Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2002
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBorysova, Alina-
dc.contributor.authorArkhypova, Victoria-
dc.contributor.authorKolesnyk, Alina-
dc.date.accessioned2022-06-28T11:39:51Z-
dc.date.available2022-06-28T11:39:51Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationBorysova A., Arkhypova V., Kolesnyk A. Theoretical groundsof applying case-study as an efficient method of teaching a foreign language in a high educational establishment. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 298-308.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2002-
dc.description.abstractIt is impossible to have working knowledge of a foreign language without applying interactive methods and techniques of training such as a case-study. A distinctive feature of this method is creating a problem situation based on the facts of real life. The research was aimed at investigating and generalizing theoretical grounds of applying case-study in the teaching process. Criteria for the selection of material and the principles of creating good, quality cases as well as recommendations for organizing work during practical lessons with the use of cases determined by the authors can be considered as the result of this research. Practical work with the case should be organized with the help of method of moderation. It is focused at teaching students to work as a team, to make quick decisions under conditions of limited information and restrictions in time. Case-study method presupposes that the responsibility of a teacher is to motivate students' interest in the subject and the student must be sure that he is personally responsible for his education due to his preparation and participation in team work. Teacher's and student's actions at each stage of work with the case were defined by the authors. Using a case-study method in teaching students of Economics and Business can improve cognitive interest to studying disciplines to improve understanding of economic laws, to promote research, communication and creative decision-making skills.uk_UA
dc.description.abstractПрактичне володіння іноземними мовами неможливе без застосування інтерактивних методів та прийомів навчання, серед яких не останнє місце займає case-sudy (аналіз навчальних проблемних ситуацій). Написання кейсів (як студентами, так і викладачами), підготовка до їх обговорення, проведення командних та індивідуальних проектів і ділових ігор, запрошення на заняття практиків є активною спробою виразити словами невербальні знання. Результатом дослідження є визначення авторами характеристик і критеріїв підбору матеріалу для створення якісних кейсів та рекомендації щодо проведення практичних занять з їх використанням, а також акцентування ролі викладача як модератора роботи студентів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectcase-studyuk_UA
dc.subjectprofessional competency-
dc.subjecteducational process-
dc.subjectrange of knowledge-
dc.subjectanalytical and evaluative skills-
dc.subjectкейс-
dc.subjectпрофесійна компетенція-
dc.subjectнавчальний процес-
dc.subjectаналітичні здібності-
dc.subjectпроблемна ситуація-
dc.subjectкомунікативна діяльність-
dc.subjectкейс-
dc.subjectпрофессиональная компетенция-
dc.subjectучебный процесс-
dc.subjectаналитические способности-
dc.subjectпроблемная ситуация-
dc.subjectкоммуникативная деятельность-
dc.titleTheoretical grounds of applying case-study as an efficient method of teaching a foreign language in a high educational establishmentuk_UA
dc.titleТеоретичні засади використання іншомовного кейса як ефективного засобу навчання іноземних мов у немовних ВНЗ-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_31.pdf231.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.