Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3561
Title: Організаційні аспекти формування та впровадження комплексних тренінгових програм навчання персоналу готелів
Other Titles: The organizational aspects of formation and implementation of complex training programs for training hotel staff
Authors: Давидова, Оксана Юріївна
Давидова, Олена Анатоліївна
Keywords: готель;готельне підприємство;навчання;менеджер;персонал;підвищення кваліфікації;тренінг;тренінгова програма;hotel;hotel enterprise;training;manager;staff;increase qualification;training;training programs
Issue Date: 2020
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Давидова О.Ю., Давидова О.А. Організаційні аспекти формування та впровадження комплексних тренінгових програм навчання персоналу готелів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 2(32). С. 199-210.
Abstract: Досліджено процеси підготовки персоналу готельних підприємств, організації та проведення певних тренінгів для персоналу готелів. Визначено чинники формування цільового розвитку персоналу в готельній сфері та фактори, що впливають на вибір програми навчання для співробітників готелю. Розглянуто питання необхідності розробки та реалізації комунікативних засобів для створення комплексних тренінгових програм навчання персоналу готелів. Доведено необхідність проведення постійно діючих тренінгових програм у готельному бізнесі як для персоналу готелів, так і для тренерів відділів.
A study of the training of personnel for accommodation facilities, organization and conduct of relevant trainings for workers in the hospitality industry, in particular hotels and other accommodation facilities, was carried out. Attention is focused on the need in the hotel business of permanent training programs, both for hotel personnel and department trainers. The main secret of successful hotel business is the right staff. The training of hotel staff provides quality service, which in turn affects the development of business. Staff training – a set of activities aimed at training staff to work in the field of hospitality, developing the potential of each employee, improving his personal and professional skills in the field of hotel services. The purpose of staff training is to provide the company with a sufficient number of employees whose professional qualities are fully consistent with the business objectives of the company. Trainings for hotel staff help to increase the efficiency of the hotel, which, in turn, increases income. The peculiarity of training programs is that, unlike other motivational programs, they are aimed at developing the corporate culture of the organization, based on the use of team work methods and promote the involvement of employees in the production process. Thus, it is possible to determine that the organization increases its value, staff gets the opportunity to accumulate knowledge, skills and abilities and turn them into an experience of successful activities in the interests of the company. By maintaining the level of service in the hotel through such activities, it is guaranteed to get the staff that can generate additional value in the eyes of the guest. The most important thing is that the hotel will receive a qualified and professional staff, which will be one step ahead of the competition, reduced staff training costs.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3561
Appears in Collections:Випуск 2 (32)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
О.Ю._Давидова,_О.А._Давидова.pdf675.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.