Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/15665
Title: | Векселі та аграрні розписки як інструменти застави при кредитуванні аграрного бізнесу |
Other Titles: | Promissory notes and agrarian vouchers as tools for putting in at cregiting agricultural business |
Authors: | Синиця, С. О. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Худолій, Л. М. |
Keywords: | аграрна розписка;вексель;кредитування;дистриб’ютори;агробізнес;agrarian voucher;promissory note;crediting;distributors;agribusiness |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Синиця С. О. Векселі та аграрні розписки як інструменти застави при кредитуванні аграрного бізнесу. Вісник студентського наукового товариства. 2019. Вип. 2. С. 129-132. |
Series/Report no.: | Вісник студентського наукового товариства;Вип. 2 |
Abstract: | У статті детально охарактеризовано такі ефективні форми кредитування агробізнесу, як аграрна
розписка та вексель. Проаналізовано особливості застосування аграрних розписок і векселів в сучасних умовах, а також подано спільні та відмінні ознаки, переваги та недоліки їх використання. Визначення перспектив їх запровадження у середніх та малих аграрних підприємствах України. Effective forms of agribusiness crediting are described in this article in detail, like an agrarian voucher and a promissory note. The feautures of application of agrarian vouchers and promissory notes are analyzed in modern conditions as well as common and different signs advantages and disadvantages of their use are also provided. The prospects for their implementation in average and small Ukrainian agrarian enterprises were defined. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/15665 |
ISBN: | 978-617-7602-78-0 |
Appears in Collections: | Випуск 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Вісник СНТ_випуск 2_2019-129-132.pdf | 931.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.