Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3025
Title: Концептуальна основа розвитку малого агробізнесу в підприємницької діяльності
Other Titles: Концептуальных основа развития малого агробизнеса в предпринимательской деятельности
Conceptual basis for the development of small agribusiness in business
Authors: Крамаренко, І.А.
Keywords: концепція;розвиток;малий бізнес;агробізнес;підприємницька діяльність;концепция;развитие;малый бизнес;агробизнес;предпринимательская деятельность;concept;development;small business;agribusiness;entrepreneurial activity
Issue Date: 12-Apr-2021
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Крамаренко І.А. Концептуальна основа розвитку малого агробізнесу в підприємницької діяльності. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.1. № 2. С. 237-246.
Abstract: Крамаренко І.А. Концептуальна основа розвитку малого агробізнесу в підприємницької діяльності. У статті обґрунтована сутність поняття «агробізнесу». Переглянутий шлях трансформаційного переходу від виникнення концепції агробізнесу до умов мінливого сьогодення. Визначений зв'язок процесу розвитку і становлення агробізнесу з поглибленням суспільного поділу праці та лібералізацією економічних відносин у національних економіках та зовнішній торгівлі із посиленням стабілізуючого впливу фінансових інституцій. Обгрунтована актуальність дослідження розвитку малого бізнесу та визначена вага впливу на формування конкурентних відносин в економіці.
Крамаренко И.А. Концептуальных основа развития малого агробизнеса в предпринимательской деятельности. В статье обоснована сущность понятия «агробизнеса». Пересмотренный путь трансформаийного перехода от возникновения концепции агробизнеса в условиях меняющегося настоящего. Определенный связь процесса развития и становления агробизнеса с углублением общественного разделения труда и либерализацией экономических отношений в национальных экономиках и внешней торговле с усилением стабилизирующего влияния финансовых институтов. Обоснована актуальность исследования развития малого бизнеса и определена вес влияния на формирование конкурентных отношений в экономике.
Kramarenko I.A. Conceptual basis for the development of small agribusiness in business. In modern conditions, agrarian business plays one of the most important prospects for the development of the national economy as a type of profitable business. The concept of "agribusiness" is relatively new, although it is known that the word "agribusiness" in translation means doing business in agriculture. At present, such concepts as "business", "agro-industrial complex", "entrepreneurship" have long been firmly entrenched in scientific terminology, and the category of "agribusiness" in the face of rapid socioeconomic, legal and institutional changes in recent years need to be thoroughly studied. Agrarian business is a special subsystem of economic relations that has developed in the agricultural sector of developed countries due to the merger of agricultural, industrial and trade capital in the process of deepening integration links between agriculture and industry (vertical integration). In the conditions of transformation of the market environment and functioning of the land market, the formation and development of small businesses in agriculture acquire great value that has attracted our attention to studying of this question. The article substantiates the essence of the concept of "agribusiness". The way of transformational transition from the emergence of the concept of agribusiness to the conditions of the changing present is revised. The connection Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія „Економічні науки”. № 2., Т. 1.2021 246 of the process of development and formation of agribusiness with the deepening of the social division of labour and the liberalization of economic relations in national economies and foreign trade with the strengthening of the stabilizing influence of financial institutions is determined. The relevance of the study of small business development is substantiated and the weight of influence on the formation of competitive relations in the economy is determined. Small business structures must ensure the introduction of investment and innovation, as well as changes in the organization of production through the allocation of resources, adaptation to the external environment, internal coordination and forecasting new changes in the commodity market.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3025
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №2 Т.1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.