Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/35566
Title: Проект удосконалення технології ремонту дискового тормозу трактора ЮМЗ-6КЛ
Other Titles: The project of improving the technology of repairingthedisk brake of the YuMZ-6KL tractor
Authors: Думчиков, Максим Олександрович
metadata.dc.contributor.advisor: Науменко, О. А.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка
Keywords: дискові гальма валик гальм;наплавлення;дефекація;відновлення;спресовування
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Думчиков М. О. Проект удосконалення технології ремонту дискового тормозу трактора ЮМЗ-6КЛ: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. О. А. Науменко. Харків: ДБТУ, 2023. 69 с.
Abstract: Довговічність і надійність колісних тракторів та транспортних засобів багато в чому зумовлено явищами тертя і зношування, що відбуваються в вузлах та агрегатах. Зношування призводить до порушення герметичності вузлів та втрати точності взаємного розташування деталей і переміщень. Як результат виникають заклинювання, удари, вібрації, що призводить до відмов та поломок. Неоднакова напруженість роботи деталей та вузлів тракторів та автомобілів, строки служби елементів окремих екземплярів мобільних засобів мають значні розбіжності внаслідок різноманітних умов роботи. Проте, коли техніка вийшла з ладу, то це ще не означає, що всі деталі та спряження втратили свої якості, оскільки деталі виготовлені з матеріалів із різними фізико-механічними властивостями і мають різну інтенсивність зношування. Як показують практика та досліди, з одного боку, ремонту мобільної сільськогосподарської техніки уникнути технічно неможливо, а з іншого - він є економічно доцільний. Адже більшість зношених деталей техніки має високу залишкову вартість: у разі їх відновлення витрачається у 20–30 разів менше металу і матеріалів, ніж у разі виготовлення нових.. Відомо, що в разі нормальної інтенсивності використання 5 основні агрегати тракторів виробляють закладений конструкцією ресурс через 3–4 роки за розрахункового строку служби 10 років і більше. Створювати ж техніку, яка не потребуватиме ремонту весь період експлуатації, економічно не виправдано, та й досягти цього у недалекому майбутньому неможливо. Тому для ліквідації наслідків зношування проводять поточні і капітальні ремонти, у ході яких зношені деталі і вузли або замінюють, або відновлюють..Починаючі ремонт деталей і вузлів мобільної техніки, слід володіти знаннями не лише про технологічні процеси для його здійснення, але і добре знати об’єкт (мобільну техніку, двигун, агрегат, деталь тощо), його конструкцію і особливості використання, а також технічні вимоги, що ставляться до них. На практиці чимало випадків, коли без знань конструкції і особливостей експлуатації мобільної техніки неможливо визначити причини несправності і тим більше виконати якісний ремонт.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/35566
Appears in Collections:133 – “Галузеве машинобудування” (Бакалавр)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_B_458_133ts-02b-01_ Dumchykov_M_O..pdf
  Restricted Access
4.17 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.