Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4193
Title: The role of listening comprehension in teaching foreign languages in a non-language higher educational establishment
Other Titles: Роль аудіювання під час викладання іноземної мови в умовах немовного ВНЗ
Authors: Borysova, Alina
Arkhypova, Victoria
Kolesnyk, Alina
Manuyenkova, Olena
Keywords: listening comprehension;speech;utterance;phrase;language;mechanism;memory;forecasting;articulating;surrounding reality;аудіювання;мова;вислів;словосполучення;механізм;пам’ять;прогнозування;артикулювання;навколишня дійсність;аудирование;речь;высказывание;словосочетание;язык;механизм;память;прогнозирование;артикулирование;окружающая действительность
Issue Date: 2017
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Borysova A., Arkhypova V., Kolesnyk A., Manuyenkova O. The role of listening comprehension in teaching foreign languages in a non-language higher educational establishment. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2017. Вип. 2(26). С. 349-360.
Abstract: There are two basic forms of language expression in speech respectively – spoken and written. Spoken and written language cannot be considered as two entirely different phenomena, but at the same time they are not completely identical. The main characteristics of spoken language, namely, its spontaneity, singularity, the presence of paralinguistic means of communication and feedback, give it not only the extra-linguistic but also linguistic peculiarity. It was already mentioned that spoken language is filled with clichéd constructions, set phrases, words-parasites, as well as deviances from the language norms. Aural perception is called listening comprehension provided that perceived speech is understood. Therefore, listening comprehension is a process of understanding spoken language. The essence of listening comprehension as any perception in general is, firstly, to select the perceived object, to be able to distinguish it from the others, and, secondly, to identify it having compared to the reference stored in the long memory. The first act is called distinction in psychology, and the second one is recognition. The basic mechanisms of listening comprehension are speech hearing, memory, probable forecasting and articulating. It is their development that should be given much consideration in the process of listening comprehension.
Досліджено систему вправ для навчання аудіюванню на прикладі однієї з європейських мов, а саме французької. Аудіювання – це процес розуміння мовлення. Основними механізмами аудіювання є мовний слух, пам’ять, вірогідне прогнозування та артикулювання. Їх розвитку і необхідно приділити головну увагу під час аудіювання.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4193
Appears in Collections:Випуск 2 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30 (349-360).pdf441.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.