Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/28197
Title: Применение метода парциальных ускорений при оценке энергонагруженности тормозов в процессе дорожных испытаний
Other Titles: Застосування методу парціального прискорення при оцінці енергонавантаженості гальм у процесі дорожніх випробувань
Application of partial acceleration when evaluating energy loading brakes during road test
Authors: Подригало, М. А.
Тарасов, Ю. В.
Issue Date: 2015
Publisher: Харків: ХНТУСГ
Citation: Подригало М. А. , Тарасов Ю. В. Применение метода парциальных ускорений при оценке энергонагруженности тормозов в процессе дорожных испытаний. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства. вип. 156 «Технічні науки» «Механізація сільськогосподарського виробництва». 2015. С. 575-580
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т. сіл. госп. ім. П. Василенка;№ 156
Abstract: В данной статье представлен метод определения работы, совершаемой тормозными механизмами при проведении тормозных исследований тип «0» и тип «1», через полученные значения парциального ускорения автомобиля при выбеге. Предложенный метод позволяет повысить точность оценки энергонагруженности тормозов автомобиля при дорожных тормозных испытаниях тип «0» и тип «1»
У даній статті представлений метод визначення роботи, що здійснюються гальмівними механізмами при проведенні гальмівних досліджень тип «0» і тип «1», через отримані значення парціального прискорення автомобіля при вибігу. Запропонований метод дозволяє підвищити точність оцінки енергонавантаженості гальм автомобіля при дорожніх гальмівних випробуваннях тип «0» і тип «1»
When braking, the resistance movement has not only the force of friction in the brakes, but also the natural resistance force: dry and viscous friction in the transmission, wheels rolling resistance and aerodynamic drag. The allocation of that part of the kinetic and potential energy of the vehicle, which is dissipated directly brake mechanisms, to improve the accuracy and objectivity of the last energy loading during the brake tests. In this article the analytical dependence for determining the work done by the brakes during braking test type "0" and type "1". Also in the paper presented a method to determine the work done by brakes during braking research type "0" and type "1" through the acceleration values obtained partial acceleration cars to coast. The proposed method improves the accuracy of estimates energy loading brakes the car at road brake test type "0" and type "1"
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/28197
Appears in Collections:Випуск 156: Механізація сільськогосподарського виробництва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VISNUK_№156_2015_89.pdf513.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.