Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1172
Title: | Playing projecting as one of main elements of foreign languages teaching Ігрове проектування як один із основних елементів навчання іноземної мови |
Authors: | Borysova, Alina Kolesnyk, Alina Arkhypova, Victoria Manuyenkova, Olena |
Keywords: | playing projecting;foreign language;organization model;communicative competence;student;teacher;method;skills;role-playing game;ігрове проектування;іноземна мова;модель організації;комунікативна компетенція;студент;викладач;методика;навички;рольова гра;игровое проектирование;иностранный язык;модель организации;коммуникативная компетенция;студент;преподаватель;методика;навыки;ролевая игра |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Borysova A., Kolesnyk A., Arkhypova V., Manuyenkova O. Playing projecting as one of main elements of foreign languages teaching. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 2(22). С. 293-301. |
Abstract: | The subject of study of this research is one of the main methods of
interactive teaching practical knowledge of foreign languages – the method of
playing projecting. Playing projecting promotes the creation of conditions for
quality training of future specialists. The method of playing projecting is a set of
specific actions of participants, which is aimed at solving the problem, which is
framed in the form of the final product. The method of playing projecting should not
be used haphazardly and intermittently and it should be key component of the
learning process for increasing of the effectiveness of foreign languages teaching.
In the process of teaching a foreign language playing projecting method can
perform a training function since its purpose is to master the skills and abilities of
dialogical speech in terms of interpersonal communication. While working with
application of this method the motivational-excitatory function is implemented
causing the need for interpersonal communication, stimulating the interest of
students to participate in communicating in a foreign language. It orients students to
plan their own behavior and the interlocutor’s behavior. Use of playing point, which
helps to implement basic methodological principle – communicative orientation of
training, promotes- motivation of foreign languages learning for future specialists,
allows to take into account the psychological characteristics of students, the field of
their future profession, by modeling situations of real communication with use of
such method of training where students and teachers discuss real business situations
or problems. Досліджено один із основних інтерактивних способів навчання практичному володінню іноземними мовами – метод ігрового проектування. Ігрове проектування сприяє створенню умов для якісної підготовки спеціалістів. Це сукупність певних дій учасників, націлених на вирішення проблеми, що оформлена у вигляді кінцевого продукту. Для підвищення ефективності навчання іноземним мовам метод повинен застосовуватися не безсистемно і епізодично, а стати ключовим компонентом навчального процесу. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1172 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (22) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2015_2_30.pdf | 322.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.