Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/18309
Title: Концептуальні положення, що покладені в основу наукових досліджень
Other Titles: Концептуальные положения, которые положены в основу научных исследований
Conceptual provisions as a basis for research
Authors: Коломієць, Н. О.
Keywords: наука;наукові дослідження;наукове пізнання;наука;научные исследования;научное познание;science;research;scientific knowledge
Issue Date: 2016
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Коломієць Н. О. Концептуальні положення, що покладені в основу наукових досліджень. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 172 «Економічні науки». 2016. С. 114-125.
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 172;
Abstract: В статті розглянуті основні підходи до визначення поняття наукове дослідження. Зробдений аналіз стану і перспектив наукового дослідження з актуальних проблем на ґрунті системного підходу виявляє неповноту предмета пізнання, обумовлену недостатністю цього дослідження, принципів і методів вирішення наукових і практичних завдань, охоплюючи і засоби побудови знання, сприяє зосередженню основної уваги в певній галузі дослідження. Варто зазначити, що одним із принципів системного підходу є нагромадження знань у процесі формування та розвитку системи знання. Цим підкреслюється активна роль наукового дослідження у пізнанні та виключається невиправдане нехтування вже існуючими уявленнями та знаннями. Отже, прогресивне значення системного підходу можна коротко визначити так: предмети (об’єкти) дослідження і принципи системного підходу мають ширші масштаби, зміст і значення порівняно з традиційним рівнем наукового пізнання та практики, важливо здійснювати порівняння динаміки всього різноманіття зв’язків у співмірному вигляді за логічно однорідним критерієм, загальним для цілісної системи.
В статье рассмотрены основные подходы к определению понятия научное исследование. Зробдений анализ состояния и перспектив научного исследования по актуальным проблемам на почве системного подхода обнаруживает неполноту предмета познания, обусловленную недостаточностью этого исследования, принципов и методов решения научных и практических задач, включая и средства построения знания, способствует сосредоточению основного внимания в определенной области исследования. Стоит отметить, что одним из принципов системного подхода является накопление знаний в процессе формирования и развития системы знания. Этим подчеркивается активная роль научного исследования в познании и исключается неоправданное пренебрежение уже существующими представлениями и знаниями. Итак, прогрессивное значение системного подхода можно кратко определить так: предметы (объекты) исследования и принципы системного подхода имеют более широкие масштабы, содержание и значение по сравнению с традиционным уровнем научного познания и практики, важно осуществлять сравнение динамики всего многообразия связей в соразмерные виде за логично однородным критерием, общим для целостной системы.
In the article the main approaches to the definition of scientific research. Zrobdenyy analysis and research perspectives on topical .ssues on the basis of a systematic approach reveals incomplete knowledge of the subject, due to lack of research principles and methods for solving scientific and practical problems, including tools for building and knowledge, helps focus the main attention in a particular area of study. It should be noted that one of the principles of the system approach is the accumulation of knowledge in the formation and development of knowledge. This emphasizes the active role of scientific research in cognition and ruled unjustified neglect of existing ideas and knowledge. Thus, progressive systemic approach can be briefly described as follows: items (objects) research and principles of system approach with broader scope, content and value compared to the traditional level of scientific knowledge and practice, it is important to compare the dynamics of the diversity ties in comparable form by logically uniform criteria common to the whole system.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/18309
Appears in Collections:Випуск 172: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_172_2016.pdf293.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.