Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2780
Title: Корпоративна соціальна відповідальність: теоретико-методологічний аспект
Other Titles: Корпоративная социальная ответственность: теоретико-методологические аспекты
Corporate social responsibility: theoretical and methodological aspects
Authors: Жибак, М.М.
Клєпчева, О.В.
Keywords: корпоративна соціальна відповідальність;управління;синергізм;бізнес;система;економіка;корпоративная социальная ответственность;управление;синергизм;бизнес;система;экономика;corporate social responsibility;management;synergy;business;system;economy
Issue Date: 21-Oct-2020
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Жибак М.М., Клєпчева О.В. Корпоративна соціальна відповідальність: теоретико-методологічний аспект. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 4. Т2. С. 343-353.
Abstract: Жибак М.М., Клєпчева О.В. Корпоративна соціальна відповідальність: теоретико-методологічний аспект. В статті досліджені теоретико-методологічні аспекти корпоративної соціальної відповідальності у контексті формування та еволюції світової економічної думки. Розглянуті етапи розвитку теоретичного осмислення та розширення тематичних рамок феномену “корпоративна соціальна відповідальність”. Розглянуті основні підходи до концепції корпоративної соціальної відповідальності.
Н.Н. Жибак, А.В. Клепчева. Корпоративная социальная ответственность: теоретико-методологические аспекты. Рассмотрев эволюцию категории «корпоративно-социальная ответственность» установлено, что единый подход к трактовке не найдены. Разноплановость мыслей формируется, с одной стороны на основе национальных особенностей в деятельности субъектов хозяйствования, а с другой - под влиянием и в условиях глобализационных вызовов. Как любое явление категория изменяется в процессе цивилизации. Корпоративная социальная ответственность это система мероприятий, которые требует от субъектов хозяйствования принятия эффективных управленческих решений в направлении социальной безопасности; реализации социальных программ, совершенствование нормативно-правовой базы государства на принципах социальной компоненты и тому подобное. Это все будет способствовать и влиять на деятельность субъектов хозяйствования в направлении положительного гудвилла (имиджа) корпораций. Необходимо, чтобы концепция корпоративной социальной ответственности совпадала с целями устойчивого развития страны для повышения качества жизни как одной из основных миссий любой страны.
N.N. Zhibak, A.V. Kliepchevа. Corporate social responsibility: theoretical and methodological aspects Considering the evolution of the category of "corporate social responsibility", it is established that a single approach to interpretation has not been found. Diversity of opinion is formed, on the one hand, based on national characteristics in the activities of economic entities, and the other - under the influence and in the context of globalization challenges. Any phenomenon category changes in the process of civilization. Corporate social responsibility is a system of measures that require businesses to make effective management decisions in social security; implementation of social programs, improvement of the state's regulatory framework based on the social component, etc. All this will promote and influence the activities of economic entities in the direction of positive goodwill (image) of corporations. The concept of corporate social responsibility must coincide with the country's sustainable development goals to improve the quality of life as one of the main missions of any country. We support professors Gudzynsky OD, Sudomyr SM that corporate social responsibility should be considered the responsibility of the business entity to society as a prerogative socio-economic integrity, consumers, contact audiences, local communities, employees of the firm and sub-objects of interest.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2780
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №4 Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.