Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10121
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖегус, О.В.-
dc.contributor.authorМихайлова, М.В.-
dc.contributor.authorЧміль, Г.Л.-
dc.date.accessioned2022-10-23T15:53:02Z-
dc.date.available2022-10-23T15:53:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЖегус О. В., Михайлова М. В., Чміль Г. Л. Особливості формування бренду закладу вищої освіти. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. С. 111-114. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-274-5-112-115.uk_UA
dc.identifier.issn2307-5740-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10121-
dc.description.abstractРозглянуто брендинг як маркетингову технологію просування закладу вищої освіти та його послуг. З урахуванням особливостей сфери вищої освіти визначено складові бренду ЗВО та охарактеризовано їх роль у формуванні сили бренду. Доведено вагомий вплив сили бренду на привабливість ЗВО для абітурієнтів. Джерелами посилення конкурентних переваг ЗВО визначено людський капітал, матеріально-технічну базу, особливості та досягнення освітньої і науково-дослідної діяльності. Branding as marketing technology for promoting higher education institutions and their services is considered. It is determined that there is a lack of brand management use and no coherent branding concept in the current practice under higher education institutions modern management. The components of higher education institutions brand are identified, they include the higher education institution name and status, corporate identity and logo; mission, history, institution’s traditions; location; academic reputation; human capital; material and technical base; features and achievements of educational and research activities with taking into account the higher education sphere features. Significant influence of location, status and academic reputation on the higher education institutions brand power is proved; they in the aggregate have a significant effect on its attractiveness to university entrants. The sources of strengthening the competitive advantages of the higher education institutions are human capital, material and technical base, educational and research activities achievements. It is necessary to concentrate efforts on the value providing of proposed educational services for the higher education institutions brand strengthening.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВісник ХНУuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectбрендингuk_UA
dc.subjectпослуги вищої освітиuk_UA
dc.subjectабітурієнтиuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjecthigher education institutionuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrandinguk_UA
dc.subjecthigher education servicesuk_UA
dc.subjectuniversity entrantsuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.titleОсобливості формування бренду закладу вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of higher education institutions brand formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhehus_Mykhailova_Chmil_features_of_higher_article_5_2019.pdf459.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.