Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМатійко, Н.О.-
dc.contributor.authorМанецька, Ю.С.-
dc.date.accessioned2022-07-02T14:16:13Z-
dc.date.available2022-07-02T14:16:13Z-
dc.date.issued2020-10-12-
dc.identifier.citationМатійко Н.О., Манецька Ю.С. Дизайн-менеджмент як нова реальність при формуванні маркетингової стратегії . Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 4. Т2. С.91-101.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2451-
dc.description.abstractМатійко Н.О., Манецька Ю.С. Дизайн-менеджмент як нова реальність при формуванні маркетингової стратегії. Метою статті є дослідження дизайн-менеджменту як нової реальності при формуванні маркетингової стратегії. Для досягнення зазначеної мети поставлено такі завдання: дослідити розвиток концепції дизайну при формуванні маркетингової стратегії; проаналізувати концептуальні засади дизайн-менеджменту, як інструменту розвитку ринкової економіки; обґрунтувати ініціювання процесу дизайн-мислення при формуванні маркетингової стратегії. Розкрито зміст поняття та основні завдання дизайн менеджменту. Наведено Топ 10 країн світу за вартістю національних брендів. Здійснено формування національного та корпоративного бренду в Україні з урахуванням стратегічного маркетингу.uk_UA
dc.description.abstractМатийко Н.А., Манецька Ю.С. Дизайн-менеджмент как новая реальность при формировании маркетинговой стратегии. Целью статьи является исследование дизайн-менеджмента как новой реальности при формировании маркетинговой стратегии. Для достижения указанной цели поставлены следующие задачи: исследовать развитие концепции дизайна при формировании маркетинговой стратегии; проанализировать концептуальные основы дизайн-менеджмента, как инструмента развития рыночной экономики; обосновать инициирования процесса дизайнмышления при формировании маркетинговой стратегии. Раскрыто содержание понятия и основные задачи дизайн менеджмента. Наведены Топ-10 стран мира по стоимости национальных брендов. Осуществлено формирование национального и корпоративного бренда в Украине с учетом стратегического маркетинга.uk_UA
dc.description.abstractMatiyko N.A., Manetska Yu.S. Design management as a new reality in forming a marketing strategy. The aim of the article is to study design management as a new reality in the formation of marketing strategy. To achieve this goal, the following tasks are set: to explore the development of the design concept in the formation of marketing strategy; analyze the conceptual foundations of design management as a tool for market economy development; substantiate the initiation of the process of design thinking in the formation of marketing strategy. The development and formation of the design concept in the formation of marketing strategy is studied. It is proved that design management is compared to brand management. It has been determined that COVID-19 has reduced more than 13 trillion US dollars of lower values of national brands. The 100 largest national brands lost $ 13.1 trillion. The United States in 2020 during negotiations to eradicate the COVID-19 pandemic. The conceptual principles of design management as a tool for market economy development are analyzed. It is noted that certain principles, stages of application of design management for the national economy have strongly influenced the value of the brand. Determined on the basis of the average value of the growth rate of the brand value among countries with developing economies, the estimated value of the national brand of Ukraine in 2019 according to Brand Finance was 13.9%. As part of providing the vector of pride, it was planned to create a brand of Ukraine in accordance with the Sustainable Development Strategy "Ukraine - 2020" (2015), and in May 2018 the brand "Ukraine Now (Ukraine NOW UA)" was created. The initiation of the process of design thinking in the formation of marketing strategy is substantiated. It is determined that in the conditions of global instability caused by the pandemic of coronavirus infection, the question arises about the formation of a national brand on the basis of creative opportunities. It has been proven that at the national level it is proposed to form an effective brand, to form a strategy for policy setting, to conduct benchmarking to monitor efficiency and to establish accountability for budgets and to measure return on investment. At the corporate level, brand formation should take place through a strategy of targeting, sourcing and investing, identifying opportunities for government support and the acquisition and retention talent.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectдизайн-менеджментuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectбренд-менеджмент,uk_UA
dc.subjectмаркетингова стратегіяuk_UA
dc.subjectдизайн-менеджментuk_UA
dc.subjectмаркетинговая стратегияuk_UA
dc.subjectбренд-менеджментuk_UA
dc.subjectdesign managementuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrand managementuk_UA
dc.subjectmarketing strategyuk_UA
dc.titleДизайн-менеджмент як нова реальність при формуванні маркетингової стратегіїuk_UA
dc.title.alternativeДизайн-менеджмент как новая реальность при формировании маркетинговой стратегииuk_UA
dc.title.alternativeDesign management as a new reality in forming a marketing strategyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №4 Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.