Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24941
Title: Цінність ресторанної послуги як ключова детермінанта розвитку підприємства
Other Titles: The value of restaurant service as a key determinant of enterprise development
Authors: Балацька, Наталія Юріївна
Keywords: ресторанний бізнес;розвиток;ресторанна послуга;цінність;витрати;комплексна оцінка;Gap-аналіз;модель управління цінністю;restaurant business;development;restaurant service;value;cost;comprehensive evaluation;Gap-analysis;model of value management
Issue Date: 2019
Citation: Балацька Н. Цінність ресторанної послуги як ключова детермінанта розвитку підприємства. Економічний дискурс. Розділ: Економіка суб’єктів господарювання. 2019. Вип. 4. С. 38-48. DOI: https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-4.
Series/Report no.: Економічний дискурс. Розділ Економіка суб’єктів господарювання;№ 4
Abstract: Ресторанний бізнес в Україні є однією з найбільш високорентабельних, перспективних та конкурентних галузей економіки. Забезпечення успішного розвитку підприємств сфери ресторанного бізнесу можливе лише при умові постачання клієнтам високої цінності ресторанної послуги. Методи. Методологічну основу роботи становлять теоретичні висновки й узагальнення економічної науки та наукові праці із широкого спектра питань, пов’язаних із формуванням цінності ресторанної послуги підприємств. У роботі застосовано методи системного аналізу та синтезу – для дослідження особливостей формування цінності ресторанної послуги підприємств сфери ресторанного бізнесу. Також у процесі дослідження використано такі методи: системний, структурно-функціональний, формально-логічний, порівняльний, комплексно-інтегральний. Результати. Досліджено сутність та аргументовано значущість цінності в діяльності підприємства ресторанного бізнесу. За результатами дослідження ціннісних аспектів ресторанної послуги виділені споживча та цінова її складові. Систематизовано та охарактеризовано найбільш цінні з точки зору споживача характеристики ресторанної послуги: якість ресторанної страви, сервіс, персонал, атмосфера, імідж, бренд. Обґрунтовано підхід до формування чистої цінності ресторанної послуги як сукупності споживчих переваг, які сприймаються споживачем за вирахуванням грошових, емоційних витрат, витрат часу та енергії. Запропоновано методичний інструментарій комплексної оцінки чистої цінності ресторанної послуги. Розроблено модель управління чистою цінністю ресторанної послуги, практична реалізація якої дозволяє сконцентрувати зусилля на окремих складових споживчої цінності ресторанної послуги для реалізації основних функцій підприємства ресторанного бізнесу та сформувати стратегічні перспективи його розвитку. Перспективи. Отримані результати мають теоретичне і практичне значення для підприємств сфери ресторанного бізнесу, можуть бути використані у процесі формування та реалізації стратегії їх соціально-економічного розвитку, при визначенні напрямків підвищення якості та цінності ресторанної послуги та формуванні унікальних конкурентних переваг підприємства ресторанного бізнесу. Introduction. Globalization of economic processes, dynamic changes in value priorities, transformations, changes in consumer preferences of Ukrainian society, its high dependence on mental parameters, sacrifice competition in the restaurant business lead to the need to find innovative directions of development, of which are value aspects. The restaurant business performs an important social function – to cause the consumer to feel satisfied with the restaurant service. The value formation of a restaurant service is complicated by the requirements of consumers for its characteristics. Considering this, the effective development of the restaurant business is possible only if the value of the restaurant service is provided to the customers. Methods. The research is based on a set of rules and procedures that contain a series of methods that use to systematize scientific approaches to the definition of the essence of the concept of “value” and to identify the two main components of the value of the restaurant service – consumer and price, to improve methodological tools to assess the net value of the restaurant service. The following methods were used during the study: systemic, structural and functional, formal and logical, complex integral evaluation. Results. The article proposes a methodology for assessing the net worth of a restaurant service, which is based on a comprehensive evaluation system, concentrates the parameters of value (restaurant dish, service, staff, atmosphere of the image, brand) and cost parameters (monetary, emotional, time and energy costs), allows to identify the contradictions in the value management of the restaurant service and characterize its uniqueness, which creates an informational basis for a well- founded determination of strategic directions of the enterprise development of restaurant business. Discussion. The result of the developed methodology of assessing the net worth of the restaurant service are proposals for the development of the restaurant business enterprise, which in their conceptual basis are oriented to ensure the compliance of the restaurant service to the requirements of consumers, which will ultimately contribute to the successful implementation of the strategy of the restaurant business, increase the competitiveness and expansion of the target audience of customers.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24941
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
balatska_ekonomichnyy_dyskurs_2019_4.pdf572.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.