Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3099
Title: Аналіз специфіки маркетингової стратегії розвитку сучасного закладу вищої освіти
Other Titles: Analysis of specifics of marketing strategy development of a modern institution of higher education
Authors: Благун, Іван Іванович
Ус, Марина Ігорівна
Keywords: стратегія;маркетингова стратегія;маркетинговий інструментарій;заклад вищої освіти (ЗВО);стратегія розвиту;strategy;marketing strategy;marketing tools;institution of higher education (IHE);development strategy
Issue Date: 2021
Publisher: Харків
Citation: Благун І. І., Ус М. І. Аналіз специфіки маркетингової стратегії розвитку сучасного закладу вищої освіти. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2021. № 1. С. 83-89.
Series/Report no.: Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 1
Abstract: Стаття присвячена визначенню сутнісних характеристик та класифікації видів маркетингової стратегії. В процесі дослідження надана її характеристика як складової освітнього маркетингу. Ідентифіковано, що розробка та впровадження дієвої маркетингової стратегії пов’язано з потребою здійснення активних змін в системі вищої освіти в цілому та конкретному ЗВО зокрема: в його структурі, корпоративній культурі, що сприятиме забезпеченню його конкурентоспроможності як на ринку праці, так й на ринку освітніх послуг. Це пов’язано з тим, що в сучасних умовах маркетинг стає не тільки самостійною, а й провідною управлінською функцією, яка визначає не тільки освітню, наукову, але й технічну, виробничу політику навчального закладу, стиль і характер управління ними. В процесі дослідження визначено та проаналізовано специфіку розробки маркетингової стратегії закладу вищої освіти, що включає не тільки врахування положення на ринку, оцінки перспектив зміни ринку освітніх послуг і майбутніх дій конкурентів, наявних ресурсних обмежень та можливостей, але й цілей та дій всіх партнерів ЗВО. Крім того, було визначено основні види стратегій ЗВО за різними критеріями, зокрема за: ієрархією в системі управління (виокремлено функціональну – маркетингову стратегію), стадією життєвого циклу, рівнем глобалізації діяльності, конкурентною позицією, характером поведінки на ринку освітніх послуг тощо. На цій основі запропоновано доцільний стратегічний набір розвитку сучасного ЗВО, а саме маркетингову активну наступаючу стратегію зростання нішового ЗВО, що передбачає диверсифікацію діяльності. Перспективним напрямом подальших досліджень слід розглядати обґрунтування рекомендацій реалізації запропонованої маркетингової стратегії розвитку ЗВО на прикладі конкретних навчальних закладів з визначенням їх особливостей.
The article is devoted to the definition of essential characteristics and classification of types of marketing strategy. In the process of research its characteristic as a component of educational marketing is given. It is identified that the development and implementation of an effective marketing strategy is associated with the need for active change in the higher education system in general and in particular: in its structure, corporate culture, which will help ensure its competitiveness in the labor market and in the education market. services. This is due to the fact that in modern conditions, marketing is becoming not only independent but also a leading management function, which determines not only educational, scientific, but also technical, production policy of the institution, the style and nature of their management. The study identified and analyzed the specifics of developing a marketing strategy for higher education, which includes not only taking into account the market situation, assessing prospects for changes in the market of educational services and future actions of competitors, existing resource constraints and opportunities, but also goals and actions of all partners. In addition, the main types of strategies of higher education institutions were identified by various criteria, in particular: hierarchy in the management system (functional - marketing strategy), stage of life cycle, level of globalization, competitive position, nature of behavior in the market of educational services and more. On this basis, a feasible strategic set of development of a modern higher education institution is proposed, namely a marketing active upcoming strategy for the growth of a niche institution of higher education, which provides for diversification of activities. A promising area of further research should be considered to substantiate the recommendations for the implementation of the proposed marketing strategy for the development of higher education institutions on the example of specific educational institutions with the definition of their features.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3099
ISSN: 2524-0455
Appears in Collections:Випуск 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2021_r01_a14.pdf230.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.