Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧорна, Марина Віталіївна-
dc.contributor.authorЖувагіна, Ірина Олександрівна-
dc.contributor.authorГоріцин, Дмитро Олегович-
dc.date.accessioned2022-06-27T10:24:47Z-
dc.date.available2022-06-27T10:24:47Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЧорна М.В., Жувагіна І.О., Горіцин Д.О. Принципи оцінки інвестиційного потенціалу підприємства роздрібної торгівлі. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 87-96.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1812-
dc.description.abstractВизначено сукупність основних принципів оцінки інвестиційного потенціалу підприємства роздрібної торгівлі, здійснено їх систематизацію з позиції загальносистемних і специфічних принципів оцінки та вдосконалено класифікацію за виділеними ознаками. Узагальнено принципи вартісного оцінювання інвестиційного потенціалу підприємства та виділено принципи, засновані на уявленні власника, пов’язані з експлуатацією власності та зумовлені дією ринкового середовища.uk_UA
dc.description.abstractModern conditions of increased competition in the consumer market of Ukraine require from retail enterprises the intensifying of existing and creating of the new competitive advantages which are provided by the development of their investment potential. The guarantee of intensification of the investment potential of trade enterprises is the use of effective management, part of which serves as its evaluation. This defines the necessity of improvement the system of internal evaluation of the companies’ investment potential and provides its compliance with the requirements of modern practice. The key of strengthening the investment potential of trade enterprises is the use of efficient management by objective results of its evaluation. It necessitates the improvement of methodological tools for evaluating investment potential of retail enterprises, including the definition and ground of appropriate valuation principles. This research paper presents set of basic principles of assessment of the investment potential of retail trade, systematizing of them from the perspective of system-wide and specific principles of assessment and improvement of their classification according to selected characteristics. We recommend carrying out the evaluation of investment potential, isolating basic the most important for the purposes of evaluation principles in their complex relationship, and it will allow avoiding blunders.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectінвестиції-
dc.subjectпотенціал-
dc.subjectоцінка-
dc.subjectпринципи-
dc.subjectроздрібна торгівля-
dc.subjectуправління-
dc.subjectрозвиток-
dc.subjectпредприятие-
dc.subjectинвестиции-
dc.subjectпотенциал-
dc.subjectоценка-
dc.subjectпринципы-
dc.subjectрозничная торговля-
dc.subjectуправление-
dc.subjectразвитие-
dc.subjectenterprise-
dc.subjectinvestment-
dc.subjectpotential evaluation-
dc.subjectprinciples-
dc.subjectretail-
dc.subjectmanagement-
dc.subjectdevelopment-
dc.titleПринципи оцінки інвестиційного потенціалу підприємства роздрібної торгівліuk_UA
dc.titlePrinciples for evaluating investment potential retailers-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_10.pdf387.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.