Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKrasnorutskyy, O. O.-
dc.contributor.authorZaitsev, Yu. O.-
dc.contributor.authorVlasenko, T. A.-
dc.date.accessioned2022-06-21T19:31:59Z-
dc.date.available2022-06-21T19:31:59Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationKrasnorutskyy O. O., Zaitsev Yu. O., Vlasenko T. A. Improvement of personnel qualifications at the public institutions. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2018. № 1. С. 45-52.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0455-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1429-
dc.description.abstract(реферат): The article presents the key directions for improving the process of professional development in public institutions. Courses of training, advanced training and retraining for civil servants are provided. Two key categories are considered: «competency» and «competence», their definitions are given and the difference between them is clarified. The nature of the interdependence between the personnel development system in public institutions and the criteria for the success of their activities is described by defining the links between the key areas of responsibility, competencies in the respective tasks, staff competences and the forms and methods of forming these competencies. The methodical approach of justifying the staff development program in a public institution using the "quality house" tool is provided. Thus, on the basis of the analysis, it was determined that the following are the highest priority for the Polivska village council of Dergachi district of Kharkiv region: first place is the knowledge of normative legal acts, the second one – clerical work, on the third – the ability to conduct business negotiations and work in a team that does not actually differ in the results obtained; on the fourth – the skills of conducting trainings and lectures. The least important are the ability to deal with conflict situations and the possession of a foreign language (English).uk_UA
dc.description.abstractВ статті представлено ключові напрямки вдосконалення процесу підвищення кваліфікації в публічних установах. Надано типи навчання, підвищення кваліфікації та перекваліфікація для державних службовців. Розглянуто дві ключові категорії: «компетентність» та «компетенція», надано їх визначення та уточнено різницю між ними. Описано природу взаємозалежності між системою розвитку персоналу в публічних установах та критеріями успіху їх діяльності шляхом визначення зв’язків між ключовими сферами відповідальності, компетенціями щодо відповідних завдань, компетентностями персоналу та формами та методами формування цих компетентностей. Надано методичний підхід обґрунтування складу програми розвитку персоналу в публічній установі з використанням інструменту «будинок якості»uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківuk_UA
dc.relation.ispartofseriesАктуальні проблеми інноваційної економіки;№ 1-
dc.subjectpublic organizationuk_UA
dc.subjectpersonneluk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjecttraininguk_UA
dc.subject"quality house"uk_UA
dc.subjectпублічна установаuk_UA
dc.subjectперсоналuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectкомпетенціїuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subject"будинок якості"uk_UA
dc.titleImprovement of personnel qualifications at the public institutionsuk_UA
dc.title.alternativeПідвищення кваліфікації персоналу в державних установахuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf300.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.