63-75).pdf717 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.