Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2786
Title: Національний брендинг в забезпеченні міжнародної спеціалізації національної економіки
Other Titles: Национальный брандинг в опезпечении международной специализации национальной экономики
National branding in support of the international specialization of the national economy
Authors: Грущинська, Н.М.
Keywords: національний брендинг;конкурентоспроможність;національна економіка;міжнародна спеціалізація;национальный брендинг;конкурентоспособность;национальная экономика;международная специализация;national branding;competitiveness;national economy;international specialization
Issue Date: 20-Jan-2021
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Грущинська Н.М. Національний брендинг в забезпеченні міжнародної спеціалізації національної економіки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. № 1. С. 35-54.
Abstract: Грущинська Н.М. Національний брендинг в забезпеченні міжнародної спеціалізації національної економіки. У статті розглядається національний брендинг в контексті забезпечення міжнародної спеціалізації національної економіки, проаналізовані питання глобалізації та її впливу на конкурентоспроможність національної економіки. Визначені галузі конкурентоспроможності національної економіки на світовому ринку та можливості подальшого розвитку.
Грущинская Н. Национальный брандинг в опезпечении международной специализации национальной экономики. В статье рассматривается национальный брендинг в контексте обеспечения международной специализации национальной экономики, проанализированы вопросы глобализации и ее влияния на конкурентоспособность национальной экономики. Определены области конкурентоспособности национальной экономики на мировом рынке и возможности дальнейшего развития.
Нrushchуnska N. National branding in support of the international specialization of the national economy. The article considers national branding in the context of ensuring the international specialization of the national economy, analyzes the issues of globalization and its impact on the competitiveness of the national economy. Areas of competitiveness of the national economy in the world market and opportunities for further development have been identified. In the context of world transformations, active processes of the fourth industrial revolution, the specification of the subjects of relations, the separation of their branches is of special importance. The country's specialization depends on economic potential, competitive advantages and opportunities for development. Rational and effective use of available opportunities by each subject of relations promotes its development. Ukraine's competitive position is defined by its place in the international division of labor and distinguishes special industries. Ukraine is one of the few countries in the world with a full cycle of aircraft development, and occupies a leading position in the world market in the sector of transport and regional passenger aviation. According to the level of development of aircraft construction, Ukraine is one of the most developed countries. Five to six high-tech countries have such an industry. Aircraft construction is one of the most profitable and at the same time the most capital-intensive branches of mechanical engineering. The aviation industry is strategically important and occupies a priority place in the development of the national economic complex of the country. Despite economic difficulties, Ukraine is able to develop and build competitive aircraft on the world market, using in the past the potential and current developments.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2786
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.