Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСпіцин, Віталій Володимирович-
dc.contributor.authorКудряшов, Ігор Олександрович-
dc.date.accessioned2022-08-03T11:02:56Z-
dc.date.available2022-08-03T11:02:56Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСпіцин В.В., Кудряшов І.О. Визначення рівня розвитку фізичних якостей у комплексі в студентів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2017. Вип. 2(26). С. 328-338.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4188-
dc.description.abstractМета дослідження полягає в обґрунтуванні доцільності використання методу оцінювання рівня фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів. Результати проведених досліджень свідчать про те, що рівень розвитку аеробних і анаеробних функціональних можливостей, які є найбільш інтегральними показниками працездатності всього організму людини, визначає ефективність навчальної діяльності студентів.uk_UA
dc.description.abstractThe problem of system managing the evaluation of the level of physical preparedness of the first-year students at physical education classes in higher education institutions is analyzed in the article. An important condition that determines the effectiveness of the educational process is the high level of physical and mental performance of students. The basis of the student's high work capacity is his physical fitness, which is determined by the level of development of basic physical qualities. The purpose of the study is to substantiate the feasibility of using the method of assessing the level of physical preparedness of students of higher educational institutions. It is established that the correct estimation of the level of physical preparedness is one of the important factors in increasing the effectiveness of controlling the process of physical education of students, starting from the first year. Analysis of the results of the research shows that systematic observation of the physical preparedness of every student allows the teacher to timely observe the development of physical qualities and skills, to identify those who are lagging behind, and on the basis of a differentiated approach, with the help of special pedagogical influences, to achieve the necessary effect for the solution of the tasks of physical education of students of higher educational establishments. Teachers of physical education, systematically controlling physical preparedness of students and analyzing results of the control, being aware of the dynamics of the main physical qualities’ development, can qualitatively manage the process of physical education of students, starting from the first year.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectспортuk_UA
dc.subjectфізичні якостіuk_UA
dc.subjectфізична підготовленістьuk_UA
dc.subjectфізична культураuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectспортuk_UA
dc.subjectфизические качестваuk_UA
dc.subjectфизическая подготовленностьuk_UA
dc.subjectфизическая культураuk_UA
dc.subjectфизическое воспитаниеuk_UA
dc.subjectsportuk_UA
dc.subjectphysical qualitiesuk_UA
dc.subjectphysical traininguk_UA
dc.subjectphysical cultureuk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.titleВизначення рівня розвитку фізичних якостей у комплексі в студентівuk_UA
dc.title.alternativeDetermination of the level of development of physical qualities in a complex in studentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28 (328-338).pdf494.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.