Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1959
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorП’ятницька, Галина Тезіївна-
dc.contributor.authorПредєін, Андрій Михайлович-
dc.contributor.authorРябова, Олена Вадимівна-
dc.date.accessioned2022-06-28T10:04:20Z-
dc.date.available2022-06-28T10:04:20Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationП’ятницька Г.Т., Предєін А.М., Рябова О.В. Конкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формування. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 235-248.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1959-
dc.description.abstractЗа результатами критичного аналізу виділено сім наукових підходів до розкриття сутності поняття «конкурентна перевага підприємства» та уточнено його дефініцію. Визначено відмітні характеристики конкурентних переваг. Проведено аналіз еволюції ключових джерел формування цих переваг із кінця ХІХ ст. до теперішнього часу.uk_UA
dc.description.abstractIn a rapidly changing and often unfavorable market environment operation of modern enterprises significantly increased the importance of creating conditions for providing their competitiveness. The aim of our research is further development of theoretical and methodological principles of competitive advantage formation at the enterprises. Main results of our research: seven scientific approaches to disclosure of the concept «competitive advantage of an enterprise» were identified and its definition was clarified as a result of critical analysis and. Distinctive characteristics of competitive advantage were identified (in particular such as: tendency to provide different effects or their combinations; acceptability in view of the potential of an enterprise, its competitive strategy and competition environment). The evolution of key sources of these advantages from the end of the XIX century until now was analyzed. Global-informational stage of this evolution was cosidered. Results of our research can be used in further studies on the problems of formation and development of an enterprise's competitive advantages with regard to the areas of economic activities and the phase of the life cycle of the industry market.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectпідприємство-
dc.subjectуправління-
dc.subjectджерела формування-
dc.subjectвідмітні характеристики-
dc.subjectфактори-
dc.subjectнедоліки-
dc.subjectконкурентные преимущества-
dc.subjectпредприятие-
dc.subjectуправление-
dc.subjectисточники формирования-
dc.subjectотличительные характеристики-
dc.subjectфакторы-
dc.subjectнедостатки-
dc.subjectcompetitive advantage-
dc.subjectenterprise-
dc.subjectmanagement-
dc.subjectsources of formation-
dc.subjectdistinctive characteristics-
dc.subjectfactors-
dc.subjectdisadvantages-
dc.titleКонкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формуванняuk_UA
dc.titleCompetitive advantages: definitions and sources of formation-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_25.pdf267.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.