Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПроскурніна, Н.В.-
dc.date.accessioned2022-06-30T09:05:23Z-
dc.date.available2022-06-30T09:05:23Z-
dc.date.issued2020-12-03-
dc.identifier.citationПроскурніна Н.В. Маркетингові збутові стратегії підприємств роздрібної торгівлі в умовах цифрової економіки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 4. Т1. С.99-113.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2204-
dc.description.abstractПроскурніна Н.В. Маркетингові збутові стратегії підприємств роздрібної торгівлі в умовах цифрової економіки. Статтю присвячено перспективам розвитку роздрібної торгівлі в умовах цифровізації. Доведено наявність нових можливостей розвитку підприємств роздрібної торгівлі,зумовлених впровадженням інноваційних бізнес-моделей, заснованих на використанні сучасних інформаційнокомунікаційних технологій та цифрових засобів. Визначено чотири типи маркетингової збутової стратегії підприємств роздрібної торгівлі: моноканальну, двоканальну, кросканальну та омніканальну. Обґрунтовано, що в умовах цифровізації, зміни стилю життя і поведінки споживачів, більшу конкурентоспроможність забезпечить омніканальна стратегія, яка заснована на інтеграційному підході. Встановлено, що перехід до омніканальної стратегії може відбуватися поступово, починаючи з використання двоканальної, потім кросканальної стратегії. Доведено, що омніканальна стратегія передбачає використання інтегрованої аналітичної системи, яка забезпечить більш глибоке розуміння та задоволення зростаючих запитів споживачів.uk_UA
dc.description.abstractН.В. Проскурнина. Маркетинговые сбытовые стратегии предприятий розничной торговли в условиях цифровой экономики. Статья посвящена перспективам развития розничной торговли в условиях цифровизации. Доказано наличие новых возможностей развития предприятий розничной торговли, обусловленных внедрением инновационных бизнес-моделей, основанных на использовании современных информационно-коммуникационных технологий и цифровых средств. Определены четыре типа маркетинговой сбытовой стратегии предприятий розничной торговли: моноканальная, двухканальная, кросканальная и омниканальная. Обосновано, что в условиях цифровизации и изменения стиля жизни, поведения потребителей большую конкурентоспособность обеспечит омниканальная стратегия, основанная на интеграционном подходе. Установлено, что переход к омниканальной стратегии может происходить постепенно, начиная с использования двухканальной, затем кросканальной стратегии. Доказано, что омниканальная стратегия предусматривает использование интегрированной аналитической системы, которая обеспечит более глубокое понимание и удовлетворение растущих запросов потребителей.uk_UA
dc.description.abstractN.V. Proskurnina. Marketing sales strategies of retail enterprises in the context of digital economy. The article is devoted to the prospects for the development of retail trade in the context of digitalization. The purpose of the study is to develop theoretical aspects and practical recommendations for the formation and selection of the type of marketing sales strategy for retail enterprises in the digital economy. It is prooved that the presence of new opportunities for the development of retail trade enterprises due to the introduction of innovative business models shoul be based on modern demands and expectations of consumers, which satisfaction is possible due to an individual approach with applying modern information and communication technologies and digital means. Depending on the variety of sales and communication channels, four types of retail marketing and distribution strategy have been identified: mono-channel, dual-channel, cross-channel and omnichannel. The types of marketing and distribution strategy of retailers in the digital economy are described. It has been substantiated that in the context of digitalization and changing lifestyle and consumer behavior, greater competitiveness will be ensured by an omnichannel strategy based on an integration approach, which provides applying all possible and available sales and communication channels in the context of ensuring their complete synchronization. The competitiveness of retailers in modern conditions is provided by applying of an integrated approach to communication and sales channels, the implementation of new sales technologies and communication processes with customers. The omnichannel retail business model is based on personalized interaction, provides interaction via offline store and all available online channels and digital tools that are fully integrated with each other to provide the customer with an easy transition and create their own shopping experience with maximum synchronization of actions and information, which contributes to the formation of consumer confidence and loyalty and allows to increase sales on this basis. It has been established that the transition to the omnichannel strategy can occur gradually, starting with applying of a twochannel, then a cross-channel strategy. It has been proven that in addition to wider coverage of the retail market, greater penetration into the virtual environment, the omnichannel strategy provides application an integrated analytical system that will provide a deeper understanding and needs’ satisfaction of growing consumer demands.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингова збутова стратегіяuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectбізнес-модельuk_UA
dc.subjectроздрібна торгівляuk_UA
dc.subjectофлайн-магазинuk_UA
dc.subjectонлайн-магазинuk_UA
dc.subjectомніканальна стратегіяuk_UA
dc.subjectмаркетинговая сбытовая стратегияuk_UA
dc.subjectцифровизацияuk_UA
dc.subjectбизнес-модельuk_UA
dc.subjectрозничная торговляuk_UA
dc.subjectофлайн-магазинuk_UA
dc.subjectонлайн-магазинuk_UA
dc.subjectомниканальная стратегияuk_UA
dc.subjectmarketing sales strategyuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectbusiness modeluk_UA
dc.subjectretailuk_UA
dc.subjectoffline storeuk_UA
dc.subjectonline storeuk_UA
dc.subjectomnichannel strategyuk_UA
dc.titleМаркетингові збутові стратегії підприємств роздрібної торгівлі в умовах цифрової економікиuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговые сбытовые стратегии предприятий розничной торговли в условиях цифровой экономикиuk_UA
dc.title.alternativeMarketing sales strategies of retail enterprises in the context of digital economyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №4 Т.1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.