Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛишенко, М.О.-
dc.date.accessioned2022-07-12T07:45:10Z-
dc.date.available2022-07-12T07:45:10Z-
dc.date.issued2021-05-05-
dc.identifier.citationЛишенко М.О. Маркетинговий інструментарій стратегічних альтернатив управління підприємством як складова методології прикладних досліджень в маркетингу. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.1. № 2. С. 247-261.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3026-
dc.description.abstractЛишенко М.О. Маркетинговий інструментарій стратегічних альтернатив управління підприємством як складова методології прикладних досліджень в маркетингу. В статті визначено основні елементи стратегічного маркетингу. Досліджено особливості застосування маркетингових інструментів в маркетингових дослідженнях. Визначено сутність стратегії, SWOTаналізу та інструментів стратегічного планування. Досліджено слабкі та сильні сторони фермерських господарств на аграрному ринку. Для більш точного визначення типу стратегічно-господарського підрозділу, до якого відноситься продукція аграрних підприємств, нами побудовано матрицю Бостонської консультативної групи. Стратегічний аналіз з допомогою моделі GE/McKinsey завершується визначенням рекомендованої перспективної позиції для кожного виду бізнесу. При цьому потрібно враховувати не тільки інтереси окремих видів бізнесу, але й стратегічні інтереси всього підприємства.uk_UA
dc.description.abstractМ.А. Лышенко. Маркетинговый инструментарий стратегические альтернативы управление предприятиях как составляющих методологии прикладных исследований в маркетинга В статье определены основные элементы стратегического маркетинга. Исследованы особенности применения маркетинговых инструментов в маркетинговых исследованиях. Определена сущность стратегии, SWOT-анализа и инструментов стратегического планирования. Исследована слабые и сильные стороны фермерских хозяйств на аграрном рынке. Для более точного определения типа стратегически хозяйственного подразделения, к которому относится продукция аграрных предприятий, нами построено матрицу Бостонской консультативной группы. Стратегический анализ с помощью модели GE / McKinsey завершается определением рекомендованной перспективной позиции для каждого вида бизнеса. При этом нужно учитывать не только интересы отдельных видов бизнеса, но и стратегические интересы всего предприятия.uk_UA
dc.description.abstractM.A. Lyshenko. Marketing tool of strategic alternatives of enterprise management as the composition of the methodology of applicable studies in marketing. The subject of research is theoretical and methodological aspects of improving the marketing tools of strategic alternatives for enterprise management. The main purpose of research is to study the marketing tools needed to study the activities of the business entity. The methodological basis of the research is the dialectical method (study of marketing methods in the system of interconnection and interdependence, abstract -logical - used in theoretical generalization and conclusions), factorial (study of the influence of individual factors). Results. The article outlines the main elements of strategic marketing. The features of application of marketing tools in marketing researches are investigated. The essence of strategy, SWOT-analysis and strategic planning tools are determined. The weak and strong sides of farms in the agrarian market are investigated. SWOT analysis is a process of establishing links between the features, threats, strengths (weaknesses), which can be used later for the formulation and selection of enterprise strategies. It is conducted with the aim of studying the company as a management system in a certain market environment. Having analyzed the marketing activity of the company, it is determined which strategy should be applied in the future for the development of each product group, using the matrix McKinsey General Electric. The GE / McKinsey model is a matrix of 9 cells for the reflection and comparative analysis of strategic positions and directions of the organization's economic activities. The main feature of this model is that for the first time in it for comparison of types of business began to consider not only such factors as sales volume, profit, profitability of invested funds, etc., but also rather subjective characteristics of business, such as the volatility of the market share, technology, staffing status, etc. For a more precise definition of the type of strategic and economic subdivision, which includes the products of agrarian enterprises, we have constructed the matrix of the Boston Consultative Group. GE / McKinsey's strategic analysis completes the definition of the recommended promising position for each business. At the same time, it is necessary to take into account not only the interests of certain types of business, but also the strategic interests of the entire enterprise.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectмаркетингові стратегіїuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectмаркетингові дослідженняuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectSWOT - аналізuk_UA
dc.subjectматриця БКГuk_UA
dc.subjectматриця Мак-Кінсі General Electricuk_UA
dc.subjectмаркетинговые стратегииuk_UA
dc.subjectметодологияuk_UA
dc.subjectмаркетинговые исследованияuk_UA
dc.subjectмаркетинговая деятельностьuk_UA
dc.subjectSWOT - анализuk_UA
dc.subjectматрица БКГuk_UA
dc.subjectматрица Мак-Кинси General Electricuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectmarketing strategiesuk_UA
dc.subjectmethodologyuk_UA
dc.subjectmarketing researchuk_UA
dc.subjectmarketing Activityuk_UA
dc.subjectSWOT - analysisuk_UA
dc.subjectBCG Matrixuk_UA
dc.subjectMcKinsey Matrix General Electricuk_UA
dc.titleМаркетинговий інструментарій стратегічних альтернатив управління підприємством як складова методології прикладних досліджень в маркетингуuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговый инструментарий стратегические альтернативы управление предприятиях как составляющих методологии прикладных исследований в маркетингаuk_UA
dc.title.alternativeMarketing tool of strategic alternatives of enterprise management as the composition of the methodology of applicable studies in marketinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №2 Т.1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.