Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/18331
Title: Зміст маркетингової стратегії підприємства
Other Titles: Содержание маркетинговой стратегии предприятия
Content of enterprise marketing strategy
Authors: Шебанова, О. О.
Keywords: стратегія підприємства;маркетингова стратегія;стратегия предприятия;маркетинговая стратегия;strategy of enterprise;marketing strategy
Issue Date: 2016
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Шебанова О. О. Зміст маркетингової стратегії підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 172 «Економічні науки». 2016. С. 190-201.
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 172;
Abstract: В статті проаналізовані різні типи стратегії підприємства та розглянуті підходи до їх формування, представлене місце маркетингової стратегії в стратегії підприємства; приведений ґрунтовний аналіз визначень маркетингової стратегії в економічній літературі; представлені існуючі відмінності в визначенні сутності маркетингової стратегії; досліджені основні фактори впливу на споживача, які реалізуються запровадженням маркетингової стратегії підприємства; приведена структура формування маркетингової стратегії підприємства.
В статье сделан анализ разных типов стратегии предприятия и рассмотренные подходы к ее формированию, представлено место маркетинговой стратегии в стратегии предприятия; приведенный основательный анализ определений маркетинговой стратегии в экономической литературе; представлены существующие отличия в определении сущности маркетинговой стратегии; исследованы основные факторы влияния на потребителя, которые реализуются внедрением маркетинговой стратегии предприятия; приведена структура формирования маркетинговой стратегии предприятия
In the article the different types of the enterprise strategy has been made and the approaches to it formation are considered, the place of the marketing strategy in the strategy of enterprise are presented, the basic analysis for the marketing strategy definition in the economics literature have been adduced; the real difference in the content of the marketing strategy definition were presented; the basic factors of the influence to the consumers, which by marketing strategy application are realized, were investigated; the structure of the marketing strategy formation has been given.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/18331
Appears in Collections:Випуск 172: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23_172_2016.pdf463.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.