Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4187
Title: | Організація фізичного виховання студентів першого курсу з порушеннями постави |
Other Titles: | Organization of physical education of students of first years with posture disorders |
Authors: | Спіцин, Віталій Володимирович |
Keywords: | постава;профілактика;здоров’я;фізична культура;осанка;профилактика;физическая культура;физическое воспитание;здоровье;posture;prevention;health;physical culture;physical education |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Організація фізичного виховання студентів першого курсу з порушеннями постави |
Citation: | Спіцин В.В. Організація фізичного виховання студентів першого курсу з порушеннями постави. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2017. Вип. 2(26). С. 320-328. |
Abstract: | Висвітлено проблему організації фізичного виховання студентів із
порушеннями постави у вищому навчальному закладі. Проведене дослідження
показало, що правильна організація фізичного виховання студентів першого
курсу з порушеннями постави є одним із важливих заходів для профілактики
цієї хвороби. У разі правильного застосування спеціально підібраних
комплексів гімнастичних вправ, рухливих ігор і виконання домашніх завдань
має відбутися покращення фізичного розвитку та фізичної підготовленості
студентів із порушеннями постави. The problem of organization of physical education of students with violations of posture in a higher educational institution is investigated. The purpose of our study was to determine the practical content of the program content and methodological features of physical education of first-year students with violations of posture. Students, from the first days of their study in higher educational establishments, should pay special attention to the formation of the correct posture, which directly determines the state of their physical health. Disorders of young people posture is a condition that does not progress in the course of timely preventive measures and is a subject to correction. Therefore, the issue of the prevention of posture disorders of the first-year students deserves special attention. Established a high level of violations of posture in students indicates the need for continuous and systematic work to prevent these violations, taking into account their nature since the first course. The correct organization of academic classes in physical education for students with impaired posture is one of the important factors in the prevention of this disease. It is established that correct application of specially selected complexes of physical exercises, outdoor games and homework, physical development and physical preparedness of boys and girls with posture disorders will improve. Systematic pedagogical control and specifics of program content and methodological features may help the teachers qualitatively manage the process of physical education of students with posture disorders from the first courses. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4187 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (26) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
27 (320-328).pdf | 442.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.