Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДем’яненко, Н.В.-
dc.contributor.authorЯснолоб, І.О.-
dc.contributor.authorПальваль, П.В.-
dc.contributor.authorВанжула, Д.В.-
dc.date.accessioned2022-07-21T07:12:09Z-
dc.date.available2022-07-21T07:12:09Z-
dc.date.issued2018-07-23-
dc.identifier.citationДем’яненко Н.В., Яснолоб І.О., Пальваль П.В., Ванжула Д.В. Особливості стратегічного маркетингового управління в сільськогосподарському підприємстві. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №3. С. 70-78.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3596-
dc.description.abstractДем’яненко Н.В., Яснолоб І.О., Пальваль П.В., Ванжула Д.В. Особливості стратегічного маркетингового управління в сільськогосподарському підприємстві. У статті досліджено процес стратегічного управління (з виокремленням маркетингової функціональної стратегії) у Групі «Приват», досліджені стратегічні маркетингові функції спеціалістів сільськогосподарського підприємства. Наведена матриця SWOT-аналізу ТОВ «Промінь-Приват». Запропонована схема формування та реалізації маркетингової стратегії «диференційованого маркетингу». Наведені рівні маркетингового управління в підприємствіuk_UA
dc.description.abstractН.В. Демьяненко, И.О. Яснолоб, П.В. Пальваль, Д.В. Ванжула Особенности стратегического маркетингового управления в сельскохозяйственном предприятии. В статье исследован процесс стратегического управления (с выделением маркетинговой функциональной стратегии) в Группе «Приват», исследованы стратегические маркетинговые функции специалистов сельскохозяйственного предприятия. Приведенная матрица SWOT-анализа Начальник плановоекономічного відділу Еконо міст з матері ально - техніч ного забезп еченн я Фахівець з методів розширення ринків збуту Директор ТОВ «ПроміньПриват» Директор з маркетингу Групи «Приват» » ООО «Проминь-Приват». Предложенная схема формирования и реализации маркетинговой стратегии «дифференцированного маркетинга». Приведенные уровне маркетингового управления на предприятии.uk_UA
dc.description.abstractN.V. Demyanenko, I.O. Yasnolob, P.V. Palval, D.V. Vanzhula. Features of strategic marketing management in an agricultural enterprise. The article deals with the process of strategic management in an agricultural enterprise. The matrix of the SWOT analysis of the agricultural enterprise is presented. It was found that the increase in the efficiency of the enterprise is slowed down due to the fact that the existing management structure is oriented only to the production (operational function). The marketing function of the enterprise is not taken into account. The ineffectiveness of marketing activity is explained by external factors: unstable economic situation in the country, disparity in prices for agricultural and industrial products and insufficient level of state support of producers in the countryside. The strategic marketing functions of specialists of agricultural enterprises are investigated. The company does not have a marketing specialist, the main specialists of the company carry out its functions, which includes information, research, marketing, communication, pricing and other functions, indirectly ensures concentration of production, processing of products. Specialists, knowing only а part of marketing technologies, were not able to increase the competitive position of the company in the domestic and foreign markets. It is determined that the company uses the corporate strategy of stabilization and marketing – mass marketing. It is proposed to develop a marketing strategy that will determine the perspective directions of management, substantiate the need for resource potential, develop a tactical plan for the implementation of economic activities in order to ensure stable functioning and development in the future. To increase the efficiency of marketing activities in an agricultural enterprise, we propose the introduction of a specialist in methods for expanding sales markets. A professional specialist in methods for expanding sales markets must meet the following requirements: have a high enough level of special education; have a rare ability to obtain information from competitors of the enterprise, consumers, suppliers, and staff of the enterprise itself; have a tendency to innovations and constant learning. It is concluded that marketing strategy should be oriented on fast growing needs of consumers, maximally satisfying them in accordance with the effective demand.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectмаркетингова стратегіяuk_UA
dc.subjectмаркетингове управлінняuk_UA
dc.subjectсільськогосподарське підприємствоuk_UA
dc.subjectстратегічне управлінняuk_UA
dc.subjectстратегияuk_UA
dc.subjectмаркетинговая стратегияuk_UA
dc.subjectмаркетинговое управлениеuk_UA
dc.subjectсельскохозяйственное предприятиеuk_UA
dc.subjectстратегическое управлениеuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectmarketing strategyuk_UA
dc.subjectmarketing managementuk_UA
dc.subjectagricultural enterpriseuk_UA
dc.subjectstrategic managementuk_UA
dc.titleОсобливості стратегічного маркетингового управління в сільськогосподарському підприємствіuk_UA
dc.title.alternativeОсобенности стратегического маркетингового управления в сельскохозяйственном предприятииuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of strategic marketing management in an agricultural enterpriseuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.