Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2874
Title: Бюджетна безпека: місце та роль в сучасному механізмі державного управління
Other Titles: Бюджетная безопасность: место и роль в современном механизме государственного управления
Budget security: place and role in the modern governance mechanism
Authors: Свірко, С.В.
Тарасова, Т.О.
Keywords: бюджетна безпека;державне управління;державні фінанси;держава;сектор загального державного управління;budget security;public administration;public finance;state;general government sector
Issue Date: 19-Jan-2021
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Свірко С.В., Тарасова Т.О. Бюджетна безпека: місце та роль в сучасному механізмі державного управління. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. № 1. С. 257-273.
Abstract: Свірко С.В., Тарасова Т.О. Бюджетна безпека: місце та роль в сучасному механізмі державного управління. В статті розглянуті понятійна складова бюджетної безпеки як об’єкту державного управління. Розбудова положень бюджетної безпеки в контексті об'єктної уваги державного управління не можливе без чіткої ідентифікації її понятійного апарату, структури, факторів впливу, ризиків та загроз тощо. На підставі опрацювання близько тридцяти підходів до визначення вказаного поняття, встановлено різновекторність підходів до трактування останнього, що сягає за двадцять варіантів його розуміння. Представлені підходи до визначення “бюджетної безпеки” свідчать про значні коливання і навіть помилковість певних змістовних трактувань, перед усім нормативного, що значно ускладнює розуміння вказаної категорії в межах сфери керуючої дії державного управління. В процесі аналізу нормативної тезаурусу доведено, що апелюючи до поняття “державні фінанси” в н визначенні бюджетної безпеки автори припустились дублювання, оскільки, державні і комунальні підприємства суб’єктно вже розглядаються у складі виробничої безпеки, а за структурою державних фінансів вони суб’єктно включені саме до них, а отже і до бюджетної безпеки. На підставі аналізу та узагальнення представлених визначень, пряму субординаційну підрядність бюджетної безпеки, беручі до уваги вимоги щодо діяльності державних інституцій та суб'єктів, базуючись на законах формальної логіки, пропонується поняття “бюджетна безпека” трактувати як стан фінансової захищеності сектору загального державного управління, що характеризується платоспроможністю та фінансовою стійкістю держави, як економічного суб’єкту, що надає можливість інституціональним одиницям вказаного сектору реалізовувати повноваження на виконання функцій держави максимально результативно та ефективно в умовах мінливого середовища, зовнішніх та внутрішніх загроз. Такий підхід забезпечує як коректне трактування бюджетної безпеки в межах вітчизняної і світової управлінської та економічної теорії та практики, а й фокусування на найбільш загальних об’єктно-суб’єктних рисах поняття уникаючи незначних характеристик. Надане визначення чітко і вірогідно з позиції суб’єктно-об’єктно поля презентує бюджетну безпеку, що уможливить вірно сформувати інші базово-теоретичні положення державного управління бюджетною безпекою.
Свирко С.В., Тарасова Т.А. Бюджетная безопасность: место и роль в современном механизме государственного управления. В статье рассмотрена понятийная составляющая бюджетной безопасности как объекта государственного управления. Развитие положений бюджетной безопасности в контексте государственного управления невозможно без четкой идентификации ее понятийного аппарата, структуры, факторов влияния, рисков и угроз. Представленные трактовки понятия «бюджетной безопасности» свидетельствуют о значительных различиях, и даже ошибочность определенных содержательных трактовок, прежде всего нормативного, что значительно искажает понимание указанной категории в пределах сферы государственного управления. В процессе анализа нормативного тезауруса доказано, что апеллируя к понятию "государственные финансы" в определении бюджетной безопасности авторы допустили дублирования, поскольку государственные и коммунальные предприятия субъектно уже рассматриваются в составе производственной безопасности, но по структуре государственных финансов они четко соотнесены с бюджетной безопасностью. На основании анализа и обобщения представленных определений установлена прямая субординация бюджетной безопасности в системе государственных институтов. Основываясь на законах формальной логики, предлагается понятие «бюджетная безопасность» трактовать как состояние финансовой защищенности сектора общего государственного управления, которое характеризуется платежеспособностью и финансовой устойчивостью государства, как экономического субъекта, что позволяет институциональным единицам указанного сектора реализовывать полномочия на выполнение функций государства максимально результативно и эффективно в условиях меняющейся среды, внешних и внутренних угроз. Такой подход обеспечивает корректную трактовку бюджетной безопасности в рамках отечественной и мировой управленческой и экономической теории и практики. Данное определение с позиции субъектно-объектного поля представляет бюджетную безопасность как базово-теоретическое положение государственного управления.
Svirko S.V., Tarasova T.O. Budget Security: Place And Role In The Modern Governance Mechanism. The article considers the conceptual component of budget security as an object of public administration. The development of budget security provisions in the context of the objective attention of public administration is not possible without a clear identification of its conceptual apparatus, structure, factors of influence, risks and threats, etc. On the basis of elaboration of about thirty approaches to the definition of this concept, the multi-vector approaches to the interpretation of the latter are established, reaching twenty variants of its understanding. The presented approaches to the definition of “budget security” indicate significant fluctuations and even erroneousness of certain substantive interpretations, primarily normative, which significantly complicates the understanding of this category within the scope of governing action of public administration. In the process of analysis of the normative thesaurus it is proved that appealing to the concept of "public finance" in the definition of budget security the authors assumed duplication, because state and municipal enterprises are already considered as part of industrial security, and the structure of public finance they are subjectively included. to them, and hence to budget security.Based on the analysis and generalization of the presented definitions, direct subordination of budget security, taking into account the requirements for the activities of state institutions and entities, based on the laws of formal logic, it is proposed to interpret the concept of "budget security" as a state of financial security. characterized by solvency and financial stability of the state as an economic entity, which allows institutional units of the sector to exercise the authority to perform state functions as effectively and efficiently in a changing environment, external and internal threats. This approach provides not only a correct interpretation of budget security within the domestic and world management and economic theory and practice, but also a focus on the most common objectsubject features of the concept while avoiding insignificant characteristics. The given definition clearly and reliably from the position of the subject-object field presents budget security, which will allow to correctly form other basictheoretical provisions of the state management of budget security.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2874
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.