Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/11959
Title: Дослідження шумового забруднення в салоні автомобіля в умовах проведення практики з керування транспортним засобом
Other Titles: Исследование шумового загрязнения в салоне автомобиля в условиях проведения практики по управлению транспортным средством
Investigation of noise pollution in a car interior in the conditions of driving practice
Authors: Замора, Я. П.
Ліннік, А. Ю.
Keywords: шумове забруднення;організм людини;керування транспортним засобом;безпека;автомобіль;дорога;середовище;шумовое загрязнение;организм человека;управление транспортным средством;безопасность;автомобиль;дорога;среда;noise pollution;human body;driving;safety;car;road;environment
Issue Date: 2019
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Замора Я. П., Ліннік А. Ю. Дослідження шумового забруднення в салоні автомобіля в умовах проведення практики з керування транспортним засобом. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 201 «Інноваційні проекти у галузі технічного сервісу машин». 2019. С. 107-113.
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 201
Abstract: Проблема надійності водія, а значить і безпеки, у першу чергу пов'язана з фактором людини – тобто з сукупністю усіх фізичних та психологічних властивостей особистості водія та впливом цих властивостей і зовнішніх факторів на успішність діяльності водія. Одним із таких показників зовнішніх факторів є шумове забруднення. Найбільша кількість аварій виникає на дорогах, коли показники шумового забруднення в оточуючому середовищі досягають граничних величин, а особливо це слід зауважити при проведенні практики з керування транспортним засобом, коли водій не досконало володіє навиками водіння. У статті показано методику вимірювання шумового забруднення шумоміром Benetech GM1352 в салоні навчального транспортного засобу марки ГАЗ-5204 на різних робочих швидкостях: 10-20, 30-40 та 50-60 км/год., що відповідають 2, 3 та 4-ій передачі при плавному поступальному русі автомобіля. Наведено результати вимірювань величин шуму в умовах руху при поєднанні наступних факторів шумового забруднення: вид та якість дорожнього покриття, інтенсивність транспортного потоку, період року, метеорологічні умови. Встановлено залежність середнього рівня звуку від інтенсивності та складу транспортного потоку. Запропоновано ряд вимог для зменшення ймовірності травматизму людей, пов’язаного з шумовим забрудненням в салоні автомобіля в умовах проведення практики з керування транспортним засобом.
Проблема надежности водителя, а значит и безопасности, в первую очередь связана с фактором человека - то есть с совокупностью всех физических и психологических свойств личности водителя и влиянием этих свойств и внешних факторов на успешность деятельности водителя. Одним из таких показателей внешних факторов является шумовое загрязнение. Наибольшее количество аварий возникает на дорогах, когда показатели шумового загрязнения в окружающей среде достигают пределов, особенно это следует заметить при проведении практики по управлению транспортным средством, когда водитель не в совершенстве владеет навыками вождения. В статье показано методику измерения шумового загрязнения шумомером Benetech GM1352 в салоне учебного транспортного средства марки ГАЗ5204 на разных рабочих скоростях: 10-20, 30-40 и 50-60 км/ч., соответствующие 2, 3 и 4-ой передачи при плавном поступательном движении автомобиля. Приведены результаты измерений величин шума в условиях движения при сочетании следующих факторов шумового загрязнения: вид и качество дорожного покрытия, интенсивность транспортного потока, время года, метеорологические условия. Установлена зависимость среднего уровня звука от интенсивности и состава транспортного потока. Предложен ряд требований для уменьшения вероятности травматизма людей, связанного с шумовым загрязнением в салоне автомобиля в условиях проведения практики по управлению транспортным средством.
The problem of driver’s reliability is primarily related to the human factor - that is, with the totality of all physical and psychological properties of the driver's personality and the influence of these properties and external factors on the success of the driver's activity. One of these indicators of external factors is noise pollution. The greatest number of accidents occurs when the noise pollution in the environment reaches the limit values, and especially this should be noted during the driving practice; in this case the driver hasn’t the perfect driving skills. The method of measuring the noise pollution by means of the Benetech GM1352 in the GAZ-5204 at various operating speeds: 10-20, 30-40 and 50-60 km/h, corresponding to 2, 3 and 4 gears with a smooth translational motion of the car is established in this article. The results of measurements of noise values under conditions of movement are presented with the combination of the following factors of noise pollution: type and quality of road cover, intensity of traffic flow, season, meteorological conditions. The dependence of the average sound level on the intensity and composition of the traffic flow has been established. A number of requirements are proposed for the reduction of the probability of injuries of people associated with noise pollution during the driving practice.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/11959
Appears in Collections:Випуск 201: Інноваційні проекти у галузі технічного сервісу машин

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Visnyk KhNTUSH_201_2019_14.pdf825.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.