Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/11213
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ильганаева, В. А. | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T10:08:59Z | - |
dc.date.available | 2022-10-31T10:08:59Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Ильганаева В. А. Социокультурная динамика общества: единство как вектор развития. Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2013. № 6. С. 57-63. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 978-617-619-144-5 | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/11213 | - |
dc.description.abstract | Викладаються підходи до розмежування еволюції, розвитку та самоорганізації суспільства. Розглядаються соціально-психологічні стани соціуму через визначення людства як єдиного суб’єкта соціальної активності. Інтегральна освіта пропонується в якості об’єкта докладання спільних зусиль представників науки і освіти. | uk_UA |
dc.description.abstract | Излагаются подходы к разграничению эволюции, развития и самоорганизации общества. Рассматриваются социально-психологические состояния социума через определение человечества как единого субъекта социальной активности. Интегральное образование предлагается в качестве объекта приложения общих усилий представителей науки и образования. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article outlines approaches to the delimitation of the evolution, development, and selforganization of society. The paper considers socio-psychological states of society through the definition of humanity as a single entity of social activity. Integral education serves as the object of the application of the general efforts of the representatives of science and education. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ХНТУСГ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 6 | - |
dc.subject | суспільство | uk_UA |
dc.subject | суб’єкт соціальної дії | uk_UA |
dc.subject | соціальна свідомість | uk_UA |
dc.subject | єдність | uk_UA |
dc.subject | інтегральне утворення | uk_UA |
dc.subject | общество | uk_UA |
dc.subject | субъект социального действия | uk_UA |
dc.subject | социальное сознание | uk_UA |
dc.subject | единство | uk_UA |
dc.subject | интегральное образование | uk_UA |
dc.subject | society | uk_UA |
dc.subject | subject of social action | uk_UA |
dc.subject | social consciousness | uk_UA |
dc.subject | unity | uk_UA |
dc.subject | integral education | uk_UA |
dc.title | Социокультурная динамика общества: единство как вектор развития | uk_UA |
dc.title.alternative | Sociocultural dynamics of society: unity as a vector of develoment | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Filosofia spilkuvannia filosofiia psykholohiia sotsialna komunikatsiia_2013_6_57-63.pdf | 349.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.