Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2795
Title: Власна торгова марка як чинник конкурентної переваги торговельного підприємства
Other Titles: Private label as a factor of competitive advantage of a trading company
Authors: Кетова, Тетяна Борисівна
Keywords: власна торгова марка;бренд;торговельна мережа;торговельне підприємство;конкурентна перевага;собственная торговая марка;бренд;торговая сеть;торговое предприятие;конкурентное преимущество;private label;brand;sales network;trading company;competitive advantage
Issue Date: 2019
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Кетова Т.Б. Власна торгова марка як чинник конкурентної переваги торговельного підприємства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2019. Вип. 2(30). С. 101-111.
Abstract: Визначено особливості використання торговельними підприємствами власних торгових марок як джерела конкурентних переваг. Установлено ключові характеристики конкурентних переваг торговельного підприємства, що формуються на основі власних торгових марок. Відзначено, що власні торгові марки використовуються як інструмент цінової конкуренції і засіб зменшення залежності від власників продукції під маркою виробника; сприяють підвищенню рентабельності торговельного підприємства завдяки більшому обсягу продажу та меншим, порівняно з товарами виробників, витратам на їх просування; створюють імідж торговельного підприємства, що збільшує кількість лояльних до торговельного підприємства споживачів.
The issue of ensuring sustainable competitive advantages for the effective functioning and development of business entities is the subject of research by many national and foreign scientists. One of the means of ensuring competitive advantages, which are actively used by trade network, is its private label. The production and sale of products under our own brand contributes to the recognition of the enterprise and the strengthening of its position in the market. The purpose e of the article is to determine the competitive advantages of a trading company, formed on the basis of the development of its private labels. As a result of the study, directions were established for ensuring the competitive advantages of a trading company using their private labels. Private labels are used as an instrument of price competition and a way to reduce dependence on national brands’ manufacturers; contribute to increasing the profitability of the trading company due to the larger sales volume and lower, in comparison with the goods of manufacturers, expenses for their promotion; create the image of a trading company, which increases the number of consumers loyal to the trading company.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2795
Appears in Collections:Випуск 2 (30)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9 (101-111).pdf769.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.