Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3852
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кобелева, Д. Л. | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-27T07:22:22Z | - |
dc.date.available | 2022-07-27T07:22:22Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Кобелева Д. Л. Восточная и западноевропейская традиции философского осмысления музыки (исторический обзор). Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2017. № 10. С. 89-94. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-617-619-144-5 | - |
dc.identifier.issn | 2415-8488 | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3852 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена порівнянню філософських традицій осмислення музики, що існують в рамках східної та західноєвропейської культури. Виділяються загальні ідеї розуміння музики як соціального феномена, як вираження світу людських емоцій. Але, в той же час, підкреслюється своєрідність концепцій інтерпретації музичного звуку, мелодії, гармонії, а також сутності музичного феномена в цілому. | uk_UA |
dc.description.abstract | Данная статья посвящена сопоставлению философских традиций осмысления музыки, существующих в рамках восточной и западноевропейской культуры. Выделяются общие идеи понимания музыки как социального феномена, как выражения мира человеческих эмоций. Но, в то же время, подчёркивается своеобразие концепций интерпретации музыкального звука, мелодии, гармонии, а также сущности музыкального феномена в целом. | uk_UA |
dc.description.abstract | This article is devoted to the comparison of philosophical traditions of comprehension of music existing within the framework of Eastern and Western European culture. The general ideas of understanding music as a social phenomenon, as an expression of the world of human emotions, are singled out. But, at the same time, the originality of the concepts of interpretation of musical sound, melody, harmony, as well as the essence of the musical phenomenon as a whole, is underlined. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ХНТУСГ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 10 | - |
dc.subject | музика | uk_UA |
dc.subject | філософія | uk_UA |
dc.subject | Китай | uk_UA |
dc.subject | Індія | uk_UA |
dc.subject | західноєвропейська культура | uk_UA |
dc.subject | музыка | uk_UA |
dc.subject | философия | uk_UA |
dc.subject | Китай | uk_UA |
dc.subject | Индия | uk_UA |
dc.subject | западноевропейская культура | uk_UA |
dc.subject | music | uk_UA |
dc.subject | philosophy | uk_UA |
dc.subject | China | uk_UA |
dc.subject | India | uk_UA |
dc.subject | Western European culture | uk_UA |
dc.title | Восточная и западноевропейская традиции философского осмысления музыки (исторический обзор) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Filosfiya spilkuvannya_10_2017-89-94.pdf | 674.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.