Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛомовських, Л.О.-
dc.date.accessioned2022-07-30T07:06:11Z-
dc.date.available2022-07-30T07:06:11Z-
dc.date.issued2017-01-18-
dc.identifier.citationЛомовских Л.О. Маркетингова концепція виробництва продукції рослинництва. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2017. № 1. С.216-223.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3956-
dc.description.abstractЛомовских Л.О. Маркетингова концепція виробництва продукції рослинництва. У статті доведено необхідність ведення господарювання сільськогосподарськими підприємствами на маркетингових засадах. В процесі діяльності необхідно дотримуватися агротехнології виробництва, науково обґрунтованих сівозмін. Це сприятиме підвищенню прибутковості діяльності підприємства і збереженню ґрунтів.uk_UA
dc.description.abstractЛ.А. Ломовских. Маркетинговая концепция производства продукции растениеводства. В статье доказана необходимость ведения хозяйствования сельскохозяйственными предприятиями на маркетинговых принципах. В процессе деятельности необходимо придерживаться агротехнологии производства, научно обоснованных севооборотов. Это будет способствовать повышению прибыльности деятельности предприятия и сохранению свойств земель.uk_UA
dc.description.abstractL.O. Lomovskikh. Marketing concept of crop production. In the article the questions of the necessity of growing sunflower in Ukraine are revealed. The characteristics of sunflower are presented. Particular attention is paid to the negative effects of growing sunflower. The essence of the concepts of classical marketing, social and ethical marketing and environmental marketing is revealed. The necessity of conducting agricultural production on the principles of the concept of social and ethical marketing and the concept of ecological marketing is grounded. On the example of a specific agricultural enterprise, the necessity of conducting on the principles of the concept of social and ethical marketing and the concept of environmental marketing is proved. The structure of arable land in the given agricultural enterprise is considered. Arable land is not used rationally. Two variants of scientifically proved crop rotations for introduction in activity of the agricultural enterprise are offered. The calculation of economic efficiency of introduction of scientifically grounded crop rotation is made. The costs of scientifically grounded crop rotation are calculated. Revenues from sales of agricultural products were calculated. Additional profit from the introduction of scientifically based crop rotation may amount to UAH 3 million. In the process of activity, it is necessary to adhere to the agrotechnology of production, scientifically justified crop rotations. This will help increase the profitability of the enterprise and preserve the properties of soil.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингова концепціяuk_UA
dc.subjectконцепція соціальноетичного маркетингуuk_UA
dc.subjectсівозмінаuk_UA
dc.subjectприбутокuk_UA
dc.subjectраціональне використання ґрунтівuk_UA
dc.subjectзбереження ґрунтівuk_UA
dc.subjectвиробництво соняшникуuk_UA
dc.subjectмаркетинговая концепцияuk_UA
dc.subjectконцепция социальноэтического маркетингаuk_UA
dc.subjectсевооборотuk_UA
dc.subjectприбыльuk_UA
dc.subjectрациональное использование землиuk_UA
dc.subjectсохранение почвuk_UA
dc.subjectпроизводство подсолнечникаuk_UA
dc.subjectmarketing conceptuk_UA
dc.subjectthe concept of social and ethical marketinguk_UA
dc.subjectcrop rotationuk_UA
dc.subjectprofituk_UA
dc.subjectsustainable use of soiluk_UA
dc.subjectsoil conservationuk_UA
dc.subjectsunflower productionuk_UA
dc.titleМаркетингова концепція виробництва продукції рослинництваuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговая концепция производства продукции растениеводстваuk_UA
dc.title.alternativeMarketing concept of crop productionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія: Економічні науки № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
statya_lomovskih_marketingova_koncepcìya_virobnictva_produkcìyi_ roslinnictva.pdf435.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.