Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24786
Title: Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку
Other Titles: Restaurant business in the condition of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models
Authors: Балацька, Наталія Юріївна
Keywords: ресторанний бізнес;підприємство;період пандемії коронавірусу;розвиток;інновації;соціальний медіа-маркетинг;концептуальний базис;restaurant business;enterprise;coronavirus pandemic period;development;innovation;social media marketing;conceptual basis
Issue Date: 2020
Citation: Балацька Н. Ю. Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку. Інфраструктура ринку. Розділ: Економіка та управління підприємствами. 2020. Вип. 42. С. 117-122. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct42-20.
Series/Report no.: Інфраструктура ринку. Розділ  Економіка та управління підприємствами;№ 42
Abstract: У статті розглянуто ключові проблеми, зміни та обмеження в розвитку підприємств ресторанного бізнесу в період пандемії коронавірусу. Охарактеризовано основні види інновацій для захисту бізнесу. Сфокусовано увагу на інтернет-технологіях та альтернативних оnline-сервісах для реінжинірингу основних бізнес-процесів та перепрофілювання звичного режиму роботи закладів ресторанного бізнесу на формат адресної доставки замовлень. Окреслено перспективи інформаційно-комунікаційних технологій. Охарактеризовано сутність соціального медіа-маркетингу (SMM) як дієвого інструменту для подолання тимчасової кризи у сфері ресторанного бізнесу. Роз- роблено концептуальний базис соціального медіа-маркетингу для підприємств ресторанного бізнесу, який є цілісною сукупністю цілей, ключових POST-акцентів, контентом плану та завдань, реалізація якого створює можливість збереження життєздатності та утримання клієнтів в умовах пандемії. The article deals with the problems of functioning of the restaurant business during the coronavirus pandemic. It is argued that the new industrial landscape created by COVID-19 actualizes the issue of transformation of existing business models of restaurant business enterprises. The key problems, changes and restrictions in the development of the restaurant business are considered. Related sectors of the economy, which have experienced a ripple effect as a result of state restrictions on the activities of restaurant businesses, have been identified. The necessity of developing innovative solutions is justified. The main types of innovations that can be addressed to solve existing problems are described. The focus of the study is on the Internet technologies and alternative online services to reengineer core business processes and redefine the usual restaurant business mode into address delivery of the orders. In order to adapt the restaurant business to the realities of the modern environment, the prospects of information and communication technologies have been identified, which create the opportunity not only to maintain the viability of the pandemic in the world, but also to open up new prospects for the development of restaurant business through the introduction of alternative innovative solutions. Social media marketing (SMM) has been proposed as an effective tool to overcome the temporary crisis in the restaurant business. The essence of SMM and the advantages of its effective implementation are described. For the purpose of resuscitation of the restaurant business in quarantine conditions, the conceptual basis of social media marketing for restaurant business is developed, which is a holistic set of goals, key POST accents, plan content and tasks that ensure the process of managing the business of restaurants at all hierarchical levels, which creates the ability to maintain viability and retention clients under pandemic conditions.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24786
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
balatska_infrastruktura_rynku_2020_42.pdf533.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.