Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовальова, Яна Геннадіївна-
dc.date.accessioned2022-06-23T08:21:42Z-
dc.date.available2022-06-23T08:21:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКовальова Я.Г. Інтегрований підхід до формування логістики на підприємствах торгівлі. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 207-216.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1559-
dc.description.abstractРозкрито суть маркетингової логістики як інтегрованого явища маркетингу та логістики. Досліджено роль маркетингу і логістики в процесах роздрібної та оптової торгівлі. Обґрунтовано використання маркетингу і логістики в електронній комерції як основного фінансового інструменту. Розглянуто CRM-систему як засіб розвитку електронної комерції.uk_UA
dc.description.abstractModern markets of goods and services are mostly focused on the client, because of current globalization processes. That’s why minimization of costs of goods and services, without losing its quality has a great importance. Analysis of recent researches shows that a significant part of goods’ costs receive on the way from a producer to a consumer. The indicator of the transport costs' share in the final goods' value in Ukraine is considerably higher than in the EU countries and the USA. This proves the necessity of logistics costs' optimization for minimization the final value of goods and services, while using markiteng for meeting the needs of the consumer with a high quality. Marketing Logistics becomes an effective tool for saving and receiving additional profits for wholesale, retail and e-business . E-business is an integrated manifestation of wholesale and retail trade . It increased the degree of logistics' significance and expands the logistics chain, including a customer into it. Due to the great importance of logistics in the development of the trade enterprises, they must use marketing and logistical approach for building a competitive business.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectлогістикаuk_UA
dc.subjectмаркетингова логістика-
dc.subjectоптова та роздрібна торгівля-
dc.subjectелектронна комерція-
dc.subjectлогистика-
dc.subjectмаркетинговая логистика-
dc.subjectоптовая и розничная торговля-
dc.subjectэлектронная коммерция-
dc.subjectLogistics-
dc.subjectmarketing logistics-
dc.subjectwholesale-
dc.subjectretail-
dc.subjecte-commerce-
dc.titleІнтегрований підхід до формування логістики на підприємствах торгівліuk_UA
dc.titleIntegrated approach to the logistics' formation on the trade interprises-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_23.pdf324.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.